DEHB olduğumdan şüphe duyuyorum, nasıl çözebilirim?

Gizli Kullanıcı30 Nisan 2024 12:01

Uzun zamandır kendimde bazı sorunlar fark ediyorum. Uzun süre kimseyi dinleyememe, sabit bir yerde kalamama, çok kalabalık ve gürültülü yerlere tahammül edememe, aşırı sinir ve öfke halı vb... Bu durum neyden kaynaklanıyor bilmek istiyorum. Yardımcı olmanızı rica ederim. Psikiyatri ye mi gitmeliyim psikologa mi bilmiyorum teşekkür ederim.

Merhaba, DEHB’li bazı kişilerde yaş aldıkça daha az semptom görülür.

Yetişkinlerde DEHB’nin temel özellikleri dikkati toplamada güçlük, dürtüsellik (fevrilik ve ani kararlar alma) ve huzursuzluk olabilir.

DEHB’li yetişkinler odaklanma, planlama ve öncelik vermede zorluklar yaşayabilir.

Dürtüleri kontrol edememe, kuyrukta beklerken sabırsızlıktan veya trafikte araba kullanma sırasındaki ruh hali değişimlerinde ve öfke patlamalarına kadar değişebilir.

Yetişkin DEHB’de düzensizlik ve önceliklendirme sorunları, dürtüsellik (ani iş, eş, şehir değişiklikleri gibi), bir göreve odaklanma sorunları, verimsiz zaman yönetimi, çoklu görevde sorunlar yaşama, aşırı aktivite veya huzursuzluk, sık ruh hali değişimleri, çabuk öfkelenme, stresle başa çıkmada sorunlar, görevleri takip etme ve tamamlama sorunları gibi belirtiler görülür.

Zorluklarınız yeniyse veya geçmişte yalnızca ara sıra meydana geldiyse, muhtemelen DEHB’niz yoktur.

DEHB, yalnızca semptomlar hayatınızın birden fazla alanında devam eden sorunlara neden olacak kadar şiddetli olduğunda teşhis edilir.

Yetişkinlerde DEHB tanısı zor olabilir çünkü bazı DEHB belirtileri anksiyete veya duygudurum bozuklukları gibi diğer durumların neden olduğu belirtilere benzer.

DEHB’li birçok yetişkinin de depresyon veya anksiyete gibi en az bir başka zihinsel sağlık durumu vardır.

Bu belirtiler hayatınız boyunca süreklilik arz edecek düzeyde varsa ve hayatınız önünde engel teşkil ediyorsa yetişkin DEHB konusunda deneyimli bir uzmandan destek almanız gerekir.

Depresyon, anksiyete, davranış bozuklukları, öğrenme ve dil eksiklikleri veya diğer psikiyatrik bozukluklar gibi ruh sağlığı bozuklukları, gelişimsel bozukluk, epilepsi, tiroit sorunları, uyku bozuklukları, beyin hasarı veya düşük kan şekeri (hipoglisemi) gibi düşünceyi veya davranışı etkileyebilecek tıbbi sorunlar, ilaçlar, alkol ya da başka madde kötüye kullanımı ve bazı ilaçlar gibi durumlar DEHB’ye benzer durumlar gösterebilir.

Yetişkinlerde DEHB için standart tedaviler tipik olarak ilaç, eğitim, beceri eğitimi ve psikolojik danışmanlığı içerir. Bunların bir kombinasyonu genellikle en etkili tedavidir.

Bu tedaviler, DEHB’nin birçok semptomunu yönetmeye yardımcı olabilir, ancak tamamen tedavi etmez. Sizin için en iyi olanı belirlemek biraz zaman alabilir. Sevgiler.

Gizli Kullanıcı

Cevabınız için öncelikle teşekkür ederim. Yazdığınız belirtilerin %85 i mevcut malesef. 2 ay içinde yaptığım evlilik de buna dahil. Malesef artık öfke krizlerim sebebiyle çok sorun yaşamaktayım. Klinik psikologa mi gitmeliyim? Psikiyatri servisine mi ?

sinemtemel

Merhaba, rica ederim. DEHB tanısı almanız ve tedavi olmanız için bir erişkin psikiyatri uzmanına gitmeniz gerekmektedir. Psikiyatriste gittiğinizde ilaç tedavisi, psikoterapi ve eğitim içerecek bir tedavi görmenizde fayda olacaktır. Sevgiler.