Hipnofobi (Uyumaktan Korkma) Nedir?

Psikologca 21 Temmuz 2024
Hipnofobi (Uyumaktan Korkma) Nedir?

Uyumak her insan için hayatın olmazsa olmaz parçalarından birisidir. Hiç uyuyamadığınız düşündünüz mü? Hipnofobi nedir? Gelin hep birlikte buna açıklık getirelim.

Sık görülen fobilerden biri olan hipnofobi; uykudan korkma hastalığı olarak bilinir. Bu durum bir kaygı bozukluğudur. Her yaş grubunda ortaya çıkabilen bu rahatsızlığın nedeni genellikle çocukluk travmaları olabilir. Bu hastalığın fiziksel ve zihinsel yaşamlarını olumsuz etkileyen birçok tedavi yöntemi vardır. Psikolojik bir rahatsızlık olan bu durumu yaşayan kişi veya kişiler uyumak istemez ve uyku öncesi bazı endişelere kapılabilir. Bunun birçok nedeni vardır.

Hipnofobi hastaları, uyku sırasında çeşitli tehlikelerin meydana gelebileceğini düşünerek çaresiz hissederler. Bazı durumlarda, insan korkunç kabuslar göreceği için uyumak istemeyebilir. Bu kişiler uykuya dalsalar bile rahat uyuyamazlar. Kişi uyuyamadığı için çok yorgun ve bitkin hale gelir ve bu da onun yaşamında birçok olumsuz etkiye sahip olabilir.

Hipnofobi Neden Olur?

Hipnofobinin nedeni tam olarak bilinmemektedir. Bununla birlikte, bu hastalığın ortaya çıkma nedenleri arasında bir dizi hastalık ve korku durumu vardır.

Bu hastalık, çocukken çok fazla kabus görmenin bir sonucu olabilir. Bu sorunun devam edeceğini düşünmek kişinin ruh sağlığını etkiler ve daha sonra çeşitli hastalık durumlarını da ortaya çıkarabilir. Kalp hastalığı gibi bazı hastalar da uyumaktan korkabilir. Nefes alamama, kalbin duracağı korkusu ve ölüm korkusuyla uykuda uyuyamazlar. Bu hastalık, uyku felci geçirmiş veya bu duruma karşı kaygısı olan kişilerde de sonradan gelişebilir. Ayrıca fiziksel ve duygusal unsurlar bu hastalığın gelişmesine katkıda bulunabilir. Deprem gibi bazı afetlerin yaşandığı sırada uykudan ani bir şekilde kalkmak, kişinin travmaya ve uykuda tekrarlanabileceği korkusuna neden olabilir.

Hipnofobinin Belirtileri Nelerdir?

Bu hastalığın hem fiziksel hem de zihinsel etkileri olabilir. Bazı hastalar uykuları hakkında konuşurken ve uyku durumlarını düşünürken endişelenebilir. Ayrıca, çoğu zaman uykuya hazırlanırken ya da uyumaya çalışırken bu durum meydana gelebilir.

Kaygı, endişe, huzursuzluk, sinirlilik ve panik gibi belirtileri olan bir rahatsızlıktır. Bu hastalığın bir sonucu olarak, bazı insanlar uyumak için bazı ilaçlar kullanabilir.

Bu hastalığın çok sayıda belirtisi vardır. Bu belirtilerin çoğu kişinin uykusunu tam olarak alamaması ve yeterince dinlenmemesinden kaynaklanmaktadır.

Uykudan korkma hastalığının tipik belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Anksiyete ve duygu durum bozuklukları
  • Uyuyamama ve uykudan kaçma
  • Nefes darlığı ya da çok hızlı nefes alıp verme
  • Terleme ve ağzın kuruması
  • Mide problemleri (bulantı ve kusma)
  • Göğsün sıkışması ve çarpıntı hissi
  • Yorgunluk ve halsizlik
  • Depresyon ve kaygı bozukluğu
Hipnofobi (Uyumaktan Korkma) Nedir? Konusu hakkında psikoloğa soru sormak ister misin?

Uyku problemleri dönem dönem hepimizin yaşadığı bir durumdur.Peki ya uyumaktan korktunuz mu? Uykuya ve uyku problemlerinize dair tüm sorularınızı uzman psikologlarımıza sorabilirsiniz.

uykuproblemleri
uykuyadalmaktazorluk