YAŞLILIKTAN DOLAYI MI ANLAM VEREMEDİĞİM ŞEY
Annanannem 80 yaşında ve eşini kaybettiğinden beri 4 5 yıldır sırasıyla çocuklarında kalıyor.Şöyle bir durum var ara ara ama sık bir şekilde pislik diye söyleniyor kısık bir sesle yüzümüze bakmadan tabiki bu durum olmakta ve ayrıca yanında oturuyor olsakta söylüyor.birkaç kere tam söylerken yüzüne baktığımda kafasını çevirip sustu bu bilinçli yaptığının göstergesidir.bu arada bu hareketi dışında yemeklere burun kıvırma durumu da var özellikle siyah renkli tatlılara karşı bir şeyi var sevmiyor hoşlanmıyor.Bir gün kek yapıyorum geliyor yanıma ne koydun içine diyor.Ben açıkçası neye karşı dediğini çoğu zaman hatta her zaman anlamlandıramıyorum.Ben sınava hazırlanıyorum ve ikimiz odada otururken odama geçicam pislik diyor geçen erkek kardeşim bana sinirlendi bir laf söyleyip gitti sebebi anneannemin dediğini anlamayıp tekrar sorunca nasıl duymadın gibisinden şey yaptı gitti odadan ve annaannem yine pislik dedi. Yani neden dediğini neye dediğini neden böyle olduğunu bilmiyorum.Psikolojik olarak mutlaka açıklaması vardır.Benim bakış açım şu şekilde ben anneanneme yaşlı diye ekstra hürmet göstermek zorunda olduğumu düşünmüyorum.Neyse diyip yaşlıdır farkında değildir desekte öyle olmadığı bariz bence bilinçli yapıyor.Bu arada normal insanlarla nasıl tartışıyorsam annaanneme de bir durumda tepki göstermem o kadar doğal diye düşünüyorum.O da bir insan sonuçta.Bu arada ben yks ye hazırlanıyorum stresliyim eğer fazla tepki gösterirsem kusura bakma annaanne diyen biriyim.Bu arada böyle anlamıyorum ama normal sohbet ettiğimizde çoğunlukla yüzümüze karşı gayet tatlı minnoş bir teyze çoğu yabancı da sever çoğunlukla ama mesela az önce de annem yıkamak için kıyafetlerini hazırlicak yıkayayım anne seni diyor pislik köpek diye art arda söyleniyor.bu dediğim gibi sesli yüzümüze karşı normal ses tonunda söylenmiyor biraz kısık ama duyuyoruz yani.Ben annaanneme çoğunlukla sohbet eden biriyim beraber belgesel izleriz sohbet ederiz sarılırız ağladığımda ağlama kızım der yanımda durur ama bunların ardından pislik dediğini duymak can sıkıyor,İkimizde insanız yaşlı diye alttan alan taraf ben olmamalıyım her an şuan odamdayım oda da tek ve yine art arda 10 kere belki daha fazla pislik köpek diyor derdi ne inanın bilmiyorum ama konuşmak çok istiyorum söylediğimde eminim reddetme durumu olucak söylediğine dair ama nasıl bir şekilde konuşmalıyım ve psikolojik olarak değerlendirirseniz çok sevinirim.Bu arada en tuhafı mesela kızı onu yıkıyor ortada hiç kötü bir şey yok bu durumda sinirlenicek ne var mesela?
- Paylaş: