Ben onu seviyorum oda beni biliyorum ondan kopamıyorum ne yapacağım bilmiyorum
Ben kızdan ayrıldım ağladı yalvardı gitme bırakma dedi gitim dinlemedim 3 ay geçti tekrar yazdım pişmanım diye baktım dedi sözleneceğim, sözlendi 1 geçti nişan yaptı ne yaptım ettim vazgeçmedi ama şimdi birlikte konuşuyoruz gidip hatta yüz yüze görüştük beni çok seviyordu üniversite aşkımdı 2 yıl çıktık ben kaç kere ayrıldım afetti bu sefer affetmedi gidip nişanlandı en son veda ettik şimdi tekrar yazdı konuşuyoruz görüntülü bile arıyor ama kararından vazgeçmiyor bende bugün son sözlerimi diyeceğim sence dönmesini mi istiyim yoksa git mi ne diyim bilmiyorum
Bu soru 15 Mayıs 2026 09:47 tarihinde Psikolog Tolga Özer tarafından cevaplandı.
- Paylaş:
Merhaba sevgili danışan, üniversite yıllarınıza dayanan iki yıllık bir ilişkinin ardından yaşanan bu ayrılık, pişmanlık ve belirsizlikle dolu süreç nedeniyle kendinizi oldukça kafa karışıklığı içinde ve duygusal olarak sıkışmış hissetmeniz çok insani bir durumdur. Yaşadığınız bu döngü, ilişkilerde ve benlik algısında zorlayıcı örüntülerin bir yansıması olup, bir yandan sevgi ve bağlılık hissederken diğer yandan partnerinizin hayatındaki yeni ve kesin kararlar karşısında çaresizlik hissetmeniz, kayıp sonrası uyum ve yas süreçleri yaşadığınızı göstermektedir. Karşı tarafın size olan sevgisini dile getirmesine ve sizinle iletişimini sürdürmesine rağmen evlilik yolundaki kararından vazgeçmemesi, ilişki içinde yaşanan iletişim ve sınır zorluklarının bir sonucu olarak değerlendirilebilir. Bu durum, zihninizde sürekli bir "gitmek mi, kalmak mı?" çatışması yaratarak karar alma süreçlerinde zorlanmanıza ve yeterlilik ile öz-değer algınızda güçlükler yaşamanıza neden olmaktadır.
Geçmişte yaşanan ayrılıp barışma döngüleri, karşı tarafın güvenini ve size olan inancını zedelemiş olabilir; bu da şu anki nişanlılık kararına sıkı sıkıya tutunmasına yol açan bir süreç diliyle anlatılabilir. Bu noktada, kendi psikolojik iyi oluşunuzu desteklemek adına "Son sözlerimi söylerken odağım karşı tarafı ikna etmeye çalışmak mı, yoksa kendi duygusal huzurumu ve sınırlarımı korumak mı olmalı?" sorusunu kendinize sormanız önemli bir farkındalık alanı açabilir. Mevcut tabloda partnerinizin hem sizinle görüşmesi hem de nişanlılık sürecini devam ettirmesi, duyguları düzenlemede güçlük yaşanan anları işaret etmektedir. Bir uzman eşliğinde bu süreci çalışmak, geleceğiniz için daha sağlıklı adımlar atmanıza ve bu zorlayıcı yaşam deneyimlerinin etkilerini anlamlandırmanıza yardımcı olabilir. Kendi değerinizi karşı tarafın dönüp dönmemesi üzerinden tanımlamak yerine, yaşadığınız bu kaybın yasını tutmaya izin vermek ve sınırlarınızı netleştirmek uzun vadeli iyilik haliniz için kıymetlidir. İsterseniz bu noktada sizin için en zor gelen kısmın, partnerinin hayatındaki bu yeni durumla yüzleşmek mi yoksa kendi pişmanlığınla baş etmek mi olduğunu düşündüğünüz alanları kendinize açabilirsiniz.
Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.