Bu yaşananlardan ne çıkarmam gerekiyor
Merhaba 6 aylık bir ilişki serüvenim oldu ben geçmişte bir ilişki yaşadığım için kendimce de onun hayatında bazı şeylerden fedakarlık yapmıştım sonra üzerine daha büyük hatalar geldi ve ben bu ilişkide kaldım şans verdim bağlandım sevgim ağır bastı o da düzelteceğini çabalayacağını söyledi bu kişi beni sürekli deniyordu maddi bir beklentim mi var intikam mı alıyorum yaptığı şeyden dolayı yoksa seviyor muyum bunu ölçme niyetindelerdi. Ben aylarca üzüldüm ağladım bir beklentim yoktu gerçekten sevmiştim ve o çevresini çok dinleyen biriydi. Aile içi anlattığım şeylerden dolayı beni kendini acındıran negatif biri olarak gördüler kurban rolünde acındırıyorum sandılar ne anlatsam bana karşı kullandılar. Benim samimiyetimi iyi niyetimi ölçüyorlardı sürekli. Sonra ben o fedakarlıkları yapmaktan vazgeçince kendi yolumda devam edince beni bak gördün mü seninle oynuyor intikam alıyor dediler o da hiç gelip benden özür bile dilemedi olanlar için. Ya da sana takıntı yapmış bırakmıyor dediler. Yaşanılanları en çok çevresi yapıyordu beni en yakın arkadaşım üzerinden bile denemeye kalktılar arkadaşımla aram bozuldu. Sürekli sanki bir planım varmış gibi benim yaptıklarımın altında bir şey arıyorlardı. Sonra ben tepki gösterince ara bozucu duruma ben düşüyordum. O kadar yorulmuştum ki kendimi anlatmaktan hepsini çıkardım hayatımdan. İnsanın bu kadar sene çabalayıp kendini kimseye anlatamaması çok yorucu geliyor. Vazgeçince de kendilerini haklı gördüler.
Bu soru 26 Nisan 2026 17:34 tarihinde Psikolog İlayda Akoğlu tarafından cevaplandı.
- Paylaş:
Bu anlattıkların, bir ilişkiden çok güvenin sürekli test edildiği ve kişinin kendini kanıtlamak zorunda bırakıldığı bir dinamiğe işaret ediyor. Sağlıklı bir ilişkide sevgi, sürekli sınanmaz; karşılıklı olarak hissedilir ve zamanla pekişir. Eğer sürekli sınama varsa kişinin kendini bir akışa bırakabilmesi mümkün değildir.
Senin süreçte yaşadığın en belirgin şeylerden biri, niyetinin sürekli sorgulanması ve dış etkilere açık bir partnerle ilişki yürütmeye çalışman. Bu durum, zamanla kişinin kendisini ifade etmekte zorlanmasına, yanlış anlaşılmış hissetmesine ve duygusal olarak tükenmesine neden olur.
Ayrıca üçüncü kişilerin (çevre, arkadaşlar) ilişki içine bu kadar dahil olması, iki kişi arasında kurulması gereken güven alanını zedeler. Bu tür durumlarda kişi ne yaparsa yapsın kendini doğru anlatamadığını hissedebilir çünkü mesele anlatmak değil, karşı tarafın nasıl görmek istediğidir.
Senin “vazgeçme” noktasına gelmen ise çoğu zaman düşünüldüğü gibi bir oyun ya da intikam değil; duygusal sınırların ihlal edildiği bir yerde kendini koruma refleksidir.
Burada önemli olan şu soruyu kendine sorman olabilir:
Ben bu ilişkide kendim olabildim mi, yoksa sürekli kendimi açıklamak ve kanıtlamak zorunda mı kaldım? Ben ilişkiden ne bekliyorum? Ve ben ilişkiden ne beklemiyorum? İlişkide neyi istemiyorum?
Eğer ikinciyse, yani kendini kanıtlamak durumuysa, bu zaten uzun vadede sürdürülebilir bir ilişki değildir. Eğer ilişki dinamiklerini anlamak istersen bir uzmandan yardım alabilirsin. Eğer ilgilenirsen profilimi ziyaret edebilirsin.
💪 Psikoloğun Önerdiği Egzersizler
Objeye Odaklanma
Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.