Sosyal Hayat

Davranışlarım bozuldu her şeyi düşünüp takıyorum

Gizli Kullanıcı10 Mayıs 2026 09:16

7 yıldır hiç arkadaşım yok ondan öncede çok sosyalleşemezdim geride kalırdım.En azından arada bir güzel anım oluyordu. Canımı her şey sıkıyor takılıyorum herkese . geçen üç kişilik bi grubumuz var arkadaşım kuzenim ben arkadaşım kuzenimle grupta konuşuyordu sonra sana anlatmam gereken bi şeyler var dedi hani grup orası hep beraber konuşalım. Bildiğimiz kız kendi kendine bi şeyler yapıyor çok sinirlendim ne yazsam acaba diye düşündüm ama yazmadım çünkü kendimi savunamıyorum sürekli birinden destek almam gerekiyor yoksa sert davranırım yada kendimi savunamam. Bu arada arkadaşım yok demiştim gerçekten yok bu grubuda kuzenimde vardı öyle oldu zaten kuzenimi yakın gördüğünü dile getiriyor. Çok sinirleniyorum ama bu sefer lafımı söyleyeceğim yeter kendini bi şey sanıyor. Dara düşünce beni arıyor. Ben onlardan uzaktayım geçen gün buluştular kuzenim arıyım demiş o da aman boşver diyip geçiştirmiş sonra aradılar bana diyoki hep aklımızdaydın falan sinirim bozuldu . Yalan söylüyor. İlk kuzenimle tanıştılar ama bunun samimiyetimizle bi alakası yom sonradan da tanışsaydı yine iyi anlaşırlardı ve o günden beride sürekli yok o kardeşim gibi o yüzden çok seviyorum onu diyip diyip duruyor. Ben de dedimki beni ilk görünce ilk nasıl biri olarak gördün soğuk biriymişim ama içe kapanık anlamında yani kendi tercihim değilde işte böyle bi izlenim vermişim. 7 yıldır hiçbir şey yapmamışım sadece düşünüyorum. Her yerde dışlanıyorum.

Bu soru 17 Haziran 2026 14:39 tarihinde Uzman Psikolog Gizem Yıldırım tarafından cevaplandı.

  • Cevaplandı

  • Paylaş:

Merhaba sevgili danışan, yaşadığınız bu durumun sizde yarattığı öfke, kırgınlık ve yalnızlık hissini yazdıklarınızdan net bir şekilde görebiliyorum. 7 yıldır süren bir yalnızlık döngüsünün üzerine, en güvendiğin alanlardan biri olan bu küçük grupta da "kenara itiliyor" gibi hissetmek bardağı taşıran son damla olmuş.


Öncelikle yaşadığınız bu duyguların gerçekliğini kabul etmelisiniz. İlk olarak dışlanma hissini ele alalım. Üç kişilik bir grupta, iki kişinin diğerini yok sayarak "Sana bir şey anlatacağım" diye fısıldaşması kırıcı bir davranıştır. Gerçekten özel bir durum varsa ayrıca görüşülmesi gerekir. Size bu şekilde yansıtılmış olması kendinizi değersiz hissetmenize sebep olabilecek bir durumdur. Orası ortak bir alandır. Tepki göstermek istemeniz çok normal.


İkinci olarak geri plana atılma durumundan bahsetmişsiniz. Eğer gerçekten bahsettiğiniz gibi kuzeninizin sizi aramak istemesine rağmen arkadaşınızın "Boşver" deyip, sonra aradıklarında "Aklımızdaydın" diye yalan söylemesi gibi bir durum varsa, yine insanı dışlanmış hissettirebilecek bir davranıştır.


Amacınız sadece "laf yetiştirmek" değil; sizin kendi değerinizi korumanız, duygularınızı sağlıklı bir şekilde ifade etmeniz ve ilişkideki sınırlarınızı netleştirmeniz olmalıdır. Kendini koruma mekanizmanız bugüne kadar ya tamamen susmak (içe kapanmak) ya da patlama noktasına gelince sert davranmak şeklinde gelişmiş. Şu an ihtiyacımız olan şey, "asertif" (kendinden emin ve sakin) bir orta yol bulmaktır. Sesini yükseltmeden de sınır çizilebilir.


Ancak bahsettiğiniz bir başlık daha var, hayatınızda uzun süredir alternatif arkadaş gruplarınızın olmaması. Haklı olarak bu arkadaşlığı kaybetme korkusu yaşıyor ve bu gruptaki olumsuz davranışlar sizi normalden daha fazla yaralıyor ve öfkelendiriyor. Burada bahsettiğimiz elbette kavga etmek değil, yalnızca onların davranışlarının sizde hissettirdiklerini aynalama yapmaktır. Bunun için "Grupta üçümüz varken konuyu ikinize özel hale getirmeniz kendimi dışlanmış hissettirdi. Ayrıca geçen gün beni aramak konusunda isteksiz davranıp, sonra 'hep aklımızdaydın' denmesi bende samimiyetsizlik hissi yaratıyor. Ben bu ilişkide sadece ihtiyaç duyulduğunda hatırlanan biri olmak istemiyorum. Bu yüzden hissettiklerimi sizinle açıkça paylaşmak istedim." Veya "Üç kişilik bir grupta ikili konuşmalar yapılması ve arkasından gelişen süreç beni kırdı ve düşündürdü. İçe kapanık biri olabilirim ama bu durum yapılan tutarsızlıkları fark etmediğim anlamına gelmiyor. İlişkimizde daha açık ve samimi bir iletişime ihtiyacım var, bu şekilde kendimi rahat hissetmiyorum." Şeklinde bir konuşma yapmayı deneyebilirsiniz.


Fakat bu konu dışında kendinizi savunma konusunda ufak pratikler yaparak sınır çizmeyi zamanla kendinize öğretebilmelisiniz. Ayrıca onların sizi "soğuk" olarak tanımlaması sizin gerçeğiniz olabilir de olmayabilir de. Fakat yaşadığınız bu olayda siz sadece güvende hissetmediğiniz ortamlarda mesafeli durmayı seçmiş birisiniz. Bu da tamamen sizin insiyatifinize kalmış bir durumdur.


Size tavsiyem, sınır çizmek ve sosyal ilişkiler konusunda bir uzmandan destek alıp kendinizi bu alanda daha güçlü bir hale getirmeniz olacaktır.


Sevgilerimle

Uzm. Psk. Gizem Yıldırım  



Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.

Cevaplanmış benzer sorular