Eşimin ailesiyle ilişkisi
20 senedır evlıyız bana saygı duyulmuyor fazla fedakarlık yapıyorum, kendimi hiçbir şeye layık göremiyorum.Hep çocuklarıma olsun ben önemli değilim modundayım. Eşimden ailesinin yanında yanlışa yanlış dıyemez saygısızlık olarak görüyor.beni ve aılemı koruyamıyor. Bunu dıle getırınce ben hatalı oluyorum. Ailesı hep haklı.. dogruları göremiyor. Böyle bir insana nasıl doğruları gösterebilirim aılesının kendını kullandıklarını işleri düşünce var olduğunu nasıl farkına vardırırım
Bu soru 22 Haziran 2026 10:17 tarihinde Klinik Psikolog Şevval Kurnaz Ünyılmaz tarafından cevaplandı.
- Paylaş:
Merhabalar,
Eşinize ailesinin onu kullandığını doğrudan söylemek, genellikle ters teper ve onun daha fazla savunmaya geçmesine neden olur. Bu durumdaki bireylerin ailelerine sarsılmaz bir sadakat ile şartlandırıldığını ve bu sadakati bozduklarında derin bir suçluluk ve utanç duyduklarını bilmenizi isterim.
Ailesine yönelik doğrudan saldırılar, onu ailesini koruma refleksine iter ve sizi "sorun çıkaran" kişi olarak görmesine yol açar.
Ona ne yapması gerektiğini söylemek yerine, yaşanan olaylardaki tutarsızlıkları ve bu durumun evliliğinize (size değil, "bize") verdiği zararı nazikçe ve tarafsız bir şekilde dile getirerek tohum ekmeye çalışın.
Sorunları dile getirdiğinizde hatalı ilan edilmeniz, sağlıklı bir iletişimin kurulamadığını gösterir.
Sorunu "ailen bizi kullanıyor" yerine "bu durum bizim çekirdek ailemizin huzurunu ve sınırlarını etkiliyor" şeklinde, eşinizle aynı takımda olduğunuzu hissettirerek dile getirin.
Tartışmaların hararetli olduğu anlarda değil, ilişkinizin daha sakin ve olumlu olduğu zamanlarda bu konuları açın.
Kendi hislerinize odaklanın. "Ailen saygısız" demek yerine, "Ailenin yanında kendimi yalnız ve savunmasız hissettiğimde çok üzülüyorum" gibi cümleler kurun.
Ben önemli değilim modunda olmanız ve aşırı fedakarlık yapmanız, maalesef karşı tarafa size saygı duymama izni verebilir.
Kendinizi hiçbir şeye layık görmeme haliniz, çocukluktan gelen bir eş bağımlılık örüntüsü olabilir. Kendi ihtiyaçlarınızı dile getirmekten ve kendinize zaman/imkan tanımaktan çekinmeyin.
Eşiniz ailesine sınır koyamıyorsa, siz kendi sınırlarınızı netleştirin. Örneğin, size saygı duyulmayan ortamlarda bulunmama hakkınızı kullanın ve eşinizin de buna saygı duymasını bekleyin.
Sizin anlatmaya çalıştıklarınız eşiniz tarafından eş eleştirisi olarak algılanırken, tarafsız bir uzmanın (terapistin) bu dinamikleri işaret etmesi eşinizde çok daha güçlü bir farkındalık yaratabilir.
Terapist, eşinizin ailesiyle olan içe içe geçmiş bağının evliliğinize nasıl zarar verdiğini profesyonel bir dille ona gösterebilir.
Terapide, eşler birbirlerini suçlamadan nasıl dinleyeceklerini ve bağlanma yaralanmalarını (eşin desteğe ihtiyaç duyduğu anlarda duyarsız kalması) nasıl iyileştireceklerini öğrenirler.
Eşinizin bu durumu fark etmesi zaman alabilir ve çok sabır gerektirir. Ancak odağınızı eşinizi değiştirmekten ziyade, kendi sınırlarınızı korumaya ve öz değerinizi geri kazanmaya çevirmeniz en sağlıklı ilk adımdır. Eğer eşiniz değişime tamamen kapalıysa ve evliliğinizde psikolojik baskı/manipülasyon devam ediyorsa, bu durumun ruh sağlığınıza etkilerini profesyonel bir yardım alarak bireysel terapide değerlendirmeniz kritik önem taşır.
Daha fazla soru sormak isterseniz buradayız.
Sevgilerle
Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.