Eşimin flört sitesine üyeliği
2022 yılında eşim ile severek evlendik evlendikten 10 ay sonra bir eskort sitesine girdiğini görmüştüm ve bunu konuşarak halletmiştik. Ya da ben halledilmiş sanıyorum bilemiyorum şuan karmakarışık duygular içerisindeyim. Bugün ise eşimin ben flört sitesine üye olduğunu gördüm. Cinsel veya duygusal olarak bir problemimiz yok. 1 çocuğumuz var ve bu siteye üyeliğini benim hamileliğimde hem de doğum günümden bir gün önce gerçekleştirmiş. Biraz daha araştırdığımda sitede aktif olarak bulunmadığını gördüm. Ama şuan bir çocuğumuz var bunu ben hamileyken yapmış olması beni çok üzdü. Hiçbir şey belli etmemeye çalışsam da bir anda hiç beklemediği anda hemde yüzüne direkt “…. Sitesine üyeliğini gördüm, sebebi nedir?” Diye sormak istitorum. Ama öncesinde buraya da bir danışmak istedim. Bu arada ilk defa eşimle uzun süre ayrı kaldık 1 aylık bir göreve gitmişti ve ben bebeğimle tek başımaydım. Bu göreve gittiğinde de telefonundan sürekli konulu videolu sitelere giriş yaptığını bir uygulama üzerinden de bu videoların olduğu kanallara üyeliğinin olduğunu yakaladım. Görevden de geleli daha 1 hafta oldu. Ne yapmalıyım bilmiyorum. 2. Defa böyle bir şeyi yakaladım ve bu sefer eskortdan daha ileri gidilmiş bence. Bilmiyorum Allahın hakkı 3 diyerek bir daha yaparsa direkt delillerimi toplayarak hukuka mı başvurmalıyım diye düşünüyorum. Konuşurken de onun tarafından manipüle olmak istemiyorum. Kendi ayaklarının üzerinde durabilen işi gücü olan bir insanım ama bir çocuk olunca bu sefer 2 değil 222 defa düşündüm ama düşüncelerin içerisinden çıkamadım.
Bu soru 22 Mayıs 2026 20:08 tarihinde Klinik Psikolog Şevval Kurnaz Ünyılmaz tarafından cevaplandı.
- Paylaş:
Merhaba,
Evlendikten 10 ay sonra yaşanan o eskort sitesi olayını konuşarak hallettiğinizi düşünürken, bugün karşına çıkan bu yeni tablo (flört sitesi üyeliği, videolu siteler, kanallar), aslında ilk olayın tam olarak çözülmediğini, sadece üzerinin örtüldüğünü gösteriyor. Hele ki bu flört sitesi üyeliğinin senin hamileliğinde, tam da doğum gününden bir gün önce yapılmış olduğunu öğrenmek, bir kadının en hassas olduğu döneme ait anıları zedeleyen çok ağır bir darbe.
"Cinsel veya duygusal bir problemimiz yok" demen çok önemli. Kadınlar genellikle erkeklerin bu tarz sitelere girmesini ilişkideki bir eksikliğe veya kendilerinin yetersizliğine"bağlarlar. Bu bilişsel bir yanılgıdır. Buradaki durum seninle, senin güzelliğinle ya da aranızdaki cinsellikle ilgili değil. Bu, eşinin kendi içsel sınırlarıyla, dürtü kontrolüyle, anlık dopamin (haz) arayışıyla ve en önemlisi ilişkiye sadakat inancıyla ilgili bir problemdir. Hamilelik dönemi, erkeklerin bir kısmında sorumluluktan kaçış, değişimle baş edememe veya gizli bir heyecan arayışı olarak bu tarz dijital kaçamakları tetikleyebilir. Göreve gittiğinde hemen videolu sitelere ve kanallara yönelmesi de, yalnız kaldığında stres veya boşluk hissini bu rasyonel olmayan yollarla (bağımlılık mekanizmalarıyla) çözmeye çalıştığını gösteriyor.
Zihninden geçen o aniden, beklemediği anda ".... sitesine üyeliğini gördüm, sebebi nedir?" diye sorma isteğin çok haklı bir patlama arzusu. Ancak bu yöntemin ilişkilerde iki büyük riski vardır:
- İnkar: Karşı taraf ani bir şokla savunmaya geçer. "Arkadaşım açmış", "Virüs girmiş", "Meraktan baktım, hatırlamıyorum bile" gibi klasik yalanlara sarılır.
- Kanıt Karartma: Sen olayı tam netleştirmeden ve delillerini güvenceye almadan bunu söylersen, hemen o an hesapları kapatır, telefonuna şifreler koyar ve bir sonraki seferde çok daha profesyonelce gizlenmeyi öğrenir.
Konuşurken onun tarafından manipüle edilmekten, "Sen de her şeyi büyütüyorsun, altı üstü bir site, aktif bile değilmişim" diyerek suçlu çıkarılmaktan (gaslighting) korkuyorsun. Haklısın, çünkü üye olup aktif olmaması onun suçsuz olduğu anlamına gelmez; o niyetle o adımı atmış olması güveni yıkan şeydir.
Konuşmayı yapmadan önce şu adımları izlemeni öneririm:
Madem "Allah'ın hakkı 3" diyerek hukuki süreci de bir ihtimal olarak cebinde tutuyorsun; gördüğün her şeyi (flört sitesi üyelik tarihi, kanallar, giriş logları ne varsa) kendi telefonuna ekran görüntüsü olarak kaydet ve güvenli bir yerde yedekle. Bu senin hem hukuki elini güçlendirir hem de konuşma anında onun yalan söyleme alanını sıfırlar.
Konuşmayı çocuk uyuduktan sonra, evde sakin bir ortamda yap. Sesini yükseltmeden, ağlamadan, tamamen net ve profesyonel bir duruşla (tıpkı iş hayatındaki o güçlü kadın gibi) masaya otur.
"Neden yaptın?" sorusu manipülasyona çok açıktır, sana felsefi ya da mağdur edebiyatı içeren cevaplar verebilir. Bunun yerine: "Ben senin hamileliğim döneminde, doğum günümden bir gün önce şu siteye üye olduğunu gördüm. Ayrıca 1 aylık görev sürecinde girdiğin sitelerden ve üye olduğun kanallardan da haberdarım. Bunların ekran görüntüleri elimde. Bu durum aramızdaki güven ilişkisini ikinci kez ve çok daha ağır bir şekilde zedeledi. Şimdi seni dinliyorum" de ve sus. Topu tamamen onun kucağına at.
Bir çocuğunun olması seni 222 defa düşündürüyor, bu çok saygıdeğer bir annelik refleksi. Ancak evliliği kurtarmak ya da bitirmek arasında acele bir karar vermek zorunda değilsin. Şu an önünde iki rasyonel yol var.
Eğer bu evliliğe çocuk için son bir şans vermek istiyorsan, bunu eski usul konuşarak halletme yöntemiyle yapamazsınız. Çünkü eşinin bu dijital arayışları (eskort, flört sitesi, kanallar) bir tür davranışsal bağımlılık veya dürtü sorunudur. Ona şu şartı koşabilirsin: "Bu evliliğin devam etmesi için ikimizin bir evlilik terapistine gitmesi ve senin bu dürtüsel davranışların için bireysel terapi almayı kabul etmen gerekiyor. Bu benim son sınır çizgimdir." Eğer yanaşmıyorsa, zaten hatasını kabul etmiyor demektir.
"Ben bu güvensizlikle, bu mide bulantısıyla artık bu evlilikte kalamam, çocuk da olsa bu saygısızlığı kaldıramam" diyorsan; elindeki tüm delillerle sessizce bir aile hukuku avukatına danış. Haklarını, çocuğunun velayet durumunu, nafaka sürecini öğren. Bilgi sahibi olmak seni rahatlatır ve karar verirken daha az kaygılı olmanı sağlar.
Kendi ayakları üzerinde durabilen bir kadınsın. Bu hayatta yalnız da kalsan çocuğuna da kendime de en iyi hayatı sunabileceğinin farkında ol. Bu evlilik biterse çocuk babasız kalmaz, sadece mutsuz ve güvensiz bir evde büyümekten kurtulur. Kendini suçlama, "Nerede hata yaptım?" diye düşünme. Hata sende değil, eşinin sadakat ve ahlaki sınır çizgilerindedir.
Şimdi derin bir nefes al, delillerini garantile, konuşma esnasında söyleyeceğin cümleleri zihninde netleştir ve onun seni suçlamasına, olayı hafifletmesine asla izin vermeyecek o dik duruşunu hazırla. Kararın ne olursa olsun, sen bu sürecin içinden başarıyla çıkacaksın.
Daha fazla soru sormak istersen buradayız
Sevgilerle
Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.