İlişkimde hep aynı şeyleri yaşıyorum
Hocam merhaba. Nişanlımla ilgili bazı konularda kendimi çok yorulmuş ve karışmış hissediyorum. Bu yüzden objektif bir fikir almak istedim. Nişanlım genel olarak çok içine kapanık ve duygularını çok belli etmeyen biri. Gün içinde bazen saatlerce yazmıyor ya da ilgisiz davranıyor gibi hissediyorum. Ben sevgi görmek, ilgi hissetmek ve küçük şeylerle değer verildiğini anlamak isteyen biriyim. Ama üzerine gidince geri çekiliyor gibi oluyor. Bu da beni bazen kırıyor ve acaba sevilmiyor muyum diye düşündürüyor. Özellikle doğum günüm gibi bazı özel günlerde beklentim karşılanmayınca içimde kırgınlık oluştu. Ben bunu direkt kavga ederek değil, daha çok ima ederek anlatmaya çalışıyorum ama yine de tam anlaşılmadığımı hissediyorum. Bir yandan onu seviyorum ve iyi biri olduğunu düşünüyorum. Bir yandan da sürekli ilgiyi ben bekliyormuşum gibi hissetmek beni yoruyor. Acaba fazla mı hassas düşünüyorum, yoksa iletişimimizde gerçekten çözülmesi gereken bir problem mi var anlayamıyorum. Bu konuda nasıl davranmam gerektiğiyle ilgili görüşünüzü almak isterim hocam.
Bu soru 18 Mayıs 2026 14:55 tarihinde Psikolog Simge Akgül tarafından cevaplandı.
- Paylaş:
Merhaba, yazdıklarınız ilişkinin içinde uzun süredir anlaşılma ve görülme ihtiyacınızın karşılanmaması nedeniyle duygusal olarak yorulduğunuzu düşündürüyor. Öncelikle şunu söylemek önemli; sevgi, ilgi görmek ve özel hissetmek istemek “fazla hassas olmak” anlamına gelmez. Bunlar yakın ilişkilerde oldukça doğal duygusal ihtiyaçlardır. Burada dikkat çeken noktalardan biri, sizin sevgi ve ilgiyi daha görünür şekilde hissetmeye ihtiyaç duymanız; nişanlınızın ise daha içe dönük ve duygularını göstermekte zorlanan bir yapıda olması gibi görünüyor. İki kişinin sevgi gösterme biçimi farklı olduğunda, taraflardan biri “ilgilenilmiyorum”, diğeri ise “üzerime geliniyor” hissi yaşayabiliyor. Bu durum çoğu zaman sevgisizlikten çok iletişim biçimindeki farklılıktan kaynaklanabiliyor.
Ancak sizi yoran kısmın sadece onun davranışı değil, ihtiyaçlarınızı doğrudan ifade etmek yerine daha çok ima ederek anlatmaya çalışmanız olduğu da anlaşılıyor. İmalar bazen karşı taraf tarafından fark edilmeyebilir ya da tam olarak anlaşılmayabilir. Özellikle “Ben özel günlerde hatırlanmak ve küçük jestlerle değerli hissetmek istiyorum” gibi net ve yargılamayan ifadeler, ilişkinin iletişim tarafını güçlendirebilir. Diğer taraftan sürekli beklentiyi yalnızca sizin taşıyor gibi hissetmeniz zamanla ilişkide duygusal yük oluşturabilir. Bu nedenle önemli olan şey; yalnızca onun değişmesi değil, iki tarafın da birbirinin duygusal ihtiyaçlarını anlayabilmeye ne kadar açık olduğudur. Kendinizi suçlamak ya da “fazla mı hassasım?” diye düşünmek yerine, ilişkinin içinde duygusal ihtiyaçlarınızın ne kadar karşılandığına ve bu konular konuşulduğunda nasıl bir iletişim kurabildiğinize odaklanmanız daha sağlıklı olabilir. Eğer bu döngü sık tekrar ediyor ve konuşmalara rağmen kırgınlıklar devam ediyorsa, çift terapisi ya da bireysel psikolojik destek süreci iletişim örüntülerinizi daha sağlıklı değerlendirmenize yardımcı olabilir.
Aklınıza takılan başka bir durum olursa yeniden yazabilirsiniz 🌿
Ben nişanlıma net söylesemde ima yapsamda yok hocam yine aynı Ben ona nasıl davranıyorsam oda bana o şekil davranıyor aramasam oda aramiyor mesaj atmasan oda atmiyor Her ilk adımı ben atıyorum Resmen ilgi direniyorum yalvarıyorum
Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.