Nasıl umursamaz birisi olurum?
Okulda öğrencileri umursamak istemiyorum çünkü umursayınca bana olan saygıları azalıyor bide ben hiçbirisini sevmiyorum zorba insanlar kötüler ama birisi ile değil hepsini umursamicam işte bu nasıl olucak çok takıntılı birisiyim takmak istemiyorum artık yeter herşeyi ama herşeyi takıyorum takınca zarar kendime hayattan zevk alamıyorum bana birisi bişey diyince o 5 saniye sonra benim umrumda olmasın istiyorum ben kendime odaklanmak istiyorum yardımcı olurmusunuz?
Bu soru 3 Mayıs 2026 11:30 tarihinde Klinik Psikolog Şevval Kurnaz Ünyılmaz tarafından cevaplandı.
- Paylaş:
Merhabalar,
Okul ortamındaki o zorba ve kaotik atmosferin seni ne kadar tükettiğini, "yeter artık" noktasına geldiğini çok iyi anlıyorum. Sürekli tetikte olmak, kim ne dedi, kim ne düşündü diye zihninde senaryolar kurmak ruhunu yormuş. Aslında burada bakmamız gereken şey insanları umursamamak değil, onların senin üzerindeki duygusal kontrolünü geri almak.
Şu an senin öz değerin, bu zorba olarak tanımladığın insanların ağzından çıkacak iki kelimeye bağlı gibi hissediyorsun. Onlar kötü bir şey deyince değerin düşüyor, umursamayınca saygı kazanacağını düşünüyorsun.
Kendine şunu söyle: "Bu insanların fikirleri benim gerçekliğimi yansıtmıyor. Bir zorbaya benim üzerimde güç sahibi olması için yetkiyi ben veriyorum." Onların saygısını kazanmaya çalışmak yerine, onlara karşı duygusal olarak nötr kalmayı hedefle.
Birisi sana bir şey dediğinde o 5 saniye içinde zihninde fırtınalar kopuyor ya; işte o an araya bir set çekmemiz lazım.
Biri sana laf attığında veya seni gerecek bir şey yaptığında içinden hemen şunu de: "Bu bir zorba davranışı ve bu onun sorunu." Durumu kişiselleştirmek yerine, karşı tarafın karakter bozukluğunu etiketle. ''Bana saldırdı demek'' yerine "O şu an kendi yetersizliğini dışarı vuruyor" dersen, mesele seninle ilgili olmaktan çıkar.
Zorba insanlar tepkiden beslenirler. Sen takınca, üzülünce veya öfkelenince onlara istedikleri yakıtı vermiş oluyorsun.
Onlara karşı bir kaya gibi ol. Tepkisiz, sıkıcı ve nötr. Bir şey söylediklerinde sadece "Anladım", "Olabilir", "Sen öyle düşünüyorsan tamam" gibi kısa ve duygusuz cevaplar ver. Sen duygusal tepki vermeyi kestiğinde, seninle uğraşmak onlar için sıkıcı bir hale gelecek.
"Umursamayacağım" demek yerine "Neye odaklanacağım?" demelisin. Çünkü zihin şunu düşünme dediğinde daha çok düşünür.
Okulda kendine somut odak noktaları belirle. O an birisi bir şey mi dedi? Hemen o anki dersine, kitabına, kulaklığındaki müziğe veya kendi geleceğinle ilgili bir plana odaklan. Zihnini o insanların olduğu alandan çekip, kendi güvenli odana taşı.
Şu an canını sıkan bu kişi veya kişiler 5-10 yıl sonra hayatında olacak mı? Muhtemelen hayır. 5-10 yıl sonra hatırlamayacağın bir şey için bugün neden 5 saatini harcıyorsun? Bu soruyu kendine her olayda hatırlat.
Daha fazla soru sormak istersen buradayız.
Sevgilerle
Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.