Psikoloji

Ne yapmaliyim bilinçli düşünüyorum

Gizli Kullanıcı5 Nisan 2026 14:20

Merhabalar, 8 aydır evliyim ve 10 haftalık gebeyim. Gebeliği ilk öğrendiğimde çok sevindim ama sonra ne olduysa bir türlü bebeği istemiyorum. Günah ve çevrenin baskısı olmasa aldırırdım, doğurmak istemiyorum kesinlikle. 41 yaşındayım, ne yapmalıyım ama kesinlikle istemiyorum. Kalp sesini duydum, hormonlar deniliyor ama zannetmiyorum. En başından beridir böyle hissediyorum. Aile baskısı tehtidi var aldırırsam. Ama takmıyorum yine de ruh sağlığı önemli benim için.

Bu soru 5 Nisan 2026 20:16 tarihinde Psikolog Ecem Bakıner tarafından cevaplandı.

  • Cevaplandı

  • Paylaş:

Merhaba sevgili danışan,


Yazdıklarınızdan, bir yandan hamileliğin getirdiği sevinç, öte yandan çaresizlik, isteksizlik ve hatta bir tür içsel çatışma yaşadığınızı görebiliyorum. İlk öğrendiğinizde sevinmiş olmanız, sonrasında ise “istemiyorum” diye hissetmeniz aslında oldukça doğal; birçok kişi bu duygular arasında gidip gelir. Gerçekten de sizin için oldukça zor bir süreç gibi görünüyor.


Bir yandan bu sürece adapte olmaya çalışırken, diğer yandan içinizdeki “bebeği istemiyorum” hissi, çevrenin baskısı ve aileden gelen tehditler de işin içine girince, duygularınızın karmaşıklaşması çok anlaşılır. Aslında burada bakmamız gereken; bu isteksizlik yalnızca “istemiyorum” mu, yoksa kaygı, korku, geçmiş deneyimler ve hormonal etkiler de araya giriyor olabilir mi?

Kendi duygularınızı anlamak için kendinize sorabileceğiniz bazı sorular olabilir:

  1. “Bebeği istemiyorum” diyen tarafım, aslında neyi istemiyor?
  2. Anne olma sorumluluğunu mu, özgürlüğümü kaybetme ihtimalini mi, eşimle ilişkimdeki bir durumu mu?
  3. Yaşım, fiziksel ve duygusal enerjimle ilgili kaygılar mı?
  4. Yoksa “buna hazır değilim, çok geç kaldım/çok yoruldum” diyen bir iç ses mi var?


Bazen birden fazla etken bir araya gelerek böyle bir karışıklık yaratabilir. Örneğin geçmişte gözlemlediğiniz zor geçen hamilelikler, kendi hayatınızda hazır hissetmemeniz, yaşınız ve enerjinizle ilgili kaygılar ya da eşinizle ilişkinizle ilgili bilinçaltı korkular, istememenizi tetikliyor olabilir.


Aile baskısı ve tehditler de çok önemli bir faktör. Bu durumda, bebeği sadece çevrenin beklentisiyle tutmak, sizinle bebeğiniz arasında doğal bir bağ oluşmasını zorlaştırabilir ve süreci daha da zor hale getirebilir. Bu yüzden karar verirken kendi sesinizi duyabilmeniz çok değerli.

Birkaç öneri:

  1. Kendinize güvenli bir alan oluşturun ve hiç kimse okumayacakmış gibi yazın:
  2. Bu gebeliği sürdürürsem en çok ne korkuyorum?
  3. Bu gebeliği sonlandırırsam en çok ne korkuyorum?
  4. Ben aslında nasıl bir hayat istiyorum?

Burada kendi isteklerinize, ihtiyaçlarınıza ve sınırlarınıza odaklanmanız çok değerli.Süreçte destek almak önemlidir. Özellikle eşinizle duygularınızı paylaşmak, korkularınızı, kaygılarınızı konuşmak, kararınızı daha sağlıklı bir şekilde vermenize yardımcı olur.Gerekirse bir psikolog veya danışmandan profesyonel destek alabilirsiniz. Bu, düşüncelerinizi ve duygularınızı netleştirmenizi, acele etmeden ve kendinizi dinleyerek ilerlemenizi sağlar.


Unutmayın, bu hayatınızı etkileyecek büyük bir karar. Bu kararı verirken ruh sağlığınız ve kendi hisleriniz en değerli rehberinizdir. Acele etmeden, kendi sesinizi dinleyerek ve ihtiyaçlarınızı fark ederek ilerlemek, uzun vadede hem kendinize hem de vereceğiniz karara karşı daha barışık olmanızı sağlayacaktır.


Tekrardan destek almak istediğiniz bir konu olursa buradan veya profilimden bana her zaman ulaşabilirsiniz.


Sevgiyle kalın

Psikolog Ecem Bakıner

Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.

Cevaplanmış benzer sorular