Psikoloji

niye eksikmiş gibi hissediyorum

Gizli Kullanıcı6 Mayıs 2026 21:26

yoruldum herşeye koşmaktan herşeyi çabalamaktan sevgilimden ilgi zaman bekliyorum veya bi sorunumu bi sıkıntımı söylediğimde ilişki için veya genel olarak bana cıvıttın yine uzatma demesinden, ailem desen abim aşağı abim yukarı geziyolar öyle kısacası yoruldum herşeyden arkamda bi dağ bile yok yaslayacağım nasıl bu kadar ayakta durabiliyorum dersen yıkılacağım bi yer bile yok diyebilirim bıkmışlık yorulma hüzün kırılma ne ararsan var

Bu soru 15 Mayıs 2026 08:43 tarihinde Psikolog Melisa Sude Kav tarafından cevaplandı.

  • Cevaplandı

  • Paylaş:

Yazdıklarınızdan da anladığım kadarıyla uzun süredir hem anlaşılmayı hem de güçlü kalmaya çalışıyorsunuz ve bu durum sizi artık tüketmiş yormuş gibi görünüyor. Yaşadığınız olaylar karşısında çevrenizdeki kişiler tarafından yalnız bırakıldığınız ve üzgün hissettiğinizi anlıyorum. İlişkinizde de duygunuzu ifade ettiğinizde uzatma tarzında ifadeler aslında ihtiyaçlarınızın küçümsenmiş gibi hissettirmesinin kırıcı olduğunu anlayabiliyorum. İnsan bazen duyulmak ve yanında biri olduğunu hissetmek ister. Ailenizde de yük gibi hissettiren bir dengesizlik var gibi duruyor; sürekli birilerinin öncelikli olması, sizin duygularınızın geri planda kalması zamanla “ben kime yaslanacağım? sorusunu zihninize gelebilir. Sürekli ayakta durmaya çalışıyorsunuz bu da sizde içten içe yorgunluk hissettiriyor. “Yıkılacağım bir yer bile yok” cümlesindeki yük çok anlaşılır. Bazen insanı yoran sorunların kendisi değil onları tek başına taşımak daha zor gelir. Şu an yaşadığınız şey zayıflık değil; duygusal tükenmişlik ve birikmiş kırgınlık. Uzun süre ihtiyaçlarımızı ertelediğimiz zaman bir noktadan sonra sizin gibi bıktım artık hissine kapılabiliyor. Kendinize şunu hatırlatmanız önemli ilgi istemek anlaşılmak yanınızda biri olduğunu hissetmeyi istemeniz fazlalık değil temel duygusal ihtiyaçlarınızdır. Şu soruları kendinize sormanız kendinizi daha iyi hissettirebilir. Ben gerçekten dinleniyor muyum, yoksa sadece idare mi ediliyorum?

Sürekli veren taraf ben miyim?

Yorulduğumu söylediğimde yanımda duran biri var mı?

Ben başkalarına gösterdiğim şefkati kendime gösterebiliyor muyum?

Unutmayın sürekli güçlü kalmaya çalışmak değil yorulduğunuzda arkanızı yaslayabileceğiniz bir omuz bulamamak aslında insanı tüketir..

Psikolog Melisa Sude Kav





Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.

Cevaplanmış benzer sorular