Öfke sinir ve psikolojik sorunlar
Ailemle her tartıştığımda bu sorun nişanlıma da yansıyor ve o da üzülüyor. Ben de bana destek olmasını bekliyorum ama ondan beklediğim ilgiyi, desteği göremiyor gibi hissediyorum. Belki bana ilgi gösteriyor ama ben bunun farkında değilim. Bilmiyorum, ondan sadece ilgi, destek istiyorum çünkü etrafımda ondan başka derdimi, sıkıntımı dinleyen yok. Ondan başka sevdiğim, değer verdiğim, ölümüne sevdiğim kimse yok. Bunu çok iyi biliyorum. Ailemden ilgi, alaka, saygı, sevgi görmediğim için tek dayanağım nişanlım oluyor. Ben de otomatikman ondan bunları bekliyorum ama ailemle olan sorunlar her gün devam ettikçe onun bana destek olsa bile olmamış gibi düşünüyorum. Üzülüyorum, psikolojik olarak hiç iyi değilim. Sürekli en ufak sinirde, öfkede, kavgada kendime zarar veriyorum. Sevdiğime çok kötü kelimeler söylüyorum. Bu durum için sonradan pişman oluyorum, fakat konu çoktan uzamış oluyor. Bunların düzelmesini istiyorum, düzenli bir ilişkim olsun istiyorum.
Bu soru 14 Nisan 2026 23:08 tarihinde Psikolog Yasemin Gedik tarafından cevaplandı.
- Paylaş:
Merhaba,
Ailenizle yaşadığınız çatışmaların getirdiği yorgunluğu ve bu süreçte tek güvenli alan olarak gördüğünüz nişanlınızdan nasıl destek görme ihtiyacı hissettiğinizi yazdıklarınızdan anlayabiliyorum. Tüm bu faktörler üzerinizde ağır bir duygusal yük oluşturmuş gibi görünüyor.
Aile içinde (veya iş ortamı gibi herhangi bir alanda) yaşanan ve çözülemeyen konuların, romantik ilişkilere yansıması oldukça sık karşılaşılan bir durumdur. Bireyler bazen gerçekten öfke duydukları ve tartıştıkları kişiye (örneğin aileden birine) duygularını açamadığında veya kendini ifade edemediğinde, bu öfkeyi başka bir bireye yansıtabilirler. Bu durum, zihnin başvurduğu bir savunma mekanizması olarak değerlendirilebilir.
Bununla birlikte, tüm duygusal destek ve ilgi ihtiyacınızı tek bir kaynağa yöneltmek, hem partnerinize taşıması zor bir sorumluluk yükler hem de sizin beklentilerinizin karşılanmaması durumunda farklı duygusal zorlanmaları ortaya çıkarabilir. Ek olarak, ilişkilerde dengenin korunması oldukça önemlidir; örneğin, bir tarafın sürekli dert anlatan, diğer tarafın ise sürekli dert dinleyen konumunda olması ilişkiyi olumsuz etkileyen bir dinamiğe dönüşebilir.
Duyduğunuz yoğun öfkenin partnerinize kırıcı sözler söylemeye veya kendine zarar verme davranışlarına dönüşmesi, aslında içinizdeki o anlaşılma ve ilgi ihtiyacının bir dışavurumu olarak değerlendirilebilir. Bu tür duygu patlamaları, başa çıkılamayan stres faktörleri karşısında anlık bir rahatlama ihtiyacı olarak ortaya çıksa da, sonrasında sizin de bahsettiğiniz gibi insanı yıpratıcı bir pişmanlık döngüsüne sokar.
Bu döngüyü kırmak adına, aile dinamikleri ile ilişkinizin sınırlarını birbirinden ayırmayı denemek iyi bir başlangıç olabilir. Ayrıca öfkenizin yoğunlaştığını hissettiğiniz zamanlarda tartışmaya devam etmek yerine bir mola verip "Şu an konuşmak istemiyorum, daha sonra konuşalım" diyebilmeniz, o sonrasında gelecek pişmanlık hissini engellemenize yardımcı olabilir. Ayrıca, yoğun öfke anlarında platformumuzda yer alan ilgili egzersizlerden de faydalanabilirsiniz.
Nişanlınızdan beklediğiniz desteği somutlaştırmanız, yani sadece onun sizin hislerinizi anlamasını beklemek yerine ihtiyaçlarınızı net bir şekilde ifade etmeniz de aranızdaki iletişimi daha güvenli bir zemine taşıyabilir.
Son olarak, kendinize zarar verme düşüncelerinin/eylemlerinin ve öfke kontrol güçlüklerinin olduğu bu dönemlerde; süreci bir uzman eşliğinde ve psikoterapi ortamında değerlendirmeniz size çok daha destekleyici bir alan sunacaktır. Yeni sorularınız olması durumunda bizlere de ulaşabilirsiniz.
💪 Psikoloğun Önerdiği Egzersizler
Renk Nefesi
Nefes Sayma Tekniği
Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.