Psikoloji

Onu neden unutamıyorum

Gizli Kullanıcı5 Nisan 2026 15:04

Biriyle tanıştım. Alıştım, sevdim, onun için yapmadığım fedakârlıklar kalmadı. Kimseyle görüşmediğini söylemişti. Bir gün memleketine gitti, yabancı uyruklu. Bana iş için gittiğini söyledi ama nişanlanmaya gitmiş. Bana en baştan beri yalan söylemiş. Şimdi bana yaptıklarını unutamıyorum. Beni sildi. Üstünden kaç ay geçmesine rağmen sürekli aklımda çıkmıyor, unutamıyorum, canım çok yanıyor. Ben bunları hak etmedim. Her şey nişanlanana kadarmış, yani nişan yapana kadar. Benle takılmış, sonra zaten bırakırım niyetiyle ki öyle de yaptı. Beni her yerden sildi, bıraktı gitti. Canım yanıyor, ne yapacağım?

Bu soru 15 Nisan 2026 01:03 tarihinde Psikolog Hatice Can tarafından cevaplandı.

  • Cevaplandı

  • Paylaş:

Sevgili danışan; birini sevdiğimizde insani olarak o kişiye bağlılık geliştiririz. Partnerinle geçirdiğin vakit boyunca birlikte kurduğunuz hayaller, birlikte geçirdiğiniz hafta sonları, içilen kahveler, ettiğiniz sohbetler bu bağın gelişmesinde birer etkendir. Ancak tüm bunlardan önce bir ilişkide bağlılığın temeli güven ve dürüstlüktür. Yazdıklarına göre erkek arkadaşın sana karşı dürüst olmamayı seçmiş. 'Bana en baştan beri yalan söylemiş' cümlenden anlıyorum ki sen bu gerçekle yüzleşmişsin. Bazen gerçekler canımızı acıtabilir. Bu acıdan kaçmak yerine acıyı tanımak seni, kendinle ilgili bambaşka bir farkındalığa ulaştırabilir. İlişkinin bitmesi neden canını bu kadar acıttı? Bu durumla ilgili hangi duyguları hissediyorsun? Bu sorular üzerinde biraz düşünebilir misin?...

Fedakarlık konusuna gelince bunu daha iyi anlamlandırabilmen için bir örnek üzerinden açıklamak isterim. Bir insan, sevdiği kişi daha konforlu bir hayat sürsün diye kendi evinin duvarlarından tuğla söküp ona bir saray inşa etmeye başlar. Saray yükseldikçe karşı taraf çok mutlu olur, ancak fedakarlık yapan kişinin başını sokacak bir çatısı kalmaz. İlk fırtınada, evi olmayan kişi yıkılırken; inşa ettiği sarayda oturan kişi genellikle dışarıda ne olup bittiğinin farkına bile varmaz. Bu hikayede kendinden bir şeyler buldun mu?

Çok emek verdiğini eklemişsin satırlarına...Verdiğin emekler aslında senin sevme kapasitenin, sadakatinin ve değerlerinin bir göstergesi. Bu özellikler seninle birlikte kalıyor, onunla gitmedi. Sen bu emeği yanlış toprağa ektin belki, ama tohumlar hala senin cebinde. Bir arkadaşın sana 'Ben bu kadar emek verdim ama o beni bıraktı, hala onu düşünüyorum' dese ona ne dersin?

Şu an unutamıyor olman geçirdiğin sürecin bir parçası. Beynimiz bizi hayatta tutmak için tasarlanmıştır. Bir haksızlık yaşadığında, beyin bunu bir tehlike olarak algılar ve 'Sakın unutma, yoksa yine zarar görürsün!' diyerek o anıyı sürekli ön planda tutar. Yani beynin aslında seni korumaya çalışıyor, ama yöntemi canını yakıyor. Örneğin bir anı geldiğinde ona bir isim verebilirsin: 'Yine o senaryo başladı.' gibi. Onu kovmaya çalışmadan, ama onunla sohbete de dalmadan, sadece orada durmasına izin verip ,o sırada seni meşgul edecek bir işe yönelebilirsin. Desteğe ihtiyacın olduğunda, senin için buradayım.





Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.

Cevaplanmış benzer sorular