Sağlık anksiyetesi yaşıyorum ve bunalmış hissediyorum?
Merhabalar. yaklaşık 1 haftadır daha önce yaşamadığım baş dönmesi yaşıyorum. ve normal hayatımı altüst etti. Okula bile gidemez oldum korkudan. Yürüyünce bir şey olucak bayılacak gibi hissediyorum. kbb ye gittim ve kulakta sorun olmadığını söylediler. nörolojiye gidebilirsin dediler ve ben korkuyorum. Yani her gün araştırıyorum ya kötü bir şey varsa diye. Bu yüzden de doktora gitmeye çekiniyorum. Kötü bir şey duymak istemiyorum. Her gün çok detaylı kendimi takip ediyorum ve midem bulandığında kafam ağrıdığında yine başım döndüğünde ekstra korkuya kapılıp bütün yaşam enerjim çekiliyor. Bu durum beni bitiriyor ve ağlamak istiyorum. yardıma ihtiyacım var. Yalnız kalmaya korkar oldum. Umarım doğru anlatabilmişimdir. Şimdiden ilgilendiğiniz için teşekkür ediyorum.
Bu soru 9 Mayıs 2026 01:11 tarihinde Psikolog Yasemin Gedik tarafından cevaplandı.
- Paylaş:
Merhaba,
Yaşadığınız mide bulantısı ve baş dönmesi gibi durumların, beraberinde getirdiği bayılma korkusuyla birlikte okul ve sosyal yaşamınızı nasıl etkilediğini, günlük hayattaki işlevselliğinizi ne kadar kısıtladığını yazdıklarınızdan anlayabiliyorum. İnsanın sağlığıyla ilgili bu tür belirsizlikler yaşaması ya da her an kötü bir şey olacakmış gibi hissetmesi ve düşünmesi, psikolojik iyilik hali açısından oldukça yorucu ve olumsuz etkileri olan bir süreçtir.
Anlattıklarınızdan hareketle, sizin durumunuzda farklı ihtimaller söz konusu olabilir. İlk olarak, yaşadığınız yoğun kaygı, stres veya diğer psikolojik süreçler bedensel semptomlar olarak dışa vurulabilir ki psikolojide buna bedenselleştirme (somatizasyon) denir. Diğer bir ihtimal ise vücudumuzdaki belirli bir duyuma aşırı odaklandığımızda beynin o bölgeyi sürekli taramaya başlaması ve bunun da sistemimizi alarm moduna geçirmesidir. Bu durum, hissettiğiniz belirtilerin şiddetini daha da artırabilir.
Ya da semptomların altta yatan fiziksel kaynakları olabilir. Ve en önemlisi, psikolojik bir değerlendirme yapmadan önce, yaşadığınız belirtilere sebep olabilecek fiziksel ihtimalleri tamamen elemektir. KBB muayenesi bazı ihtimalleri elemiş olsa da, bir nöroloğu görmeniz diğer şüpheleri ortadan kaldırmak ve tedavinizin yol haritasını netleştirmek adına gerekli bir adımdır. Çünkü fiziksel bir durum söz konusuysa onun iyileşme süreci farklıdır; eğer durum psikolojikse, buna sebep olan kökenlerin değerlendirme ve terapötik süreçleri farklı ilerleyecektir.
Kötü bir haber alma korkusuyla doktora gitmeyi ertelemeniz de gayet anlaşılır; bu aslında oldukça insani bir kaçınma davranışıdır.Ancak burada çelişkili bir durumun mevcut olduğunu belirtmek isterim. Sürekli araştırma yapmak, size tam da kaçındığınız o korku ve kaygı duygularını yaşatacaktır. Bu araştırma süreci zihninizdeki felaket senaryolarını besler ve kaygınızı daha da tırmandırır. Zihninizin bu senaryolar için alan açmasını durdurup fiziksel kontrollerinizi yaptırmanız, aslında sizi bu belirsizliğin yarattığı yükten kurtaracaktır. Belirsizlik insan psikolojisi için gerçekten yıpratıcıdır; bazen olumsuz bir sonucu kesin olarak bilmek bile, belirsizliğin yarattığı o sürekli huzursuzluk halinden daha az yorucu olabilir.
Psikolojik açıdan bu süreçte kendinizi sürekli takip etmeyi bırakmak ve bir semptom hissettiğinizde durumu o an için kabullenmek, belirtilerin üzerinizdeki baskıcı etkisini hafifletebilir.
Yaşadığınız bu kaygıları tek başına göğüslemek yerine bir uzman desteği almanız elbette önemlidir; fakat o aşamaya gelene kadar fiziksel ihtimalleri elemek gerekeceğinden, bu süre zarfında sizi anlayan ve değer verdiğiniz insanlarla durumunuzu paylaşarak duygusal yükünüzü hafifletebilirsiniz.
Yaşadığınız süreçle ilgili farklı detayları veya fiziksel muayene sonrası hissettiklerinizi, bulguları ve bunların size neler düşündürdüğünü yeni bir soru sorarak paylaşırsanız durumunuzu daha doğru bir zeminde birlikte anlamlandırabiliriz.
Sağlıklı günler diliyorum.
Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.