Romantik İlişkiler

Sanırım aldatılıyorum?

Gizli Kullanıcı3 Nisan 2026 23:44

Kız arkadaşımla güzel bir ilişkimiz var fakat sadece yüz yüze buluşmalarımızda mükemmeliz. Mesajlaşmalar da sanki aramızda dağlar var saatler sonra cevap vermeler tek ve soğuk cevaplar.. Birkaç kez sormama lazım aramızda sıkıntı olmadığını söyledi ama ben bu tarz belirsizliklere bilinmezliklere gelemiyorum. En son buluşmamızda ise telefonu çaldı abim dedi açmadı bende üstelemedim eve bıraktıktan sonra aradım meşguldü telefonu inanın içim içimi kemiriyor başkası var ise bunu nasıl itiraf ettirebilirim bu ilişki Bana zarar veriyor ama ben bitirirsem onun ekmeğine yağ sürmüş olurum onun itiraf etmesini istiyorum. Esasında hayatında da biraz karmaşıklıklar var takıntılı bir sapığı var ailesinin boşanma durumu var ben mi yanlış anlıyorum acaba bu durumlardan ötürü mü bana karşı soğuk yapıyor ama bir an önce öğrenip ya tamam ya devam demek istiyorum ruhen hiç iyi değilim

Bu soru 15 Nisan 2026 18:01 tarihinde Uzman Psikolog Gizem Yıldırım tarafından cevaplandı.

  • Cevaplandı

  • Paylaş:

Merhaba, anladığım kadarıyla içinde bulunduğunuz durum sizin için oldukça karışık duygular hissettiriyor. Bir yandan yüz yüzeyken güzel giden bil ilişki, ancak bir diğer yandan da uzaktayken araya giren bir soğukluk var. Bu durum da haklı olarak “Beni seviyor mu? Yoksa aldatıyor mu?” sorularına sebep olmuş. İlişki içerisinde yaşanan belirsizlik insanın o ilişkide kendini güvende hissetmesini engeller. Siz de bu yüzden daha tetikte davranıyor ve akışa bırakamıyorsunuz.


Ancak baktığımızda kız arkadaşınızın hayatındaki bazı karışıklıklardan bahsettiğinizi de görüyorum. Hem bir ailenin dağılma ihtimali hem de bir yandan takıntılı birinin varlığı. Aslında kız arkadaşınız da bu süreçte çok zorlanıyor olabilir. Bazı insanlar duygusal zorluklar çektiklerinde telefondan uzaklaşarak kendi içlerine kapanabilirler. Bu da bir savunma mekanizmasıdır yani kendini koruma yöntemidir. Yüz yüze geldiğinizde ise kız arkadaşınız bütün doğallığıyla size içini döküyor ve güçlü kalmak zorunda hissetmiyor olabilir. Fakat sizden uzaktayken güçlü kalabilmek adına ister istemez sizinle ilişkisine de bu durumu yansıtıyor olabilir.


Yaşadığınız kaygı ve aklınızdaki sorular elbette yersiz değil. Siz de ilişki içerisinde kendinizi güvende hissedebilmek için bir netlik arıyorsunuz. İtiraf ettirmek konusuna geldiğimizde de böyle bir baskı kurmak kız arkadaşınızın daha da içine kapanmasına sebep olabilir. Size en öncelikli önerim duygularınızı kız arkadaşınızla içtenlikle paylaşmanız olacaktır. Yani “Sen böyle yapıyorsun” demek yerine “Bu durum bana …. hissettiriyor” şeklinde kendinizi anlatmanız olacaktır. Mesela şöyle bir konuşma düşünebilirsiniz: “Son zamanlarda mesajlarda uzak hissediyorum. Bu beni çok kaygılandırıyor, gece kafamı yastığa koyduğumda sürekli düşünüyorum. Hayatında zor şeyler olduğunu biliyorum ve bunlara saygı duyuyorum…”


Ancak bu konuşmayı mümkünse yüz yüze yapmalısınız. Çünkü mesajlaşmada veya telefon konuşmasında jest ve mimikler görülmediği için yanlış anlaşılmalar daha fazla olabilir. Eğer konuşmalarınız sonucunda yapıcı bir karşılık alamadığınızı fark ederseniz her şeyi bir kenara bırakın ve kendinize “Ben bu ilişkiye devam etmeli miyim? Bu ilişki bana ne ifade ediyor?” sorularını sorun. “Bu ilişki bana zarar veriyor ama ben bitirirsem onun ekmeğine yağ sürmüş olurum onun itiraf etmesini istiyorum” dediğinizi görüyorum ancak böyle bir yarışa girmiş olmak yalnızca size zarar verir. Eğer tahmin ettiğiniz gibi kötü bir durum varsa da o ilişkiden güçlü bir şekilde ayrışabilmiş olmak en doğrusu ve sağlıklısı olacaktır. Fakat size önerim öncelikle duygularınızı yargılamadan paylaşmanız olacaktır. Daha sonrasında aklınıza takılan bir şey olursa yardımcı olmak isterim.


Uzm. Psk. Gizem YILDIRIM



Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.

Cevaplanmış benzer sorular