Romantik İlişkiler

Seviliyor muyum anlayamorum

Gizli Kullanıcı7 Nisan 2026 18:06

Bir ilişki içindeyim. Başta karakterlerimiz farklı olsa da onda sevdiğim yanlar vardı ve zamanla bağın güçleneceğini düşünerek devam ettim. Ama benim sevilme algımla ondan gördüklerim hep çatıştı. O, benden yeterince fedakarlık görmediğini düşünüyor; ben ise zor zamanlarımda yanımda olmadığı için sevilmediğimi hissettim.

Hiç “seni seviyorum” demedi, “göstermeyi seçiyorum” dedi ama ben çoğu zaman bunu hissedemedim. Planlarımız genelde onun hayatına göre şekillendi, ben de uyum sağlayan taraf oldum. İlişki için şehir değiştirdim, iş buldum ve birlikte yaşamaya başladık. Evde sadece maddi olarak değil, onu düşünerek küçük şeyler yapmadığım ya da ödemelerle ilgilenmediğim için onun gözünde yeterince fedakar değilim. Bu yüzdende tam sevgimi gösteremiyorum dedi

Hafta sonları birlikte bir şeyler yapmak istediğimde çoğu zaman “içimden gelmiyor” diyerek reddetti. Kardeşiyle yaşayacağı için ayrı eve çıkmam gerekti, kefil olmasını istedim ama kabul etmedi.

Bir şekilde kendince seviyor olabilir. Çok tartışan bir çift değiliz ama ondan hep bir soğukluk ve mesafe hissediyorum. Bu onun karakteri mi yoksa sevdiğini sanması mı, anlayamıyorum. Şu an hem kendi düzenimi kurmaya çalışıyorum hem de bu ilişkiyi sorguluyorum.

Not: Maddi sıkıntısı yok.

Az sayıda ve uzun süreli ilişkileri olmuş

Her ilişkisi aralıksız başlamış bitmiş yalnız kaldığı zaman dilimi yok

Yaşı ise 20 sonları çocuksu ruh hali

2 erkek kardeş ayrı anne baba

Bu soru 22 Nisan 2026 11:29 tarihinde Uzman Psikolog Gizem Yıldırım tarafından cevaplandı.

  • Cevaplandı

  • Paylaş:

Merhaba sevgili danışan, duygularınızın ve düşüncelerinizin karıştığını görüyorum. Bahsettiklerinizden dolayı de bunun normal olduğunu söyleyebiliriz. Yaptığınız fedakarlıklar da her insanın kolaylıkla yapabileceği şeyler değil. Bir ilişki için şehir ve iş değiştirmek ve o kişiyle aynı hayatı paylaşmaya hazırlanmak önemli adımlar. Yani siz hem duygusal olarak hem de hayat düzeni adına ciddi bir yatırım yapmışsınız.


Öncelikle sizin açınızdan bakacak olursak kadınlar daha duygusallardır erkeklere göre. Erkek arkadaşınızın sevgisini gösteremiyor oluşu sizde duygusal bir eksiklik yaratmış olabilir. Üstelik bu fedakarlıkları yaptıktan sonra sadece “seni seviyorum” cümlesini duyamamış olmak sizi daha çok üzmüş olmalı. Her ne kadar sevginiz ağır basıp bunları görmezden gelerek ilerlemeye çalışsanız da biriktikçe sizi daha çok rahatsız etmiştir. Yani siz bir kadın olarak bu ilişkide “yanımda ol, ilgi göster, benimle vakit geçir, bana duygunu söyle” tarafındasınız. Bir de erkek arkadaşınız tarafından bakmak isterim. Bahsettiğiniz üzere sevgi dilleriniz birbirinden çok farklı. Erkekler daha mantıksal düşünürler kadınlara göre. İlişkide bütünlüğü hissetmek için fedakârlık, ödemeleri takip etmek gibi daha teknik beklentileri var. Hal böyle olunca birbirinizin dili yeterli ve tatmin edici gelmediğinde iki taraf da sevgiyi yeterli hissetmemiş olabilir.


Bahsettiğiniz bir soru var “Bu onun karakteri mi, yoksa sevdiğini mi zannediyor?” Belki ikisi birden de olabilir. Belki de bunu daha çok düşünmenize sebep olan durum da maddi olarak iyi olmasına rağmen size kefil olmamış olması olabilir. Erkek arkadaşınızın sorumluluk almaktan çekindiğini veya duygusal üstünlüğü korumak istediğini söyleyebiliriz. Ayrıca anne babanın ayrı olması, şimdiye kadar aralıksız uzun süreli ilişkilerinin olmuş olması da duygusal yanı destekleyici nitelikte. Yani erkek arkadaşınızın bağlanma ile ilgili birtakım sorunlar yaşıyor olması muhtemel. Evet sizi seviyor olabilir ancak burada kaygılı-kaçıngan bir bağlanma stilinden de bahsedebiliriz. Fakat siz bu ilişkide yeterince mutlu ve ait hissediyor musunuz? Bu ilişkide sizi iyi hissettiren ve üzen şeyler neler? Veya 1-2 yıl sonra bu ilişki bu şekilde devam ederse siz kendinizi nasıl görüyor olursunuz? Bu soruları akşamları sakin bir zamanda hatta mümkünse erkek arkadaşınız yanınızda değilken biraz değerlendirmelisiniz. Bazen yazıya dökmek düşüncelerin netleşmesine de olanak sağlar. Önemli olan sizin ne istediğiniz…


Sevgilerimle

Uzm. Psk. Gizem Yıldırım



💪 Psikoloğun Önerdiği Egzersizler

1
Bulut Meditasyonu
Bulut meditasyonu, zihinden geçen düşünceleri yargılamadan fark edip nazikçe bırakmayı öğretir. Düşü...
Meditasyon⏱️ 4 dakika
Psikoloğun Notu: Bahsettiğim başlıkları düşünürken bu tekniği uygulamak size kolaylık sağlayabilir.
Egzersizi açmak için tıklayın →

Yasal Bilgilendirme: Bu içerik tanı ve tedavi niteliği taşımayan, genel psikolojik bilgilendirme amaçlıdır.

Cevaplanmış benzer sorular