KaygıKategorisi

Kaygı duymak insani bir şey. Önemli olan onun seni yönetmesine izin vermeden, senin onu anlaman. Ne zaman yükseliyor, nasıl baş edebilirsin, bu soruların cevabını birlikte aramak mümkün.

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler

Filtrele

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler
Kaygı

İlişkimi nasıl düzeltebilirim

3 senelik ilişkim vardı ayrıldık ondan ayrılıp başka kızlarla oluyodum ve onu hala çok seviyorum onunda hataları var ama benim daha çok konustuğum kişileri hep öğreniyodu psikolojim alt üst ağlamak istiyorum ağlayamıyorum haykırmak istiyorum haykıramıyorum ama onu çok seviyorum ne yapıcağımıda bilmiyorum aslında o haklı biliyomusun ben değer veremedim ama benimde zoruma giden seyler oldu tabikide öyle iste onu geri kazanmak istiyorum

Kaygı

Nasıl başarıcam

Geçmişteki olayım yüzünden sevgilim mesafe koyuyor. Hukuki bir sürem ve çok farklı olaylar utanacağım şeyler. Hakaretler tehditler yedim o şahısdan ve sevgilime anlatamadım pskolojik olarak çok etkileniyorum diye. Panikatak geçirmeme sebep oluyordu. Evlilik yolundayız ve aramız bozuk mesafeli bana sürekli güvenim kırıldı diyor nasıl başarıcam nasıl düzelticem bilmiyorum. Onu seviyorum onun böyle davranması çok kötü hissettiriyor halbuki onu aldatmadım ve çok seviyorumm bu olayı en ufak hatırlamamda bile uyuyamıyorum stresli ve gergin oluyorum ona nasıl anlatabilirdim bilmiyorumm haklı bir yandan kolay bişe değil ama bu benim kötü kalpli olduğum anlamına gelmezki onu aldatmadım ama inanmıyor bir türlüü ben empati yapabiliyoken o yapamıyor

Kaygı

Ne yapmalıyım ?

Biz çocukluktan beri birbirimizi seviyoruz. İtiraf edemedik yok saymak zorunda kaldık ailemden korktuk çekindik. 12 yıl sonra itiraf ettim o da ilk aşkının benim olduğunu söyledi çok güzeldi herşey sonra kaygıları arttı yakanma ailemin onu istememesi. Ağlayarak bırakmak zorunda kaldık olmadı 2 yıl geçti ne ben ne de o beni unuttu ailem öğrendi onu istemediler kıyamet koptu ben evi terkettim. Herkese her şeye rağmen onu savundum o ise işi olmadığı sınavını kazanamadığı için kendini yetersiz hissetti . Sonra düzeldi herşey özür dilendi vereceklerini söylediler ama kaygıları bitmiyor istemediler beğenmediler nasıl yüzleşeceğim diyor. Nasıl bakacağım sana iş yok para yok diyor. Ağlıyor kaygılandığı zaman gözyaşları durmuyor . Bana bakarken gözleri ışıldıyor gülüyor mutlu oluyor bunu hissediyorum bana bebeğiymişim gibi davranıyor ama ertesi gün kaygılandıysa buz gibi oluyor gözlerime bakamıyor konuşamıyor . Dün hiçbir şey hissedemiyorum ne aileme ne kendime ne sana hayal kuramıyorum dedi ağlamaya başladı sonra neden böyleyim ben diye söyledi ölümü düşünüyor sürekli ne yapmalıyım yanında olmaya çalışıyorum hissettiriyorum da ama kaygıları bitmiyor en çok kardeşimden korkuyor bende korkmuyor değilim bizi bu duruma soran aslında kardeşim bende konuşmuyorum onunla . En büyük korkusu benim ailemdi o da patladı ben rahatladım o da rahatladı ama kardeşimden ailemden kaygılanma korkusu bitmiyor ,evliliği düşündük askere gitmeden sözlenmeyi istediğini söyledi . Ne yapmalıyım ?

Kaygı

Herşeyi kafama takmak fazlaca düşünmek kontrol edememek

Herşeyi sürekli kafama takıyorum her konuda aklıma farklı eskilerden anılar geliyo istemedigim kontrol edemiyorum zihnimi çok fazla düşünüyorun herşeyi buda beynimi yoruyor çoğunlukla boş kaldıgımda ve ders calıstıgımda oluyor bu gelecek içinde kaygım var onuda düşünüp duruyorum bazen vücudumda tepki gösteriyor malesef buna nasıl bas edicem bilmiyorum umarım düzelir bu genelde mutlu biriyim umarım bunlar olmazsa daha mutlu olurum sevgiler

Kaygı

Bu korku ve kaygıyı nasıl yenebilirim

Merhaba 2018 yılında bi olay üzerine panik atak geçirdim bu duruma daha sonrasında kaygı ve okb de eklendi. Aslında takıntılarım öncesinde de vardı. 2020 yılından beri aile evinde yaşıyorum yaşadığım yer küçük bir yer sosyal hayatım sıfır ve hiç arkadaşım yok kendimi hep yalnız geç kalmış sıkışmış hissediyorum. Yaklaşık 1 senedir sıkıntılarım da arttı sürekli ölümü düşünüyorum ölümden sonra hayatı ölen biri olunca onu düşünüyorum gece gündüz böyleyim. Bazen öyle kaygılanıyorum kendimi kaptırıyorum ki vücudum katılaşıyor kalbim çarpıyor sakinleşemiyorum. Artık hayattan keyif almamaya da başladım. Şuan depreks 50 mg ilaç kullanıyorum 1 hafta oldu başlayalı. Bir değişim olması için erken tabi şuanlık faydasını görmedim. Bir de kpss sınavına hazırlanıyorum çok stres yapıyorum sınavda panik atak geçirmekten kalp çarpıntısı yaşayıp sınavdan çıkmaktan ya da sakin kalamamaktan dolayı kaygım da var.

Kaygı

insanlara hayır demekten korkuyorum

oda arkadaşım aynı zamanda sınıf arkadaşım gergin yapılı biri ama onu kafamda aşırı büyütüyorum mutluluğum üzüntüm duygu durumum onun bana davranış şekline göre belirleniyor ve stres kaygı yaptıkça yemeden içmeden kesilip mide ağrısı bulantısı yaşıyorum antideprasanlar etki etmedi fonksera kullandım en son etki etmedi bıraktım şimdi bıraktığımın 6. günündeyim ve beynim çok karışık arkadaşıma normal davranamıyorum bu şekilde yani .

Kaygı

Kendimi neden sürekli gereksiz hissediyorum?

Kendimi neden gereksiz hissediyorum? Her şey çok sıkıcı geliyor. Aynı gün aynı şeyler sürekli tekrar ediyor. Biraz stres evdekiler ile tartışma yaşıyorum. Uyku düzenim geceleri saat 1de 2de yatıyorum ve sabah 7de kalkıyorum. Hiç bi yerde çalışmıyorum evde ev işleriyle uğraşıyorum yemek yapıyorum. Çok da yorulmuyorum ama yinede sıkılıyorum. isteksiz uyuma isteği geliyor ve uykuya gidemiyorum neden? Bazen şarkı söyleyerek kendimi daha iyi hissediyorum böylece biraz olsada kafamı dağıtıyorum. Ama yine de her şey üst üste geliyor kendimi yalnız hissediyorum hayatım düzensiz bir şekilde akıp gidiyor. Yemek çok fazla tüketmiyorum iştahsızlık oluyor. Çok zayıfım ve herkes zayıf olmamın nedenini stres olduğunu söylüyor çünkü küçük şeyleri de kafama takıyorum anlamsız bir şekilde tartışıyorum. bu arada burcum Aslan. Biri bana iyi davranmıyorsa hemen anlarım. Ve birde abimin çocukları yanlış bir hareket yaptığında terbiyelemek için çok uğraşıyorum

Kaygı

Kendime yeniden nasıl güvenebilirim?

Merhaba, Ben eskiden her şeyin yoluna gireceğini düşünen biriydim. Şimdi ise kaygılı bir insana dönüştüm. Gelecek sürekli kafamı kurcalıyor. İki üniversite mezunuyum ama insanların içinde sanki hiçbir şey yapmamışım gibi davranılıyor sessiz ve çekingen olmamdan dolayı. Bu durum da beni gittikçe yalnızlaştırdı kendimi başarısız ve özgüvensiz hissediyorum. Kendimi iyi anlatamıyorum. Odaklanamıyorum. Hiçbir şey yapmıyormuşum gibi geliyor aileme de ama iç dünyamda kendimi çok yorgun hissediyorum. Sanki her şeyi bilmem gerekiyormuş gibi hissediyorum. İş başvuruları yapıyorum herkes sürekli benim eksikliklerime odaklanıyorlar. Hep başkaları örnek gösteriliyor. Evleniyorlar, işe giriyorlar. Sanki toplumdan soyutlanmış gibi hissediyorum. Böyle olunca da kendimde olan özellikleri düzeltmem gerekiyormuş gibi geliyor. Böyle olunca da bir kısır döngü içinde sıkışıp kalıyorum.

Kaygı

Geçmişte yaşadığım olayları nasıl unutabilirim

küçüken çok dışlandım ailemden dolayı ve şuan takıntılı ve çok düşünüyorum kendimi hiç iyi hissetmiyorum zarar veriyorum kendime geceleri yatamıyorum çok düşünmekten nefesim daralıyor elim titriyor durduk yere aglıyorum olumlu konuşamıyorum ölüm korkusu var sanki beni öldüreceklermiş gibi bişey olucakmış gibi düşünüyorum korkuyorum titriyorum sürekli geçmişimide unatamıyorum gelecegime de bakamıyorum evliyim ve eşimide çok olumsuz etkiliyorum yardım edin lütfen kendimde degilim

Kaygı

Duygularımı bir gecede kaybettim hiç bir hissimi algılayamıyorum

Hiç bir duygumu hissedemiyorum 2 hafta önce bir sabah kalktım ve artık hiç bir duygumu hissedemez durumdaydım şimdi wellbutrin diye bir ilaç kullanıyorum başlayalı 5 gün oldu bi etkisini görmüyorum çok bunalımdayım üzülmenin bile bir nimet olduğu dönemdeyim nasıl düzeleceğim bu durumu yaşayanlar neler yapmış ne kadar sürede düzelmiş ? Nasıl bi yol izlemişler ne faydalı olmuş merak ediyorum lütfen makul cevaplar olsun lütfen