BeslenmeKategorisi

Ne yediğimiz sadece fiziksel değil, ruhsal halimizi de etkiliyor. Sağlıklı ve dengeli beslenmek, kendini daha enerjik ve huzurlu hissetmek isteyen herkes için küçük değişimlerin büyük katkısı olabilir.

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler

Filtrele

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler
Beslenme

neden yemek yeme isteğim azalıyor

2025 yazında her yemeğimden sonra kusmaya başladım bu tüm yaz sürdü kimseye bir şey yansıtmadım ailem dışında ailemde bilerek kendimi kusturduğumu düşünerek bana daha çok yemek yediriyordu eylül ayına geldikten sonra hâlâ devam ettiğini görünce ailem ciddiye aldı ve bir hastaneye göründük o zaman enfeksiyon dediler bi şekilde hallettik kusmalarım 1 ay aradan sonra tekrar başladı bu sefer gene enfeksiyon sandık ama gastrit olduğunu söylediler küçüklüğümden beri reflüm var zaten bir de üstüne gastrit eklenince yiyeceklerim çok kısıtlandı ben zaten fazla yemek yiyen biri değilimdir dışarı çıktığımda hiç yemek yemem sadece evdeyken yerim bu da 1 ya da 2 öğün olur çoğunlukla ama 2 öğünde olsa yerdim en azından ancak artık yemek yemek istemiyorum sadece sarelle veya tuzlu şeyler çekirdek gibi bu iki seçenekten başka bir şey yemem için zorla olması gerekiyor ailemden gizli tutuyorum zaten pek evde değiller haftada 2 gün falan o günlerde normal 2 öğün yiyorum anlamamaları için ama onların olmadığı 5 gün boyunca dediğim gibi sadece sarelle ve tuzlu şeyler bu yaklaşık 5 aydır sürdürdüğüm bir şey hayatımda yaşadığım bir sürü şey var ama kimseye anlatmıyorum günlüğüme yazıyorum sadece acaba içimde tutmak beni depresyona falan mı soktu aileme de söyleyemem ne yapmam gerektiğini bilmiyorum tek bildiğim diğer yemekleri yemek istemediğim yediğim şeylerinde yemek sayılmadığını biliyorum

Beslenme

yeme bozukluğumu nasıl düzeltirim

17 yaşındayım, iki üç yıldır çok fazla yemek yiyorum, boyum kısa ve kilolu bi insan değilim ama ihtiyacımdan çok çok daha fazla kaloriyi neredeyse her gün alıyorum. bazen o kadar çok yiyorum ki akşam midem fazlasıyla ağrıyor, rahatsızlanıyor. kendimi iradesiz hissettiğim için biraz araştırdığımda bunun aslında iradeyle alakalı olmadığını kendimi ne kadar kontrol etmeye çalışsam da bi nevi faydasız olduğunu öğrendim ne kadar doğru bilmiyorum. araştırırken karşılaştığım her uzman psikoloğa mutlaka danışılması gerektiğini kendi başına çözülebilecek bi şey olmadığını söylüyor fakat ailevi sorunlar nedeniyle öyle bi imkanım yok. arkadaşlarımlayken, bi şeyle gerçekten meşgulken böyle ataklar yaşamıyorum ve çok çabuk doyan bi insanım kolay kolay acıkmam. ama genelde ne kadar tok olursam olayım kendimi tutamıyorum, o kadar bi şey yemek istemiyor oluyorum ki ama yinede zorla yiyorum. tokum, hatta o kadar çok yemişim ki midem ağrıyor fakat asla durduramıyorum. asla bi tatmin duygusu hissetmiyorum, canım spesifik bişey de istemiyor tamamen ne varsa her şeyi yiyorum. bunu nasıl aşabilirim ve bu sorun gerçekten neden kaynaklanıyor olabilir sorunum ne

Beslenme

Yemekle aramdaki ilişkiyi nasıl düzeltebilirim?

Merhaba, ben son zamanlarda yemekle ilgili ciddi sorunlar yaşıyorum ve bu konuda destek almak istiyorum. Şu an ideal kilomdayım fakat yaklaşık 3 yıl öncesine kadar olmam gerekenden fazlaydım. Çocukluğumdan beri normal yemekleri çok az yiyor, şeker ve çikolata gibi yiyecekleri çok tüketiyordum. Bu nedenle yemekle aram hep biraz karmaşık oldu ve bu durum zaman zaman beni ciddi şekilde etkiliyor. Şu anda da kilo almaktan aşırı korkuyorum ve yeme düzenime dikkat ediyorum; fakat dönem dönem özellikle paketli gıda ve şeker üzerine aşırı yeme atağı yaşıyorum ve eğer atak olmadan normal bir zamanda tatlı vs. yesem bile) sonrasında kendimi kusturmaya çalışıyorum. Normal zamanlarda bile tatlı veya paketli bir şey yediğimde aşırı panik ve stres yaşıyorum. Yediklerimi çıkaramadığımda, hatta çıkarabilsem bile büyük bir kaygı ve stres içinde oluyorum, ağlamaya başlıyorum ve kendimi çaresiz hissediyorum. Yaşıtlarım kaygılanmadan istediklerini yerken ben yediğim her şeyin kalorisini hesaplıyorum ve bu durum hayatımı oldukça etkiliyor. Günlük yaşamımda yemek ve tatlı seçimleri benim için sürekli stres ve panik kaynağı halini geldi,düşüncelerimin çoğu kilo hakkında oluyor. Yemekle aramdaki sağlıksız ilişkiyi düzeltmek, yeme davranışımı kontrol altına almak, panik ve kaygımı azaltmak istiyorum. Bu konuda destek, öneri ve yol gösterici bilgiler almak istiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkür ederim.

Beslenme

Ablam Ekmekten soğudu ne yapabilirim

Benim ablam yaklaşık 8 senedir akrabaların kilolusun ilerde sıkıntı olur genetiğinizde aşırı kiloluk var dedikleri için ekmekten soğumuş çok az bir şey yese bile kendini kilolu hissediyor kilo vermenin yollarını arıyor internetten kilo vermek için içecek arıyor biz ne yapabiliriz bu durumda çok üzülüyoruz ne yaptıysak nafile 22 yaşında olmasına rağmen 40 kilo zayıf olduğunu söylememize rağmen bizi dinlemiyor bir yol gösterir misiniz?

Beslenme

Zayıflayamıyorum, yeme alışkanlıklarımla, kendimle baş edemiyorum

zayıflamak istiyorum kendimi daha iyi hissetmek istiyorum 1 gün istikrarlı davam etmeye çalışıyorum öbür gün bişey oluyor ve ben bozuyorum birşeylerı ve bu durum benı geriletiyor. Şu an 78 kİloyum ve ben 65 olmak için resmen çabalıyorum hayatımda bir çok sorun var ve zayıflarsam hallolacak düşüncesindeyim nasıl baş edebilirim ben bu yeme alışkanlıklarımla? Yardım edin lütfen bana

Beslenme

Kilo vermek için nasıl iradeli olabilirim

Merhaba, ben irademi geri kazanmak istiyorum. 25 yaşındayım. Önceden zayıf bir kızdım; 170-73 kiloydum. Vücudum sıkı olduğu için ekstra zayıf duruyordum. 2024’ten sonra irademi kaybettim ve aşırı yeme isteğini durduramadım. Zamanla aşırı yeme atakları, mide yanmaları, hareketsizlik, açlık hissi duymadan yeme, tokluk hissiyatı duymama gibi şeyler yaşadım ve yaşıyorum. Şu an 97 kiloyum ve çok hızlı kilo alıyorum. Şu süreçte 73’ten 80’e, 80’den 90’a ve sonunda 97. Kendimi sıkışmış hissediyorum ve çaresizim. Çok kilo aldığımı bildiğim halde yine de yemek yemek istiyorum; şu an dahil engel olamıyorum. Orta hareketli bir yaşam geçiriyorum ve bu kilo almamı daha da hızlandırıyor. Ben kendimi, bedenimi her haliyle çok seviyorum ama bu kilo bana iyi gelmiyor. Karnımda çatlaklar oldu. Midemde yanma var ama bunun için hiçbir şey yapmıyorum. Resmen farkındayım, okey ama sonuç yok. Pantolonlarımı artık beli rahat tercih ediyorum. Kıyafetlerimi istediğim gibi seçsem de istediğim tarzda giyinemiyorum. Kilolu olduğunuzda insanların davranışları bile değişiyor. Size saygı duymayı bırakıyorlar, sizden hoşlanmayı. Kilo almadan önce karşı cinsle ilişkim daha iyiydi; şu an kimseyle konuşmuyorum, kimse yazmıyor, kimse istemiyor. kilomla ilgili pat diye bir şeyler söylüyorlar ve en çok bu yıpratıyor beni. Kilom en çok onları ilgilendiriyor ve kendimi sevmeme rağmen kilolu olduğum için sevilmediğimi düşünüyorum

Beslenme

Kilo ve dış görünüşümü çok kafama takıyorum ve bazen kendini aç bırakıyorum nasıl rahat olabilirim?

Kiloma ve dış görünüşümü çok kafaya takıyorum hatta bazen kendimi aç bırakıyorum ve az yemek yiyorum boyum 160 kilom 58 ama kendimi bir türlü iyi hissetmiyorum bununla başa çıkamıyorum ister istemez yediğim her şeyin kalorisini hesaplıyorum. Annem bunun yüzünden seni psikoloğa götüreceğim dedi ama ben reddettim hatta. Bir veya iki senedir bunun yüzünden rahat değilim. Nasıl rahat ve zayıf olabilirim?

Beslenme

Yeme bozukluğunu nasıl atlatabilirim?

tıkınarak yemek yedıgım zaman pişman olup bı aclık surecıne gırıyorum ondan sonra gene yemege baslıyorum sonsuz bı dongu halıne heldı git gide kotuye gidiyor kalori sayıyorum olmuyor dengeli beslenmeye calısıyorum olmuyor aksamına gene kendımı yerken buluyorum bu durumdan cok rahatsızım sporumda disiplini saglamama ragmen yemek yemeyle yiyeceklerle aramı duzeltemıyorum nasıl dengemı sağlarım akşamları ya da gunun her hangı bır saati nasıl tıkınarak yemeyi durdururum düzenli bir şekilde kilomu nasıl veririm? yardıma ihtiyacım var

Beslenme

yeme bozukluğuyla nasıl başa çıkarım

sabah yada gece farketmeksizin bir an kalkıyorum ve yemeye baslıyorum kendımı durdurmaya calıstıgım her an dahada cok yıyorum ve her seferınde yapmıyacagım dedıgım zaman birdaha yapıyorum artık o kadar sıkıldım ki bu durumumdan kilo vermıs bırı olarak geri kiloları alıcagım ıcın cok korkuyorum ve uzuluyorum ve suan tartıya bıle cıkamıyorum kendıme bakamıyorum gercekten ne yapacagımı bılmıyorum aileme söylemeyede utanıyorum ne yapacagım

Beslenme

Son zamanlarda gelişen yeme bozukluğum

normalde cok saglikli beslenen biri degilim ama son zamanlarda oyle kotu besleniyorum ki sacma sapan aliskanliklar getirdim kendime her gün mutlaka bi paket cips her gece mutlaka kocaman bi kap patlamis misir yemeden duramiyorum bunlarin yaninda caya 7 kasik seker attigim icin tahmin edemeyeceğiniz kadar kilo aldim ve surekli aliyorum bu aliskanliklarimdan dolayi bırakamıyorum surekli canim bi seyler cekiyor tatli olsun cikolata olsun kendimi durduramıyorum ama artik bu aliskanliklarin kotu oldugunu bildigim gibi zayiflamaya ihtiyacim var sınav bittiginden beri bos zamanim cok oldu bende boyle seylerde degerlendirdim ama zayiflama sureci zor olavak gibi sinav sonucu beklemek bile ayri stres bende hal boyle olunca sadece yedim artik nereye kadar boyle giderse