AileKategorisi
Aileyle yaşamak, sevmek kadar sabretmeyi de gerektiriyor. Çocuklarla, partnerle ya da aile büyükleriyle daha sağlıklı ilişkiler kurmak için bazen sadece doğru bir bakış açısı yeterlidir.
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Filtrele
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Eşimin telefonunda drive diye fotoğraf yedeklemesinde
Eşimin telefonunu ondan gizli genelde kurcalıyorum. Bugün kurcalarken Google drive da 2016 yılına ait bir kızla fotoğrafını gördüm ve şuan rahatsız oluyorum. kim olduğunu vs merak ediyorum ama soramıyorum . Sürekli eşimin geçmişini düşünüyorum ya da bir yere gittiğimiz de acaba ortam da herhangi bir kıza baktı mi vs sürekli bunu düşünüyorum etrafta güzel bir kız olmasından rahatsızlık duyuyorum
Eşimle iletişim kurabilmem için ne yapmam gerekir?
Eşimle severek evlendim fakat anlaşamıyorum. İyi veya kötü karşılıklı konuşamıyoruz. Aramızda ufak da bir sorun da olsa ben tek başıma konuşuyorum hiçbir şekilde konuşmuyor ve konular daha fazla uzuyor ne yapmam gerekiyor teşekkür ederim şimdiden
Geçmişi unutamıyorum, eşime kırgınım
Merhaba, 38 yıllık evliliğimde 3 çocuk büyüttüm ve eşim beni hep yalnız bıraktı. Hep arkadaş hep iş vs. Artık 58 yaşımdayım ve anılarım hep üzücü ona kırgınım, küsüm. Sanki bir ergen ile evliyim. Aile terapisi çözer mi sizce,?
Kız akadaşım beni anlıyor lakin tepkileri agresif ve inatçı
Konuşmaya çalışıyorum ne istediğini soruyorum lakin her defasında ağlayarak bağırarak cevap vermiyor odalara gidiyor bunu için ne yapmalıyım agresif bir kız diyalog kuramıyorum ne istiyor anlamıyorum ifadesi bağırıyor cevap vermiyor ne yapmalı sizden öneri cevap bekliyorum
Annemi üzmek istemiyorum artık
Meraba Annemi çok seviyorum onu üzmek istemiyorum ama anlaşamadığımız zaman karşı geliyorum istemezsizin kendimi nasıl durdurabilirim ve annemle aramız düzelince annem bana iltifat vb. Şeyler diyince çok üzülüyorum ben anneme böyle yapıyorum diye vicdan azabi çekiyorum yardimiza ihityacim var lütfen bu konuda bana yardım edin
Geçmişin travmalarından kurtulmak için ne yapabilirim?
19 yaşında severek evlendim şu an 21 yaşındayım ve bir kızımız var eşimin ailesiyle çok sıkıntı yaşadık başından beri hep baskılamaya çalıştılar beni üzüldüm kırıldım ağladım eşim hep haklı olduğumu söyledi ama ailesinin bu davranışlarına da ses çıkarmadı evlendikten sonra ağır bir depresyon geçirdim uyuyamıyordum geceleri ve kabus görerek uyanıyordum şuan daha iyiyim ama unutamıyorum yine de yapılanları Son zamanlarda eşimle birbirimize karşı eskisi gibi değiliz sürekli tartışıyoruz anlayamıyoruz birbirimizi bir de ben ufak tefek romantikliklerden çok hoşlanırım ama eşim fazlasıyla düz ve bazen de çok düşüncesiz ben çok kırılgan bir yapıya sahibim eşim de malesef kibar davranamıyor😑 Bazen evden gitmeyi düşünüyorum kızımı alıp ama yapamıyorum çokta seviyoruz çünkü birbirimizi bu yaşadıklarımızın sebebi travmalarım olabilir mi ne yapabilirim bu durumu nasıl aşabiliriz?
Aile içi psikolojik şiddet
Annem sürekli ne olursa olsun laf eder bir şeyi yapsamda suçluyum yapmasamda hasta olup yataklara düşsem de ben suçluyum gözünde evlat ayırır tek derdi oğlu ne yaptıysam gözünde sıfırım abim bir yandan o bir yandan öl git kurtulalım gibi laflara maruz kalıyorum 23 yaşındayım kpss ye hazırlanıyorum ama artık dayanamıyorum laflara hakaretlere bir gün iyiler bir gün inanılmaz derecede hakaretler işitiyorum ne yapmam lazım. Susmam karşılık vermesem yine bağırıyor annem susmayıp konuşsam yine kötü benim.
Eşim sürekli aldatıp pişman oluyor
Eşim sürekli beni sürekli kadınlarla aldatıyor ben yakalayınca tek günlüktü sarhoştum falan diyor ama bu 1 değil 2 değil. sürekli onlar geçici özür dilerim seni çok seviyorum falan diyor. Affetmeyince de işte senin yüzünden seni aldattım falan diyor. bi daha yapmayacağını söylüyor ama geçenlerde yine yapmış ben gördüm ve ayrılmak istedim o boşanmak istemiyor. sizce neden olabilir bu durum
Eşimin öfke kontrolü
Eşim zamanla öfkeli kendine hakim olamamaya başladı. Eşime sorduğumda ben isteyerek yapmıyorum diyor. Esyalari fırlatma aşamasına geldi. Hic bir seye tahammülü yok kendi çocuğu dahilPsikyt gittik antidepresan başladı ona rağmen düzelme olmadı ve sık sık başağrısı yaşamaya başladı . Terapi işe yarar mı yada ne yapmalıyım. Benimde zaten psikyt rahatsızlığın var. Benide etkiliyor. Sokakta bile bize bağırır oldu. Evinden başka gittiği her yerde gerginlik çıkarıyor Nereye gitmeliyim ne yapmalıyım bilemedim
Hor görülme karşısında nasıl büyüklerime nasıl yaklaşırım?
Sürekli annemin dişiyle çıkardığı seslere gıcık oluyorum bir de anneannem bunu anladığında daha çok yapmaya başladı ve beni bu durumlarda tetikleyen konu onlara benzememek / taklit etmemek için çaba göstermiş olmamdan kaynaklanıyor sanki, kendimi tutamayıp küfür bile edebilirdim sabrımı çok zorluyorlardı şimdi onlardan hala nefret ediyorum bana tavırları değişir mi saygı çerçevesinde?