Psikolojik Destek ve İyi Oluş Platformu

Zihinsel sağlığınıza dair sorulara uzman psikologlardan yanıt alın. Psikolojik desteğin en ulaşılabilir adresindesiniz.

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler

Filtrele

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler
Psikoloji

Ne hissedeceğimi bilemiyorum duygu durum bozukluğu yaşıyorum

Merhaba 30 yaşında çalışan bir kadınım çocuğum olduktan sonra eşimden yetersiz destek gördüğüm için evliliğim ters gitti ve bunun sonunca boşanmaya karar verdik ama şu anki eşim hala bizimle aynı evde yaşıyor bu duruma karşı nasıl haraket etmem gerektiğini çözemedim nasıl davranacağımı bilemiyorum eşim çalışmıyor yakında bana maddi açıdan destek olamayacak bu duruma nasıl yaklaşmalıyım? Cevaplarsanız çok sevinirim. Kolay gelsin.

Aile

Başımı açmak için annemi nasil ikna edebilirim?

Ben kapalıyım açılmak istiyorum. 6 sene önce ve bir anlık hevesle kapanmıştım. Ve 3 sene önce de anneme açılmak istediğimi söylediğimde ilk başta bi süre benimle konuşmadı, sonra çok kızdı hatta "Benim kızım böyle bir şey yapamaz. " demişti. Evlatlıktan red edeceğini bile söylemişti. Ve bunca yıl o benden vazgeçmesin diye ben kendi isteklerimden vazgeçtim. Şu an annemi nasıl ikna edebilirim açılmak için?Vereceği tepkiden çok korkuyorum. Ama bu şekilde istemediğim bir şeyi her gün takarak hayatıma devam etmek de istemiyorum.

Psikoloji

Nedenini bilmediğim karamsarlık mutsuzluk

Merhaba hayatımın hangi döneminde olursam olayım sonrası bi mutsuzluğa düşüyorum karamsarlığa ben sınav öğrencisiyim 1 yıl sonra gireceğim hayatım boyunca eğitim hayatımda hiç başarılı bi öğrenci değildim sınıf tekrarı bile yapmış bi öğrenciydim ama şu an gerçekten çalışıyorum gerçekten o sınavda istediğimi almak istiyorum bunun için çalışıyorum da cabaliyorum da ama başarılı olamayacakmisim gibi hissediyorum Ankara'da okumak istiyordum ilk 10k yapmam lazımdı inanıyordum buna bunun için çalışıyordum daha 1 yılım var önümde ama içten içe yapamayacakmisim gibi geliyor şimdiden kendimi olmayacagini inandirmisim bide olmazsa da en kötü bunu yaparım diye motive etmeye çalışıyorum ama daha uzun bir süre var istersem yapabilirim biliyorum ki çabalıyorum her gün erken uyanıp kütüphaneye gidiyorum çalışmaya çalışıyorum 3 4 saat çalışıyorum iyi hissettigim zaman ve bu bana çok uzak birşey arkadaşlarım falan şaşırıyor şu anki çalışma hırsıma azmime ve disiplinime bugün hiç iyi hissetmedigim halde hiç motive değilken bile 3 saat çalıştım da ama çok uzak gelmeye başladı hedefim son zamanlarda sadece bu da değil kendimi çok kötü hissediyorum mesella şu an dersle de pek alakalı değil özgüven eksikligini de yaşıyorum bu dönemde aslında dünden kaynaklanıyor olabilir dün evdeydim kütüphaneye gitmedim sebebi de kardeşime bakıyordum normalde benim odamda kalmaz ama hasta olduğu için annem benimle kalamazsin demiş kardeşime çocuk ağlayarak yanıma geldi benimle kaldı ama gece uyutmadi gecenin bi vakti kalkıp ilaç verdim iyi gelecek şeyler yaptım yanii aslında bu da düşündürdü beni yaşıma göre erken büyümemin yaşına göre çok olgunsun lafını çok duymamin sebebi de annem ben tüm hayatım boyunca onu büyütmeye çalıştım anneme ebeveynlik yaptım ama ben hastalandığımda kalkıp kendi ilacımı yine ben içmek zorundaydım dün bunu fazlasıyla hissettim bide o kadar dengesiz davranıyor ki kavga ettik sonra gidip bana hediye almış sonra babama şikayet etmiş beni üzerimde baskı kurmaya çalışıyor yanii anlamıyorum amacını toksikligi beni o kadar zehirliyor ki özgüvenimi düşürebilecek bi sağlık problemim var aslında hastane randevumu bekliyorum ondan da kaynaklanabilir sürekli karamsarlık döngüsünden kurtulmak istiyorum ben kendimle tekken çok huzurluyum gerçekten bireysel yaşıyorken kafamda herşey net ne yaptığımı biliyorum ne istediğimi biliyorum çok düşünmüyorum gerektiği kadar düşünüyorum huzurluyum yanii ama bireyselligin bencillik olarak görüldüğü bi evde yaşıyorum maalesef ki bide kedim var iyi olmadığım zaman onu da aksatiyormusum yeterince ilgilenmiyorum gibi hissediyorum bideee çok sevdiğim biri var hayatımda erkek arkadaşım son zamanlarda en iyi gelen tek şey olabilir

İletişim

Evliliğimde nasıl bir yol izlemeliyim?

Merhaba. 4,5 yıllık evliyim 1 kızım var ve 2. ye hamileyim. Evliliğmizin ilk haftalarından itibaren eşimle kavgalarımız sürüyor. Aşırı kıskançlık tek başına dışarı çıkmama aileme bile izinle gitme gibi şartlarla yaşıyorum. İlk zamanlardan beri onun telefonda kadın fotoğraf videolarına baktığını ve sohbet gruplarına girdiğini gördüm. Şimdi hamileyim yine aynı. Konuşmaya çalışınca uzaklaşıyor anlamaktan çok suçlanıyorum ne yapmalıyım?artık tartışmalarımızda boyut değiştirdi. Üzerime yürüyüp hakaret ediyor çocuğumuzun yanında. Hakaret edip özür bile dilemiyor. Anlaşılmamaktan yoruldum duygularımın görülmemesi de yıpratıyor dahası tartışmada boşanalım o halde diyorum her seferinde tamam bence de deyip gidiyor. Devamında sessizlik ben konuşmasam konuşmuyor, hayatımızla ilgili paylaştığımız konuştuğumuz şeyler zaten çocuktan ibaret başka yok. Yoruldum. Hamileyim o halde bile nasılsın demiyor. Ne yapmalı nasıl ilerlemeliyim bilmiyorum. Şimdiden teşekkürler

Sosyal Hayat

Neden değer görmüyorum

Merhaba akraba ve arkadaşlarım tarafından hiç arayıp sorulmuyorum değer görmüyorum ben plan yaparsam ararsam bir iletişimimiz var ben aramayı kesince aylarca aramıyorlar kendimde bir hata arıyorum ama bulamıyorum her durumda ararım ilgilenirim ama bana bir telefon bile çok görülüyor çok üzülüyorum çok yalnızım kendimi çok kötü yapayalnız hissediyorum bu durumdan nasıl kurtulabilirim küçüklüğümden beri neden hep değersiz olduğumu hissediyorum ? Ailem tarafından sevilen bir çocuktum ama hiç bir arkadaşım bana özel birşeyler yapmaz beni arayıp plan yapalım demez hep plan yapan benim grup olduğumuz arkadaşlar ayrı plan yapıyorlar çağırmıyorlar ben koydukları durumda görüyorum akrabalarda aynı hiç arayıp sormazlar hatta hastalık durumlarında bile herkes böyle davranınca kendimde hata arıyorum ama anormal bir davranışımı bulamıyorum ayrıca kusurlar değer görmemek için sebepse bu tür arkadaşlarım var ve çevresi gayet kalabalık bende ne sorun var bilemiyorum çok ama çok kırgınım herkese.

Aile

Günlük rutinime nasıl dönerim

Babamda kötü huylu agresif bir beyin tümörü olduğunu öğrendim. Tüm enerjimi kaybettim. Bana ihtiyacı olan bir çocuğum ve eşim var. Babamın da bu süreçte yanında olmak istiyorum. Aradaki mesafeler bunu yapmamı zorlaştırıyor. Sürekli babamın yanında olursam eşimi çocuğumu da ihmal edeceğimi biliyorum. Bu ikilem çok kötü hissettiriyor. Gün boyunca düşünüp ağlamaktan başka bir şey yapamıyorum. Antidepresan kullanıyorum ama bir süredir işe yaramıyormuş gibi hissediyorum. Bir an önce kendimi toparlayıp aileme nasıl destek olabilirim?

Psikoloji

ailemle aramı nasıl düzeltebilirim

ailemle hep sorunlar yaşıyorum genel olarak kendi hayatımda da herşeyi içime atarak dolduruyorum kendimi çünkü beni kimsenin anlamıyor bunu biliyorum ailem ne kadar beni çok sevse de hep onların istemediği şeyleri yapıyorum neden yapıyorum kendim de bilmiyorum herkesi kendimden fazla düşünüyorum hiç bir zaman kötü insan olmadım ama en sonunda kırılan taraf ben oldum dinlemiyorum insanlar bence anlatamadım gerisi boş

Romantik İlişkiler

Bir ilişkiyi nasıl unuturum

Birisi bana önce çok iyi davrandı, flört gibi. Ama asla ilişkiye isim koymadı. Sonra iş arkadaşıyız aynı zamanda, işdeki tavırlarımı bahane ederek mesafe koydu yaptığım açıklamayı bile dinlemedi kısaca olayı iş arkadaşıyıza getirdi. Ama ben onun bana olan ilgisini görmüştüm ve kendimi taklaya getirilmiş hissediyorum. Bu çok üzücü, unutamıyorum. Evet sevgili olmadık, ama duygularım çok yoğundu. Onu unutmak ve daha sağlıklı ilişkilere başlamak için kendimi sıfırlamak istiyorum. Beni dinlemediği için ona kızgınım ama yine de aklımın bi köşesinde işte. Durmasın orda

Aile

Eski eşim iyi davranıyor ama herzaman aramıyor aramadı için napabilirim

Karmaşa nasıl davranmam gerektiğini bilemiyorum ona, bu ara aramıyo pek ama hep bizi hatırlatan şeyler paylaşıyor eve giderken oğlumla beni sevdiğini söylüyor anlayamıyorum. Kafa olarak benim kafamı çok karıştırıyor. . Tekrar birleşmekti istiyo ne istiyo anlayamıyorum. Bi boşanalı 5 sene oldu ama hala böyle davranıyo, beni özlüyormuş gibi ilgilenio ama bi bakıysn bazende oratada kayboluyor günlerce arayp sormuyr artık kafam karışıyor napmalıyım sizce

Psikoloji

Korku stres panik atak

Panik atak korku stres kafaya takma sorunlarını nasıl çözerim öfke kontrolü de var kendimi ifade etmek için bağırıyorum beni kimse anlamadigini zannediyorum umursamaz olmak istiyorum lütfen bana yardımcı olursanız çok mutlu oluyorum teşekkür ederim böyle bir uygulama sayesinde içimi dokebiliyorum kafaya takmamak için neler yapabilirim bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler araba sürme korkumda var işyerinde bir adamla kavga ettim korkularım o yüzden çoğaldı