AileKategorisi
Aileyle yaşamak, sevmek kadar sabretmeyi de gerektiriyor. Çocuklarla, partnerle ya da aile büyükleriyle daha sağlıklı ilişkiler kurmak için bazen sadece doğru bir bakış açısı yeterlidir.
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Filtrele
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Çocuklarımı karşılaştırıyorum
Çevremdeki bazı insanlar çocuklarıyla benim çocuklarımı karşılaştırıp başarılı oldukları alanda hava atıyorlar. bu beni çok üzüyor nasıl davranacağını bilmiyorum. Çocuklarımın geleceği konusunda kaygılarım oluşuyor . o insanlara nasıl davranacağını bilmiyorum. (Hava atan insanlara). yani utaniyorum bazen. kendimi küçük görüyorum. Bu durumla nasıl bahsedebilir. kendime ne demeliyim. Ya da çocuklarıma nasıl davranmaliyim. cocuklarima da istemeden de olsa karailastirma yapiyorum bende sen niye yapmıyorsun diye. yanlis olduğunu biliyorum. Sonrasında üzülüyorum
Annemle babam boşanma aşamasında
Aile ortamımı çok özlüyorum. Annemi çok özlüyorum. Bundan bir türlü kurtulamıyorum. Boşanma aşaması ciddi oldukça içim daha çok kötü oluyo. Eskiden ben isterdim boşanmalarını. Ama şimdi işler ciddiye binince daha da çok parçalandım. Tek başıma savaşamıyorum artık. Yardıma ihtiyacım var. Aileme ihtiyacım var. Özellikle anneme. Nasıl düzelicek bu durumum? Ne yapmam gerek? Yoksa ben mi barıştırmalıyım? Bana bi yol gösterin.
Aile içerisindeki sorunlardan soyutlanma
Annem ve babam sürekli kavga ediyolar buna en çok ben dahil oluyorum onlar karşılıklı geçip konuşamıyorlar ve hep bana söylüyorlar diğerine söylemem için. Ben KPSS'ye hazırlanıyorum ve iki aydan az bir süre kaldı. Bu evdeki kavgalardan dolayı derse odaklanmakta zorlanıyorum özellikle de kafamın içinde sürekli bu düşünceler dönüp duruyor. Ama bu sınav benim çıkış kapım ve şu an başka yapabileceğim bir şey yok. Evdeki kavgalardan kendimi nasıl soyutlarım? Çözüm nedir?
Evliliğimde Bitmeyen Sorunlar
Çok sıkıcı Yorgun hissediyorum aslında mutluyum ama mesela ben bi şey istiyorum Eşim Karşı Çıkıyor O bişey İstiyor Ben İstemiyorum Orta Yolunu Bulamıyoruz Her şeye Hayır Diyor Bişeye Hevesle Gidiyorum Hevesim Gidemeden KırılıyorYani Bu Yüzden Biz Bi Yol Bulamıyoruz O benim isteklerime Karşı geliyor ben onun isteklerine Saygı Duyuyorum Ama birlikte Bir ortak Yolunu Bulamıyoruz Hep Sorun Hep Sorun İstediğim de çok basit şeyler Oysaki
Sese karşı kaçma isteği ile nasıl başa çıkabilirim?
Herhangi bir gürültü veya fazla bir ses duyduğum zaman hemen ellerim titremeye başlıyor gözlerim doluyor. Direniyorum sakin kalmak için ama olmuyor. Uzaklaşıyorum ordan kendime gelmem epey zaman alıyor. Sürekli bunu düşünüyorum sonra normal hayata dönmem tekrar işlerime başlamam uzun sürüyor. Bununla baş etmek zor hatta imkansız gibi geliyo. Kaçma isteği oluşuyor ordan ama olmuyor. Aile içinde kötü karşılıyorum bundan dolayı.
Aile ve travmalar
Ben açık sözlü ve ne istediğini bilen biriyim. 21 yaşındayım ve hayatımın artık ailemin yönettiği değil de kendi istediğim şekilde ilerlemesini istiyorum. Ama ailem tarafından bu hep acayip ve aykırı bişeymiş gibi düşünmesine sebep oluyor. Hayırsız evlat, saygısız evlat dedikleri o kişi oluyorum. Halbuki artık yönetilmek istemiyorum. Ama bunu aileme bir türlü anlatamadım. Defalarca konuşmayı denedim sonuç hep kavga oldu. Bu durumun çözümü nedir?
Olumsuz düşünen negativize eden çevre
Hayatım boyunca hep olumlu düşünmeye ve iyi şeyleri çekmeye çalıştım ve hâlâ bunun için çaba sarfediyorum. Örnek veriyorum bugün olumsuz düşünme aklına gelse bile olumluya çevir diyorum güne güzel başlıyorum. Ama sonrasında ya ailemden ya da arkadaşımdan birisi üstündeki tüm negatif enerjiyi bana aktarmayı başarıyor ve günümün geri kalanı mod düşüklüğü ile geçiyor. Ben üniversite öğrencisiyim şu an ailemle yaşıyorum ne kadar uzak durmaya çalışsam da bu durum için mutlaka etkileniyorum. Arkadaşlarımla mesafe koyabilirim evet ama aileyle olmuyor. Bunun çözümü nedir?
Kardeşimin kız arkadaşını kabullenmemek
Merhaba. Kardeşim 27 yaşında 7 aydır ciddi düşündüğü kız arkadaşı var fakat onunla aramızda negatif bir bağ oluştu. Kardeşimle devamlı bu konu üzerinde konuşuyorum bazen sınırımı aşıyorum bilmiyorum ama ailemize uygun olmadığını düşünüyorum fakat Kardeşim sevdiğini devam etmek istediğini söylüyor. Ona çok müdahale ettiğimi karıştığımdan da rahatsız olduğunu söylüyor. Kardeşimle babamın kaybından sonra çok bağlandık şu an kıskançlık mı yapıyorum ne hissediyorum bilmiyorum ama rahatsız hissediyorum devamli yazmak istiyorum kız arkadaşı ile aynı ortama bile girmek istemiyorum sanki bizden hoşlanmadığını hissediyorum. Ama bu sekilde Kardeşim ile de aramız bozulacak gibi oluyor. Lütfen ne yapmam noktasında bir fikre ihtiyacım var
Narsist babamdan nasıl korunabilirim?
Babam narsist biri. Her mutlu anımızda berbat hissettiriyor. Sürekli onun istediği gibi yaşamak zorundayız. Onun yüzünden kendimi yetersiz ve değersiz hissediyorum. Bu yüzden herkes her an babam gibi beni yargılıyormuş gibi hissediyorum. Toplu ortamlarda kendimi iğrenç hissediyorum. Özelliklerde kimsenin beni tanımadığı ortamlarda. İstediğim sevdiğim şeyleri paylaşamıyorum. Ev ortamım çok huzursuz. Hayatımı babamın istediği şekilde yaşamak istemiyorum. Günün sonunda yine babamın istediği oluyor hep. Babamdan kendimi korumak için ne yapabilirim?
Evlilikte eşle bağlantı kuramamak
Yeni evli sayılırım 10 ay oldu. Eşimle pek diyaloğumuz yok. Filim izleyelim bir yerlere gidelim diyorum eşlik etmiyor. Bu beni karamsarlığa ve kendimi küçük düşürmeye itiyor. Bir de Eşimin abisi benle şakalaşırken eşim bundan rahatsız oluyor ne yapmam gerekiyor. Çıkmaza giriyorum. Eşim ailesi ile ortak iş yapıyor Eltime her şeyi alıyorlar. Ben isteyince hiçbir zaman paraları durumları olmuyor almıyorlar. Denge yok ne düşünmeliyim zoruma gidiyor.