KaygıKategorisi
Kaygı duymak insani bir şey. Önemli olan onun seni yönetmesine izin vermeden, senin onu anlaman. Ne zaman yükseliyor, nasıl baş edebilirsin, bu soruların cevabını birlikte aramak mümkün.
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Filtrele
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Değişim ne zaman olacak?
Yıllardır aşamadığım bir sorunum ben kendimi hiçbir yere ait hissetmiyorum bulunduğum ortamda daha iyi bir yere gelebilirdim bugün burda olmayabilirdim herkes başarmış ben yapamamışım yaşım 32 olacak benden küçükler evlendi çocukları var yuvaları düzenleri var benimse hiçbir şeyim yok ne kadar denesemde bu yolda başarılı olamıyorum kendimi farklı şekilde meşgul edecek şeyler yapıyorum ama içimdeki o duygu o düşünceler peşimi bırakmıyor yenemiyorum atlatamıyorum mutlu olduğum ortamda bile olsam gerçek anlamda mutlu olamıyorum yapmış olduğum işimde bile mutlu değilim hep eksik hissediyorum etrafta yaşıtım olan insanların yuva kurduklarını aile olduklarını görüyorum çok üzülüyorum asla yapamıyorum bir türlü bu düşüncelerden kurtulamıyorum içimi kemirip duruyor çaresini bulamıyorum sırf yuva kurmak içinde sıradan biriyle evlenemem sanki bu durum hiç değişmeyecek gibi yıllardır dualar ediyorum sanki kabul olmayacak gibi aile ile yaşamakta zor nereye gitsem bu duygu ve düşünceler benimle birlikte bir şey oldu bana sanki içimden bir şeyler sökülüp alındı mutlu olamıyorum artık sevinemiyorum hiç bir şeye hep eksik hissediyorum birinin bana bunların geçeceğini söylemesini istiyorum yıllardır aynı döngüyü yaşıyorum evlilik meraklısı bir insan değilim ama yaş ilerledikçe insan istiyor nasıl atlatacağımı bilmiyorum bana yardımcı olabilir misiniz
Nişanlılık sürecindeki kaygılar
Merhabalar,Nişanlımdan soğurum diye çok korkuyorum bunun önüne gecmek için her şeyi yapıyorum yanıma hep tertemiz gelsin istiyorum. Malum çoğu erkege baktığımızda kişisel bakım,hijyenleri biz kadınlara göre az. Fakat nişanlimda böyle bir şey olsun istemiyorum Allah var ne desem yapıyor ikiletmiyor sabah akşam dişini fırçalasin istiyorum her gün duşa girsin tırnakları bakımlı olsun v. b. .. o da elinden geldiğince bunları yapıyor ama ben bazen çok düşünüyorum ya bugün sabah dişini fırçalamadan dışarı çıktıysa ya elini yikamadiysa diye çok değişik psikolojiye girdim korkuyorum bu durumdan dolayı ondan sogursam diye. Benim gibi olan var mı bilmiyorum her şeyi çok fazla kaygı ediyorum. Bu kaygimda onlardan biri, sizce bu normal mi? Bu durumun önüne nasıl geçebilirim lütfen yardım edinn
Nişan ve evlilik stresi
Yeni nişanlandım nişanlanmadan önce 5 ay tanışma sürecimiz oldu. Nişanlım tanıdığım süre boyunca çok iyi birisi beni mutlu ediyor ama ben çok korkuyorum onu mutlu edemezsem anlasamazsak etrafta birbirini aldatanlari duyunca korkuyorum ya bizde öyle olursak diye. Nişanlım dış görünüş ve huy olarak da ideal ama içimde hep gelecek korkusu var. Bende onu seviyorum ama onun kadar bağlı değilim dış çevreden bile onu kıskandığim zamanlar oluyor. Gelecek kaygısı beni yiyor daha önceki ilişkilerimde asla birini aldatmadım öyle bir egilimim bile olmadı. Ama şimdi böyle bir kaygıya girdim o çok iyi birisi onu asla üzmek istemiyorum beni bir bebek gibi seviyor neden böyle oluyor bende mi sorun var?
İlişkimi nasıl düzeltebilirim
3 senelik ilişkim vardı ayrıldık ondan ayrılıp başka kızlarla oluyodum ve onu hala çok seviyorum onunda hataları var ama benim daha çok konustuğum kişileri hep öğreniyodu psikolojim alt üst ağlamak istiyorum ağlayamıyorum haykırmak istiyorum haykıramıyorum ama onu çok seviyorum ne yapıcağımıda bilmiyorum aslında o haklı biliyomusun ben değer veremedim ama benimde zoruma giden seyler oldu tabikide öyle iste onu geri kazanmak istiyorum
Nasıl başarıcam
Geçmişteki olayım yüzünden sevgilim mesafe koyuyor. Hukuki bir sürem ve çok farklı olaylar utanacağım şeyler. Hakaretler tehditler yedim o şahısdan ve sevgilime anlatamadım pskolojik olarak çok etkileniyorum diye. Panikatak geçirmeme sebep oluyordu. Evlilik yolundayız ve aramız bozuk mesafeli bana sürekli güvenim kırıldı diyor nasıl başarıcam nasıl düzelticem bilmiyorum. Onu seviyorum onun böyle davranması çok kötü hissettiriyor halbuki onu aldatmadım ve çok seviyorumm bu olayı en ufak hatırlamamda bile uyuyamıyorum stresli ve gergin oluyorum ona nasıl anlatabilirdim bilmiyorumm haklı bir yandan kolay bişe değil ama bu benim kötü kalpli olduğum anlamına gelmezki onu aldatmadım ama inanmıyor bir türlüü ben empati yapabiliyoken o yapamıyor
Ne yapmalıyım ?
Biz çocukluktan beri birbirimizi seviyoruz. İtiraf edemedik yok saymak zorunda kaldık ailemden korktuk çekindik. 12 yıl sonra itiraf ettim o da ilk aşkının benim olduğunu söyledi çok güzeldi herşey sonra kaygıları arttı yakanma ailemin onu istememesi. Ağlayarak bırakmak zorunda kaldık olmadı 2 yıl geçti ne ben ne de o beni unuttu ailem öğrendi onu istemediler kıyamet koptu ben evi terkettim. Herkese her şeye rağmen onu savundum o ise işi olmadığı sınavını kazanamadığı için kendini yetersiz hissetti . Sonra düzeldi herşey özür dilendi vereceklerini söylediler ama kaygıları bitmiyor istemediler beğenmediler nasıl yüzleşeceğim diyor. Nasıl bakacağım sana iş yok para yok diyor. Ağlıyor kaygılandığı zaman gözyaşları durmuyor . Bana bakarken gözleri ışıldıyor gülüyor mutlu oluyor bunu hissediyorum bana bebeğiymişim gibi davranıyor ama ertesi gün kaygılandıysa buz gibi oluyor gözlerime bakamıyor konuşamıyor . Dün hiçbir şey hissedemiyorum ne aileme ne kendime ne sana hayal kuramıyorum dedi ağlamaya başladı sonra neden böyleyim ben diye söyledi ölümü düşünüyor sürekli ne yapmalıyım yanında olmaya çalışıyorum hissettiriyorum da ama kaygıları bitmiyor en çok kardeşimden korkuyor bende korkmuyor değilim bizi bu duruma soran aslında kardeşim bende konuşmuyorum onunla . En büyük korkusu benim ailemdi o da patladı ben rahatladım o da rahatladı ama kardeşimden ailemden kaygılanma korkusu bitmiyor ,evliliği düşündük askere gitmeden sözlenmeyi istediğini söyledi . Ne yapmalıyım ?
Herşeyi kafama takmak fazlaca düşünmek kontrol edememek
Herşeyi sürekli kafama takıyorum her konuda aklıma farklı eskilerden anılar geliyo istemedigim kontrol edemiyorum zihnimi çok fazla düşünüyorun herşeyi buda beynimi yoruyor çoğunlukla boş kaldıgımda ve ders calıstıgımda oluyor bu gelecek içinde kaygım var onuda düşünüp duruyorum bazen vücudumda tepki gösteriyor malesef buna nasıl bas edicem bilmiyorum umarım düzelir bu genelde mutlu biriyim umarım bunlar olmazsa daha mutlu olurum sevgiler
Bu korku ve kaygıyı nasıl yenebilirim
Merhaba 2018 yılında bi olay üzerine panik atak geçirdim bu duruma daha sonrasında kaygı ve okb de eklendi. Aslında takıntılarım öncesinde de vardı. 2020 yılından beri aile evinde yaşıyorum yaşadığım yer küçük bir yer sosyal hayatım sıfır ve hiç arkadaşım yok kendimi hep yalnız geç kalmış sıkışmış hissediyorum. Yaklaşık 1 senedir sıkıntılarım da arttı sürekli ölümü düşünüyorum ölümden sonra hayatı ölen biri olunca onu düşünüyorum gece gündüz böyleyim. Bazen öyle kaygılanıyorum kendimi kaptırıyorum ki vücudum katılaşıyor kalbim çarpıyor sakinleşemiyorum. Artık hayattan keyif almamaya da başladım. Şuan depreks 50 mg ilaç kullanıyorum 1 hafta oldu başlayalı. Bir değişim olması için erken tabi şuanlık faydasını görmedim. Bir de kpss sınavına hazırlanıyorum çok stres yapıyorum sınavda panik atak geçirmekten kalp çarpıntısı yaşayıp sınavdan çıkmaktan ya da sakin kalamamaktan dolayı kaygım da var.
insanlara hayır demekten korkuyorum
oda arkadaşım aynı zamanda sınıf arkadaşım gergin yapılı biri ama onu kafamda aşırı büyütüyorum mutluluğum üzüntüm duygu durumum onun bana davranış şekline göre belirleniyor ve stres kaygı yaptıkça yemeden içmeden kesilip mide ağrısı bulantısı yaşıyorum antideprasanlar etki etmedi fonksera kullandım en son etki etmedi bıraktım şimdi bıraktığımın 6. günündeyim ve beynim çok karışık arkadaşıma normal davranamıyorum bu şekilde yani .
Kendimi neden sürekli gereksiz hissediyorum?
Kendimi neden gereksiz hissediyorum? Her şey çok sıkıcı geliyor. Aynı gün aynı şeyler sürekli tekrar ediyor. Biraz stres evdekiler ile tartışma yaşıyorum. Uyku düzenim geceleri saat 1de 2de yatıyorum ve sabah 7de kalkıyorum. Hiç bi yerde çalışmıyorum evde ev işleriyle uğraşıyorum yemek yapıyorum. Çok da yorulmuyorum ama yinede sıkılıyorum. isteksiz uyuma isteği geliyor ve uykuya gidemiyorum neden? Bazen şarkı söyleyerek kendimi daha iyi hissediyorum böylece biraz olsada kafamı dağıtıyorum. Ama yine de her şey üst üste geliyor kendimi yalnız hissediyorum hayatım düzensiz bir şekilde akıp gidiyor. Yemek çok fazla tüketmiyorum iştahsızlık oluyor. Çok zayıfım ve herkes zayıf olmamın nedenini stres olduğunu söylüyor çünkü küçük şeyleri de kafama takıyorum anlamsız bir şekilde tartışıyorum. bu arada burcum Aslan. Biri bana iyi davranmıyorsa hemen anlarım. Ve birde abimin çocukları yanlış bir hareket yaptığında terbiyelemek için çok uğraşıyorum