PsikolojiKategorisi

Zihinsel ve duygusal olarak kendini daha iyi hissetmek bazen küçük farkındalıklarla mümkün. Duygularını anlamak, iç dünyanı keşfetmek ve kendine biraz alan tanımak istiyorsan doğru yerdesin.

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler

Filtrele

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler
Psikoloji

Nasıl iyi hissedebilirim?

Çevremde oturup kendim olup konuşabileceğim eğlenceli sohbet edebileceğim kimsem yok. Olduğum coğrafyadaki insanlarla pek aram da yok. Aile arkadaş hiç farketmiyor maalesef. Daha önceden mesajlı uygulamalar aracılığıyla kendim olup istediğim gibi konuşabilirdim ama o uygulamaları da artık saçma bulmaya başladım. Biriyle konuşma isteği de hâlâ içimde durur. Kendimi yalnız hissetmek iyi veya kötü bir şeyi olduğu gibi anlatamamak bunaltıyor. Ne yapabilirim

Psikoloji

Merhaba hislerim köreldi ne hissettiğimi bilmiyorum ne yapmalıyım

ne hissettiğimi anlayabilmem için ne gerekli hislerim köreldi ciddi anlamda sevmediğim birini seviyormuş gibi yapıyorum ama istemiyorum. Eski sevgilimi özlüyorum ama yoldan dönemem kimseyi kırmak da istemiyorum mutluyum ama değilim aklım hep o çocukluğumu hissettiren insanda ama su an başkasının hayatında. Rüyamda görüyorum sürekli gidip konuşmalı mıyım ama ilişkim varken yapmamam lazım destek olabilir misiniz lütfen belki de son kez görüşmeliyim ?

Psikoloji

Yks ve aile baskısı akraba evlilik fikirleri

Bir halamın oğlu var ben liseye giderken ailem seni düşünüyor evlilik için demişti korktum engelledim yurt dışına gitti diye annem bana engel koyma okumak boş evlen hayatını kurtar gibi süreçte baskı yapıyor istemiyorum diyorum ikide bir çevreme konuyu açıyor istemiyorum bu sorun bu konu nasıl kapanır bilmiyorum eğitim için sınavlara giriyorum ve baskı altında kalıyorum 5-6 gündür bunu yaşıyorum yardımda ihtiyacım var

Psikoloji

Çok stresli bir işte çalışıyorum ve benim iş stresim aile içini etkiler mi ne yapmam lazım

Çok stresli bir işte çalışıyorum ve benim iş stresim aile içi etkiliyor. Ne yapmam lazım? Eşime ve çocuklarıma karşı çok yanlış davranışlar sergiliyorum. İlk ve eskisi gibi olamıyorum. 1 hafta iyi, 2. Hafta ilişkimiz iyi gitmiyor; sürekli farklı şeyler yüzünden kavga çıkıyor aramızda. Ne yapmam lazım, nasıl davranmam lazım eşime? Bana yardımcı ol lütfen, lütfen, iyi olmam için.

Psikoloji

Aklıma Geçmişte yaşamış olduğum olaylar geliyor

Merhabalar, okul hayatım boyunca (ortaokul ve lisede) sürekli zorbalığa maruz kaldım. Örneğin; bana karşı yapılan aşağılayıcı el kol hareketleri ve sözlü tacizler gibi durumlarla karşılaştım. Üzerinden yaklaşık 7 yıl geçmiş olmasına rağmen, Son zamanlarda hem bu zorbalığı yapan kişiler hem de o olay anları son zamanlarda ister istemez sık sık aklıma geliyor. Olayların etkisinde kalıyorum. Geçmişte kaldı diyorum o kişiler hayatında yok şuan ama halen etkisinde kalmaktayım

Psikoloji

kişisel olarak yardım almak istiyorum

kendimin en iyi haline gelmek istiyorum bir şeyleri takmayan sorgulamayan çoğu şeyi umursamayıp kendini yıpratmayan biri her şey benim elimdeymiş gibi düşünce kafa yapısından çıkmak istiyorum beni çok yoruyor her anlamda durduk yere olan herhangi bir kötü bir şeyde bile benim yüzümdenmiş gibi içselleştiriyorum boğazım düğümlenecek seviyede kötü hissediyorum ve bazen şeytana dönüşürcesine o boğaz düğümüyle önüme gelene çatıyorum sinirleniyorum bunun hakkında lütfen yardımcı olun bana

Psikoloji

Bu döngüden çıkmak istiyorum

Merhaba, kendimi çok yalnız hissediyorum. Benim kaygılı olduğum için çalışamıyor olmam, eve kapanmam, ailemin hastalıkları, azalan çevrem, ilişki bitimi; bu durumlar beni çok geriye çekti. Eski ilişkimde uyumsuzduk; muhafazakâr görünümlü arka planda yalancı, onun iyi bir mesleği, çok sosyal olması; benim geçmiş ilişki deneyimim yüzünden kıyafet konusunda fedakârlık yaptım. O bunu görünce, eksikliklerim üzerinden daha fazlasını bekledi; yaptığı hataları, o zaman ben seni böyle bile kabul ettim; sen de edeceksin, kafasına girip ayrılmıştı benden. Beni hep denedi; her hatasını affetmem, yalnız olmam, o ilişkiye tutunmam, bunları fırsat bildi. Şimdi bu eksiklikler üzerinden aynı dinamiği kendi beğendiği insanlara uyguladığını görüyorum. Ona kıyafet konusunda fedakarlık etmek için uygun eksiklikler bulup seküler ama mantığına yatan insan profili beğeniyor. Ben hep kendi başıma hayatta bir şeylerin üstesinden gelmeye çalışan biriyim. Arkadaşım, bütün bunlara şahit olan kişi; ama ortak arkadaşlar, sürekli bir eleştirme, kendi bulundukları konum üzerinden uyumlu değilsiniz yaftaları, benden sürekli fedakârlık beklemeler, hatalar üzerine hatalar yapıp dönmeyince başkası var diye geçmişim üzerinden, ailem üzerinden vurmalar, beni kötü göstermeye çalışmaları, kendimi açıklamak için içimi açtığım konular üzerinden sürekli kendi hayatında bile mutsuz damgası yiyorum. Arkadaşım ortak arkadaşların bu yorumlarını görüp beni sorguya çekiyor sonra ben kendimi açıklamaya çalışıyorum. Bu döngüden çok yoruldum. Çok yalnızım.

Psikoloji

Aynı döngülerin içindeyim

Merhaba uyumlu olmadığımız bir ilişki var zamanında çok fedakar affedici olduğum ama terk edildiğim sonra özüme dönüp ona dönmediğim ama varlığımı fark edince onun da bunu sonradan farketmesi pişman olması ama mantığında beni değil başka insanları beğeniyor. ben ona neyin olmasını istediğimi dile getiriyorsam bu dinamiği fedakar olacak başka yerlerde tamamlamaya çalışıyor beni de orada tutmaya çalışıyor olursa buraya dönerim tutmazsa daha iyi yere aşk mı mantık mı oyunu oynuyor benimle örn: ben iyi niyetimi gösteriyorum arkadaşımla sorun yaşıyorum ama sonunda düzeltiyorum güven sağlıyorum başarılı olduğumu görünce başka insanlarda aynı fedakarlıkları görmek için beğendiği insanlara uyguluyor bunu taktik olarak yaptığımı sanıyor benim üzerimden kendine yol çiziyor. Bunu kimseye anlatmıyorum tabi ama herkes hayatımda başkası var sanıyor oysa onun bu hesaplı davranışlarını beğenilerini taktiklerini farkediyorum. Onlarda beni izliyorlar ortak arkadaşlara kendimi hayatımı açıklamaya çalışıyorum ortak arkadaşlar beni haksız çıkarmaya uğraşınca arkadaşım beni sorguluyor aramız açılıyor. Ben yine kendimi anlatıyorumbu döngü 3 yıldır aynı bir ona bir bana bir de kendi aralarında ortak arkadaşlar birbirlerine hak veriyorlar herkes kendince haklı durumu. Durum böyle olunca ortada samimiyetsizlık oluşuyor. Ben kendi hayatımı kurmaya bu döngüden çıkmaya karar verdim. bu çıkarcı davranışlar arasında o kadar yalnızım ki bana faydaları yok. 3 senedir yalnızım ben ne yapacağım yolumu bulamadım

Psikoloji

Savunma mekanizması nasıl geçer?

Ergenlikte ani değişimler olur mu 18 yaşındayım beynim beni koruyor sürekli bu mekanizma erkeklere karşı hani tanımıyorum ya onları kızlara karşı olmuyor ama karşı cinse gelince kendi kendine oluyo nasıl aşarım bunu erkeklerle konuşunca yada görüntülü sohbet etmişliğim oldu ve azaldı bu değişimler hepsi psikolojik hep yaşıyorum bunu bu mekanizmayı azaltmak lazım şikayet edince daha da artar görünüşü merak ediyorum cevaplarsanız sevinirim 🌸

Psikoloji

Nasıl mutlu hissedebilirim

nasıl mutlu hissedebilirim ? kendimi hiç iyi hissetmiyorum yemek yiyemiyorum uyuyamıyorum ne yapacağım ben kendim işime veremiyorum evleneceğim düğünüme altı ay kaldı kendimi düğünüme veremiyorum nişanlımla sürekli kavga ediyorum çok agresifim psikolojim bozuk ne yapmam gerektiğini bilmiyorum günlük neler yapmam gerektiğini bana anlat hayata geri nasıl dönebilirim bana anlat yemek yemek istiyorum mutlu hissetmek istiyorum bana yardımcı ol sürekli geçmişimi hatırlıyorum bu