Psikolojik Destek ve İyi Oluş Platformu

Zihinsel sağlığınıza dair sorulara uzman psikologlardan yanıt alın. Psikolojik desteğin en ulaşılabilir adresindesiniz.

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler

Filtrele

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler
Psikoloji

Aklımdaki şüpheleri durdurmak istiyorum

Uzun süreli bir ilişkim var ve ilişkimde çok mutluydum. İlişkide ikimizin de hataları oldu ama kabul edilmeyecek şeyler kesinlikle değildi . Ama ilişkide yaşadığım bazı şeyler beni çok farklı düşüncelere itti, paranoyaklaştırdı. Partnerimle ilgili düşünmemem gereken şeyleri düşünüyorum ve sanki bunlar olmuş gibi onu sorguluyor baskılıyorum. Onun beni sevdiğini biliyorum ve neyi neden yaptığını da. İçten içe ona güveniyorum ama kafam rahat değil. Bu durumdan kurtulmak istiyorum. Onu sıkmak istemiyorum.

Romantik İlişkiler

Eşimin telefonunda eski sevgilisinin başka isimle kayıtlı olduğunu gördüm

Merhaba yaklaşık 20 gün önce nikahım oldu. Eş durumu tayininden dolayı nikahı erken kıydık. Eşimin benden önce cinsel birliktelik de yaşadığı bir ilişkisi olmuş. Ben kendim başörtülü biriyim eşimde buna dikkat eder. Ama böyle bir hata yaptığını söyledi kabul ettim evlendik. Benim o tarz bir ilişkim olmadı. Geçen gün onunla birlikteyken bir rüya gördüm rüyamda eski sevgilisini başka bir isimle kaydetmişti. Sonra uyandım rüyayı anlattım telefonu verdi bak rüya bu kontrol et dedi kızın adını kendisini asla bilmediğim biri ama rüyamdaki kızın adını yazdım “Google” diye whatsappta kayıtlı olduğunu gördüm. O dedi rehberde yok silmiştim bu o eski sevgilin mi dedim evet dedi ama bilmeme imkan yoktu. O kadar kırıldım ki dedi silmiştim whatsappta nasıl kalmış bilmiyorum dedi. Sildi. Ama ben içimden silemedim. Kaç gündür tartışıyoruz içime sinmiyor evlilik bu nasıl davranacağımı bilmiyorum. Numaraları değiştirelim dedim değiştirmiyor saçma buluyormuş. Nikah fotoğrafımızı da hiç paylaşmadı. Gerçekten çıkmazdayım bana baskı kuruyorsun diyor. Öyle bir şey yapmıyorum güvenim öyle kırıldı ki yoktu silmiştim kayıtlı değildi diyor ama inanamıyorum çok kırıldım ne yapabilirim?

Psikoloji

Kardeşimi kaybettiğim günden beri kendime gelemiyorum.

8 sene oldu buna rağmen aklımdan bir saniye çıkmıyor, insanlarla diyaloğum bağım her şeyim kesildi. Dünya gözümden düştü böyle bir hale büründüm. Dostlarım çevrem evleniyor aileye karışıyor ben 25 yaşımda olmama rağmen hiçbir düzen kuramadım. Tek düzenim işe gidiyor olmam bir derdim olsun ya da mutlu olayım hemen kardeşime gidiyorum ve bunu henüz atlatabilmiş değilim. Elbette kardeşi ölen tek kişi ben değilim ama bilmiyorum bizim bağımız çok başkaydı belki de tek kardeşim olduğu içindir. Dünyanın en yalnız insanı gibiyim. Herkesin acı eşiği ve yas süreci farklıdır. Ben ne yapsam bu süreçten çıkamadım.

Psikoloji

Hayata nasıl atılır ve tekrardan nasıl düzene sokarım?

Merhaba. Ben şu an 29 yaşındayım üniversiteden mezun oldum. 2 yıldır işsizim. Başvurduğum yerlerden bir dönüş alamıyorum ve artık bu durum öyle bir hale geldi ki ne evden çıkıyorum ne bir şey yapma isteğim var kendimi zorluyorum ama bir noktada yeniden büyük bir çöküntü yaşıyorum ve hiçbir şey yapma isteğim olmuyor. Hiç arkadaşım kalmadı bazıları ile ben iletişimi kestim bazıları benimle iletişimi kesti. Annem ve dedemle yaşıyorum. Annemin ve dedemin verdiği harçlıklarla geçiniyorum. Bana çok baskı da yapmıyor annem arada iş bak diyor ama ben artık ne çalışmak ne de bir şey yapmak isteniyorum. Bir yanım hayata ne şekilde olursa olsun atılmak istiyor herhangi bir iş bile olsa çalışayım harçlığım olur düşüncesi oluyor sonra peki sonra ne olacak ne yapacağım düşünceleri yüzünden ona da cesaret edemiyorum. Tek sorun işsizliğimde değil elimi neye atsam elimde kalıyor. Her şeyim zorlukla oluyor. Okul zamanı staj bulmakta çok zorlandım senelerce staj aradım zar zor buldum. Mezun oldum bu seferde aynı durum iş için oldu bulduklarım olacak gibi olup olmadı. Şimdi ise cesaretimi kaybettim. Yeteneğim var yapabileceğim şeyler var ama ben cesaret edip adım atamıyorum ne yapacağımı bilmiyorum.

Psikoloji

Anne babam öldüğünden beri 3 yılgeçti bu duruma sokulduğum için çok öfkeli ve mutsusuzum

Bedenimi beğenmiyorum kilo aldım Hayatımda hiç kimseyi istemiyorum Kim kimseyle görüşmüyorum Evden dışarı çıkmak istemiyorum Spora da gitmiyorum İşe de gitmek istemiyorum İçimde derin bir memnuniyetsizlik var Bir şeylerin böyle olmaması gerektiğine inanıyorum ama o bir şeylerin de ne olduğunu bilmiyorum Yani bu kadar mutsuz ve hissiz olmam bana saçma geliyor Bu ruh halini sevmiyorum Sanki bir zarın içindeyim ve çıkamıyorum

İletişim

Duygularımı nasıl kontrol edebilirim duygusal zayıflığımı güçlendirmek için nasıl çalışabilirim

Duygularımı nasıl kontrol edebilirim ve duygusal zayıflığımı güçlendirebilirim ilişkilerde insanlarda beni Çeken şeyin ne olduğunu anlamak istiyorum insanlarda beni çeken zayıf olduğum konu ne ya da psikolojik olarak yaşadığım şeylerden eksikliğini hissettiğim ne ve insanlar neyi kullanıyor bana karşı güven konusunda hep yarı yolda kalıyorum ve insanlar bana hep duygusal açıdan yaklaşıp istediklerini yaptırmaya çalışıyorlar Bu durumu değiştirip güçlenmek istiyorum teşekkürler

Kaygı

Çok agır okb yada agır kaygım var nasıl geçer

Yaklaşık bir süredir kaygı ve aşırı düşünme yaşıyorum. Özellikle sağlığım hakkında çok endişeleniyorum. Küçük belirtileri bile ciddi hastalıklarla ilişkilendirebiliyorum. Saç dökülmem, nefesim, vücudumdaki sesler ve geleceğim hakkında sık sık kaygılanıyorum. İnternetten araştırma yapma ve sürekli güvence alma ihtiyacı hissediyorum. Bazen bu düşünceler gün içinde çok zamanımı alıyor. Bunun yanında kilo vermek, kendime bakmak, ehliyet almak ve motor sahibi olmak gibi hedeflerim var ancak kaygılarım zaman zaman beni zorluyor. Bu durumun nedenini ve nasıl düzelebileceğini öğrenmek istiyorum. ”

Romantik İlişkiler

Doğru insan ama yanlış hisler mi?

Bu adamla birkaç haftadır konuşuyoruz ve buluşuyoruz, yani her şey çok yeni. Gerçekten iyi biri ve sunabileceği çok şey var. Dürüst, ne istediğini bilen, detaylara önem veren, ilişki fobisi yok, güvenilir ve açık fikirli; bir erkekte gerçekten takdir ettiğim şeyler. Ancak fiziksel olarak hiç çekici değil. Bunu söylemek kötü hissettiriyor ama fiziksel olarak ona hiç çekilmiyorum. Benden hoşlandığını hemen hemen hissediyorum karakterim kişiliğim hoşuna gitmiş ve aramızda tam olarak 10 yaş var aslında ilk bundan kaynaklı bir şey hissetmiyorum diye düşündüm ama kafa yapımız o kadar benzer ki hiç 10 yaş varmış gibi hissetmiyorum, karşımda ciddi bir adam olduğu için bende ciddi düşünüyorum haliyle geleceğe yönelik hem onun adına hem kendi adıma. Bunun fiziksel görünüşünden mi yoksa başka bir şeyden mi kaynaklandığını bilmiyorum. Ona zaman tanımak ve onu daha iyi tanımak istiyorum, belki ona karşı bir şeyler hissederim, ama onun bana daha çok bağlandığından ve benim hissetmediğimden endişeleniyorum ve gerçekten onu kaybetmek istemiyorum çünkü aradığım mutluluğu ve gerçek ilişkiyi şu kafamdaki düşünceler olmasa gerçekten yaşayabileceğimi düşünüyorum. Zaten şuan onu tanımak istediğimi ve onun dışında ne bir temas ne bir ilişki kesinlikle istemediğimi biliyor ve çok saygılı davranıyor anlayışlı karşılıyor birde. Ne yapmalıyım zaman mı tanımalıyım bu ilişkiye yoksa bitirmeli miyim?

Psikoloji

Kendimi nasıl daha iyi hissedebilirim?

Evliliğin 2 yıl önce bitti ve bir oğlum var 8 yaşında. Ben ayrılmak istemedim çok ağladım yalvardım fikri değişmedi. Sonra tmm dedim anlaşmalı ayrıldık. Tam atlatiyorum derken hayatıma başka biri girdi kötü oldu sonu. Bi ara eski eşim tekrar barismanin doğru olabileceğini söyledi ben de kırgınım dedim. Simdi ben barışalım diyorum o diyorki bitti ben de birini deniycem sen denedin. Çok üzülüyorum

Psikoloji

Hafızamdan emin olmak istiyorum

İnstagramda birini stalklıyorum profilden çıktıktan sonra tekrar diyorum ki acaba istek attım mı gidip tekrar bakıyorum, ocağı kapatıyorum 10 dl sonra çok fazla emin olsam bile ya kapatmadıysam diye tekrar bakıyorum, sınavım yok okulda ama ya sınavım varsa diye programa baya bakıyorum, ya tarihi doğru görmüyorsan diye yanımda birilerine baktırıyorım. Gün içinde çok fazla oluyor su içtim ama ya susadığım gibi filan.