Psikolojik Destek ve İyi Oluş Platformu
Zihinsel sağlığınıza dair sorulara uzman psikologlardan yanıt alın. Psikolojik desteğin en ulaşılabilir adresindesiniz.
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Filtrele
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Kız arkadaşım olmuyor
Neden kız arkadaşım olmuyor ? Neden benden hoşlanmıyorlar ? Boş beleş birisi'de değilim. Bir çok konuda kendini geliştirmiş birisiyim. 15 yıldır Crossfit yapıyorum. 184 boyundayım ve çok iyi bir tarzım var. Kaç kez tanımadığım insanlar bile giyim tarzıma ilfitaf etti. Spordan, iş yerinden ve bir kaç kurstan şansımı denedim ama olmadı. Mesela bir kız ile konuşuyorum 4 saat sonra mesaja dönüyor yani ilgisi yok. Bende geç dönüyorum. Yada 1-2 kez kahve içmeye davet ediyorum, bahane üretiyor yada gelmek istemediği belli oluyor ve ısrar etmiyorum. Tam tersi mi olmam gerek ? Genelde ısrar eden, kendine saygısı olmayan, önüne gelen biraz ortalama dişi cinsine " arkadaşça" yavşayan ne kadar adam tanıdıysam asla boş kalmıyor. Bu mudur olması gereken ? Neden özsaygılı insanlar istenmiyor ? Çirkin olduğumu hiç düşünmedim ama belkide çirkinim dedim yüzümdeki bir çok yerden estetik oldum. Yolda kızlar süzüyor. Bazen sevgilisi olan kızlar bile süzüyor artık. Ama hayatım değişmedi. . 35 yaşındayım ve doğal olarak çevrem azaldı. Kendine bakmayan, sünepe, yılışık, göbekli-zargana, bakımına dikkat etmeyen, her ortalama kadına deneyen, arkadaş ayağına sinsi sinsi acaba bir şey çıkarmı diye sümsük sümsük bekleyen ,aile geçindirecek kapasitesi olmayan, kadın karşısında kendi düşüncesi olmayan, gerektiğinde sırtını dönüp ayrılacak saygısı olmayan adamlar bile sevilirken neden hep yalnızım. Yıllardır çok üzülüyorum ve hayattan kopuyorum.
İlişkimi eski döngüye nasıl döndürebiliriz?
Mrblar2022 den bu zamana kadar süren uzak mesafe bir ilişkim var. Aslında hiç bir sorunumuz yoktu Fkt ben 2024 temmuz ayından sonra tam zamanlı işimden cıktıktan sonra sevgilimde o senede 2 işte çalışmaya basladı ve en son yanına 2024 martta gittim,işten cıktıktan snr ona olan ilgim, tutkum, bagım eskisi gibi gösterdiğimi zannederken su dönemlerde fark ettimki göstermemişim. özel ihtiyaçlarımıza kdr herşeyi yapabiliyorken onlarıda yapmamaya basladım. Ve 2025 yılında ben onun hayatı ilk defa didklememe başladım sosyal medyada o kim,bu kim gibi hatta 2025 senesin direk cıkar dediklerimi kişileri cıkardı. . Sevgilim o tarihten en once bana yapısık, her dk msjlar atan her saniye görüntülü günaydın msjları atan, ayrılıcam olmuyor dediğimde cocuklar gibi ağlayan,asla beni bırakmayan biriydi eskden. 2026 tarihinde bir sosyal medya olagı oldu yine büyğk tartıstık o yalvaran adam yok, ağlak, adam yok, ama barıştık bir sekilde ama 2025 2026 senesinde o eski arzu, istek yok, saatlerce konusan adam yok ama aratyıp soruyorda. O kadını cıkardı cünkü ona ilk defa o kişinin psikolojimi bozdun uzarsr verdiğini söyledim cıakrdı. . Ama benden 3 hftdır bir süphe var, yalan söylüyor, inanmıyorum, eve gittiğini dedi ama evde değil Vs gibi sonuc ayrılmak istediğimi söyledim ayrıldım sğrekki aradı acıklamalar yaptı her zamanki ve yine birlikteyiz ama ben o eski adamı hala göremiyorum bunun sebebi nedir
Neden kendime güvenemiyorum neden hiç birşeyi başaramııcak gibi hissediyorum?
Kendime güvenemiyorumm kendimi sevemiyorum 18 yaşındayım ama kendimi hiç bir şe yaramaz gibi hissediyorum kendimi sürekli insanlarla kıyaslıyorum bir iş yapmaya kalktım zaman hep başarısız olucakmış gibi hissediyorum neden diğer arkadaşlarıma baktıgım zaman onlar öyle değil ben neden böyleyim neden kendime güvenemiyorum?potansiyelim var ama ortaya çıkaramıyorum. . Gerçekten kendimi kötü hissediyorum ve genellikle insanlarla konuşmaya utanıyorum özgüvensizimde Bunu nasıl yenicem napıcam bilmiyorum.
Nişanlım hakaret ettiği için onu bıraktım
kavgada bana hakaret ettiği için onu bıraktım nişanlıydık nişanı atalı 1 hafta oldu . Genelde her kavgamızda hakaret eder bende affederim sevdiğim için alttan alıyorum aslında hala seviyorum beraber bir ilişki terapisine gitsek oda bende halledebilir miyiz bu durumu çünkü artık ne yapacağımı bilemiyorum bir yanım çabalamak istiyor ama bir yanım hiç bişi yapmak istemiyor çünkü mutsuz olduğumu biliyorum ilişkide o sevgiyi hissedemiyorum oda belki sevgiyi öyle gördü bana gösteremiyor bilmiyorum 2 ay sonra düğünümüz vardı sevgili olsak vazgeçmek belki daha kolay olurdu bilemiyorum ama ne hissettiğimi söylemem gerekirse hiç bişi hissedemiyorum yani nasıl anlatsam nötr bildiğiniz acı bile çekmiyorum sanki bir tek eski sevgilisinin profiline baktığını söylemiş onu duydum bi içim kötü oldu o kadar sonrasında bunu dert etmedim . Yani terapi görsek ikimizde halledebilir miyiz bunu aşabilir miyiz ilişkiyi kurtarabilir miyiz
18 yıldır süren depresyon ve anksiyete
Zamanında yanlış lise tercihi yaptığımdan dolayı o dönem çok sıkıntılı geçti, doğru düzgün bir üniversiteye de gidemedim, iş hayatım da kötü geçti, sonraki dönemlerde de hep üst üste yanlış kararlar verdim ve durumum daha da kötüleşti. Bu sebeple hayattan kopuk yaşadım ve tecrübe kazanamadığım için olgunlaşamadım. Yaşadıklarıma bir anlam vermeye çalışıyorum ama olmuyor. Kafam sürekli karışık ve sürekli pişmanlık hissediyorum. Yıllardır hiç sosyal bir çevrem ya da arkadaşım yok. Hiç sevgilim de olmadı. Yaptığım tercihler hayatımın her alanını etkiledi. Şu an düzenli bir işim ve gelirim var ama o dönemin telafisini yapamıyorum, kafam çok karışık, ne istediğimi bile bilmiyorum. Hayatımın en güzel yıllarının bu şekilde harcanıp gitmesini bir türlü kabullenemiyorum. Hiçbir şeyden keyif alamıyorum. Ailem evlenmemi istiyor ama ben bunun sorumluluğunu alacak kadar güçlü ve olgun hissetmiyorum hala kafam 18 yaşında bir çocuğun kafası gibi.
Erkek arkadaşım kavgada küfür ediyor
Normalde iyiyken hiç namusuma dil uzatmıyor ama biz kavga ettiğimizde kavga çok uzadığında o*usbu kaş*r ve param için yanımdasın diyor halbuki öyle değil sonra sinirden söyledim diyor ne yapmalıyım bu bana kendimi hiç iyi hissettirmiyor ve sevmediğini düşünüyorum seven insan böyle davranmaz diyorum acaba sadece ona olan ilgimi seviyor olabilir mi arkadaş gibi ilişkimiz var birazda utangaç biri 39 yaşında bu zamana kadar ciddi ilişkisi olmamış her kavgada ayrılcaz sanıyor ama bende yoruldum artık nişanlıydık nişanı attım hep affediyorum her hakaretinde devamı geliyor iyi hissetmiyorum asla mutlu değilim . Ben sevilmek istiyorum o ağzıyla seviyorum diyor davranışlarında göremiyorum
Değişim ne zaman olacak?
Yıllardır aşamadığım bir sorunum ben kendimi hiçbir yere ait hissetmiyorum bulunduğum ortamda daha iyi bir yere gelebilirdim bugün burda olmayabilirdim herkes başarmış ben yapamamışım yaşım 32 olacak benden küçükler evlendi çocukları var yuvaları düzenleri var benimse hiçbir şeyim yok ne kadar denesemde bu yolda başarılı olamıyorum kendimi farklı şekilde meşgul edecek şeyler yapıyorum ama içimdeki o duygu o düşünceler peşimi bırakmıyor yenemiyorum atlatamıyorum mutlu olduğum ortamda bile olsam gerçek anlamda mutlu olamıyorum yapmış olduğum işimde bile mutlu değilim hep eksik hissediyorum etrafta yaşıtım olan insanların yuva kurduklarını aile olduklarını görüyorum çok üzülüyorum asla yapamıyorum bir türlü bu düşüncelerden kurtulamıyorum içimi kemirip duruyor çaresini bulamıyorum sırf yuva kurmak içinde sıradan biriyle evlenemem sanki bu durum hiç değişmeyecek gibi yıllardır dualar ediyorum sanki kabul olmayacak gibi aile ile yaşamakta zor nereye gitsem bu duygu ve düşünceler benimle birlikte bir şey oldu bana sanki içimden bir şeyler sökülüp alındı mutlu olamıyorum artık sevinemiyorum hiç bir şeye hep eksik hissediyorum birinin bana bunların geçeceğini söylemesini istiyorum yıllardır aynı döngüyü yaşıyorum evlilik meraklısı bir insan değilim ama yaş ilerledikçe insan istiyor nasıl atlatacağımı bilmiyorum bana yardımcı olabilir misiniz
Sevgilimi seviyormuyum bilmiyorum
5 aylık bir ilişkimiz var sosyal medyadan tanıştık aşık değilim bunu biliyorum ama sevip sevmeme konusunda çok kararsızım ilk 4 ay böyle düşünceler yoktu akışına gidiyordu ilişki onunla buluşmak istiyorum temas etmek istiyorum ama içimde yine de boşluk hissi var onun beni sevdiğini de biliyorum ama evlilik düşüncesi korkutuyor beni ya sevmiyosam diye onun yanında tamamen kendim gibi davranıyorum yanına makyajsız bile gidebiliyorum napmam lazım
İliski
Merhabalar eşim ilişki sırasında 3. kisilerden bahsediyor gerçekte böyle birşey olmayacağına buna müsade etmeyeceğine çok eminim sadece zevk almak için o sirada konuşmak istiyor ya da akşamlari dışarı çıkarken iç çamaşırı giymeden dışarı çıkmamı istiyor bu beni fazla rahatsız etmiyor ama nasıl karşılık vermeliyim bu soyledikleri normal. mi buna anlam veremiyorum sizce ne yapmalıyım nasıl davranmaliyim bunları konuşmaya başladığımızdan beri seks hayatımız çok canlandı çok da mutluyuz ama bu soylediklerine nasıl karşılık vermeliyim. noktasinda tikaniyorum
Babama söylerken ve söyledikten sonra nasıl bir yol izlemem lazım?
Ben 11 yaşında kapanmış biriydim sonra uzun süreler açılmak isteyip cesaret edememekte geçti lise sondan üniversite boyunca ve hep kendimi atanınca diye telkin ettim. Aileme ilk söylediğimde babam beni silersin dedi sonra atandıktan sonra gelmeden önce annem oraya gidince açılırsa ne yaparsın falan demiş o da yapmaz öyle şey diye kısa kesmiş, neyse şu an 6 7 ay olacak açıldım ayda yılda bir görüyorum zaten onlar da çok görmüyor beni, hatta ben gelmelerini istiyorum ama bilmediği için bana zor oluyor diye çağıramıyorum, işim yoğun az boşluk veriliyor genelde ama artık yoruldum taşımaktan sürekli rüyalarımda görüyorum artık bilmesi gerekiyor küsse bile illa bir gün barışır saklayarak bu süreyi de uzatıyorum ama çekiniyorum neden diyecek nasıl diyecek ne söylemem gerek ya da süreci nasıl yönetmem gerekecek bilmiyorum gerçekten küserse ne yapmam gerek kızarsa ne yapmam gerek bilmiyorum psikolojik olarak buna nasıl hazır olmam gerek bilmiyorum tek bildiğim şey çok yorgun olduğum ve dürüst bir şekilde yaşamak istediğim…