Psikolojik Destek ve İyi Oluş Platformu
Zihinsel sağlığınıza dair sorulara uzman psikologlardan yanıt alın. Psikolojik desteğin en ulaşılabilir adresindesiniz.
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Filtrele
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Ailem sevgilimi onaylamıyor onunla evlenmemi istemiyor
sevgilimle 8 yıldır beraberiz ama nasıl bir 8 yıl bilmiyorum toplam 2 yıl beraber kalabilmişizdir çok toksik sürekli gelgitli bir ilişkimiz vardı kendisi narsist oldugu için hep kendisini haklı görürdü çok fazla manipüle etti her kavgamızda beni engellerdi ben peşinden koşardım saatlerce günlerce ve o kadar fazla yıprandım ki yapmadıgım şey klmadı ama o böyle yaptıkça ben ona daha çok bağlandım ve sonra kopamadım kendimi resmen suan ona bağımlı hissediyorum haber alamadıgımda telaşlanıyorum kaygılı bağlanan biriyim ve 1 saat bile haber alamasam kafamda kuruyorum ben çok kez sinir krizi geçirdim ve babam bunlardan birine şahit oldu beni aldı karsısına güzelce anlat dedi kızmadan bağırmadam düzgün bir sekilde sordu bende anlattım ama biraz fazla detay vermişim babamda çoğu şeyin farkındaydı zaten beni mutlu etmeyeceğine evliliğimizin mutlu sonla bitmeyecegini düşündüğü için onu asla istemiyor oda bana yazdı ve biz tekrar barıştık ama bu sefer artık ciddi bir yola gireceğiz saçma sapan hareketlere gerek yok diyerek eski yaptıgı şeylerin hiçbirini yapmıyor ve ben şaşırıyorum sanırım sadece ciddi yola girene kadar yapılan bi durum bilmiyorum 4 ekimde sınavım var ondan sonra beni istemeye gelmek istiyorlar ama ben bunu babama nasıl söyleyeceğim ya da evlenmek istedigime emin miyim bunu bile bilmiyorum çok mutsuzum nolacak bilmiyorum sizden yardım istiyorum lütfen yardımcı olur musunuz🥺
Kiloma rağmen sevilebilir miyim?
Çocukluğumdan beri fazla kilolarla mücadele eden biriyim. hiç sevgilim olmadı. Zayıfladığım bir dönem oldu süslü şık bulunduğum ortamlarda herzaman birileri tanışmak istedi yada arzulayıcı bakışlarıyla karşılaştım. biriyle flört ettim. Şu an hayatta en büyük derdim kilom-bedenim. Bu yüzden kimseyle birlikte olacağımı düşünmüyorum ve sevileceğimi. Artık ben sevilmek ve sevmek istiyorum. Yalnızlıktan yoruldum ilişkim olsun istiyorum. Vücudum dolayısıyla anksiyetem var.
evli birini düşünmekten nasıl kurtulabilirim
evli ünlü bir yönetmenle, benden 22 yaş büyük sadece duygusal boyutta görüşmem oldu beraberinde eşiyle klasik kötülerdi. Bugun onun dizi çektiği şehre eşinin ziyarete gittiğini gördüm. Kalbim sıkışıyor, hani kötülerdi bu ne şimdi diyorum bu arada 6 aydır hiçbir iletişimimiz yok. Eşi dışında başkalarıyla görüştüğünüde biliyorum ama aklım sürekli onda odağımı değiştiremiyorum kafamda hep ya bir şeyler farklı olsaydı düşüncesi var
Canımı nasıl daha fazla sıkmam çünkü panik atak geçiriyorum
Kendime daha iyi nasıl davranırım bi ilişkim bitti ve panik ataklar geçiriyorum çünkü bana yalan söyledi bi kızla tanışmış ama arkadaşının tanıştığını söyledi sonra ben gittim kıza instagram ismimi verdim seni seni silmiştim önüme baktım dedi sonra da diyor ki seni hala seviyorum senden başkası olsa bile seni düşüneceğim bu ne demek oluyor benimle oyun oynuyor bence aklımla kötü hissettiriyor bana
artık kendime iyi gelemiyorum ve hamileyim
Ailem , eşimin ailesi tarafından zorbalanıyorum . Kendime iyi gelemiyorum önem verdiğim değer verdiğim hiç bir şeye önem verilmiyor ailem kendimden statü ve maddi açıdan iyi olmayan biriyle evlendiğim için beni suçluyor laf sokuyor eşimin ailesi eşimin arkasında durmuyor, benim önemsediğim hiçbirşeyi önemsemiyorlar hayatla baş edemiyorum hamileyim ve bebeğimi 3 aylık bırakıp çalışmak zorundayım borçlarımız var ailemin bana sağladığı imkanı ben kızıma verememekten endişe duyuyorum, yorgunum psikolojik olarak sondayım
Geçmiş Aldatılma Travması ve Mevcut İlişkideki Güven Kırıklığının Yarattığı Çatışmalar
Geçmişte aldatıldığım için mevcut ilişkimi kaygıyla sabote ediyor, sürekli kavga çıkarıyorum. Birkaç ay önce erkek arkadaşımı sosyal medyada uygunsuz kadınlara bakarken yakaladım. Düzelteceğini söylese de bu olay travmamı tetikledi ve güvenimi tamamen sıfırladı. Partnerim tartışmalardan çok sıkıldı, ilişkimiz çıkmazda. Kendimi değersiz hissediyorum. Bu güven kırıklığıyla nasıl yüzleşebilirim ve sakinleşerek ilişkimi nasıl kurtarabilirim? Bana ne önerirsiniz? Daha iyi birisi olmak istiyorum.
YAŞ FARKI OLAN İLİŞKİ
Ben 24 yaşındayım. Erkek arkadaşımla aramda 20 yaş var. Benden büyük. Evlenip boşandı ve 1 tane çocuğu var. Boşanma sebebi genç yaşta evlenip yanlış karar vermesi. Eski eşini hala sevdiğini ve değer verdiğini söylüyor. Evlilik boyunca yakın arkadaşım gibiydi diyor ve hala medeni bir şekilde görüşüyorlar. Görüşme sebepleri çocukları. Çocuğundan dolayı yıllarca boşanmayı ertelemiş. Bizim ilişkimiz 10 aydır var. İlişkinin başında yaş konusundan dolayı beni hep uyardı. İlerde pişman olabilirsin gençsin dedi ben yaşlanıcam dedi beni asla kandırmadı tüm gerçekliğiyle konuştu bana. Kendi yaşıtlarım çok çocuksu akılları başka yerde. Ben olgun birini istiyorum. Ben 2 hafta önce artık bu yükü kaldıramayıp anneme söyledim. Çünkü her buluşmaya gittiğimde bir yalan söylemem gerekiyordu. Aile evinde yaşıyorum. Yüksek lisans yapıyorum. Yalan söylemeyi sevmem ve bende yük oldu durumu anneme anlattım. Annem beni psikoloğa götürdü ve zorla ayırdı. Psikologla benden önce bir görüşme yaptı ve peşine benim seanslarım başladı. Psikolog hep çevre ne der üzerine konuşup benim kaygılarımı yükseltiyor. Ailen biz yokuz bu işte diyor ailenden vazgeçebilecek misin diyor. Duygularım yerine denklik üzerine konuşuyor. Annem ayrılmamızı istiyor ve psikolog annemin isteğine göre hareket ediyor. Hep kötü yönleri söylüyor ve aklıma girmeye çalışıyor. Zorla ayırdılar ve psikolojim ne durumda sormuyor. Ne yapmam lazım bilmiyorum. Çok mutsuzum.
Aileme kendimi ağlamadan nasıl ifade ederim
Aileme karşı her hangi bir konuda kendimi ağlamadan ifade edemiyorum. Konunun ne zamanla ilgili olduğu farketmiyor ister o anki olayla ilgili olsun ister geçmişle ilgili, önceden kafamda keşke şunları deseydim dediğim bir çok şey var ve bunları bir iki kelimeyle söylediğimde bile gözüm doluyor. Birisinin yanında küçüklüğümden beri ağlamaktan çekiniyorum. İstemediğim halde ağlamak beni çok yoruyor kendimi anlatamadığımı hissediyorum ne yapabilirim
Neye ihtiyacım olduğunu ne yapmam gerektiğini bilmiyorum mücadele duydum az
Geleceğim ile ilgili ne yapacağımı bilmiyorum bir şeyler yapmam gerekiyor ama benim için hangi seçenek doğru bilmiyorum içsel olarak hiçbir şey yapmak istemiyorum ama bir şey yapmak zorundayim diğer taraftan kendim için iyi olanı bulamıyorum bulsamda hevesim yok surduremiyorum hayalini kurduğum bir hayat var bu bu hayal için hiç bir hevesim yok bu yüzden kendimden de yoruldum böyle olmaktan sıkıldım neden böyle bir insanım diyorum geleceğimi planlamam gerekiyor hayatın gerçekleri var yaşlanınca kendime nasıl bakicam emekli bile olacak durumda değilim ama bu kadar ihtimal şuan yaşadığım kötü hayat olmak istemediğim yer olsada beni harekete geçirmeye yetmiyor
SINAVA 1 HAFTA KALA DUYMAYA İHTİYACIM OLANLAR
Merhaba, Sınava bir hafta kaldı ve umarım sınava kadar dönersiniz. Psikolojik olarak benim cevaplarına çok ihtiyaç duyduğum sorularım var size. İlk olarak normal dururken bir şey hissetmiyorum ama sınav anını düşündüğümde bir tık stres basmıyor değil. sınav anında stresimi kontrol edip rahat hissetmek için ne yapabilirim? Odağımı sınav boyu yüksek tutmak için öncesi ve sınava anında ne yapmalıyım? Beynimi öncesinde sınav anına kadar hazır hissetmek için neler yapabilirim? Kendime güveniyorum umarım başarırım ama bir psikolog olarak sınava girecek bir öğrenciye duyması gerektiği şeyler sizce ne? Buna göre artı olarak sözler sarf ederseniz çok mutlu olurum. Ayrıca erkenden cevaplarsanız belki şu sayılı günlerde yapacağım şeyleri belli bir zamanda halletmek için bir psikolojik teknik varsa söylerseniz çok güzel olur bunu sınavda da yaşıyorum odağım kayıyor veya bir rahatlama geliyor yavaşlıyorum gibi ve çok uzun sürüyor yapacağım işin süreci. tam sebebini anlayamıyorum ama psikolojik olarak hızlı olma tetiğinde olmak için ne yapabilirim tavsiyenizi merakla bekliyorum. şimdiden teşekkürler hedefime ulaşırsam başarımı size de haber vereceğim yanıt olarak çünkü inanıyorum ki sizin söyledikleriniz katkısı olacaktır. dileklerinize de ihtiyacım var aynı zamanda:) Genel yazdıklarıma baktığınızda nasıl bir psikoloji görüyorsunuz başarıcam gibi hissediyorum bu arada hedefim hukuk :) Sağlıcakla ve selametle kalın. İnsanların ruhuna iyi gelmeyi yol edinmiş güzel kalpli saygıdeğer psikolog hanım/bey.