PsikolojiKategorisi
Zihinsel ve duygusal olarak kendini daha iyi hissetmek bazen küçük farkındalıklarla mümkün. Duygularını anlamak, iç dünyanı keşfetmek ve kendine biraz alan tanımak istiyorsan doğru yerdesin.
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Filtrele
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Çok mutsuz ve zor bir dönemden geçiyorum
Kendimin en kötü dönemdeyim. Çok mutsuzum artık gülemiyorum bile çok öfkeliyim ve her şeye kızgınım sürekli kabim daralıyor canım sıkılıyor. Ağır bir yük gibi oldu artık . Her güne mutsuz kalkıyorum etrafımda ki herkes farkediyor . Hiç bir şey yapmak istemiyorum ve hiç bir şey yapmaya gücüm de yok . Artık yorgun ve çaresiz hissediyorum kendimi tüh durumumu nasıl düzeltirim öfkem nasıl geçer bilmiyorum. . Artık değişmek istiyorum ama ona bile gücüm yol
Çevreye ve kedime yabancılaşma
Merhaba son 3 4 gündür kendime yabancılaşma hissi var bunu daha öncede yaşamıştım ama tatilde ve boş kalınca tekrar geldi özellikle aileme ve etrafa karşı yabancılaşma oluyor kendimi hissetmiyorum gibi böyle olunca da aklımı kaçırmaya başladım diye korkuyorum ve en çok aileme karşı nasıl böyle bir şey düşünürüm diye daha da korkuyorum bu düşünceleri aklımdan nasıl atarım aklımı mi kaybetmeye başlıyorum diye korkuyorum yani niye bir insan ailesine karşı yabancı ya da tanıyabiliyor muyum diye düşünür mü en çok bu korkuttu beni bu düşünceleri aklımdan atmam için yardımcı olur musunuz lütfen teşekkür ederim.
Onu unutmak ve üstümdeki bu mutsuzluğu atmak istiyorum ama nasıl?
Onunla tanıştıktan bir ay sonra bir kızdan hoşlandığını ama onu oyaladığını, üç ay sonra ise yine bir kızdan hoşlandığını ama o kızında ona umut verip bıraktığı hakkında konuştu hatta o kız yüzünden çok kötü bir ruh halinde olduğundan bahsediyordu. Her ne kadar bir insan 4 ayda iki farklı kişiyi nasıl sevebilir diye düşünsem bile yine de ben bu adama aşıktım. İşteyken verilen aralarda onunla muhabbet etmek hoşuma gidiyordu. Kimseye anlatmadığı konuları bana anlatırdı ve bu durum umudumu besliyordu sonuçta bana herkesten farklı davranıyordu, bana karşı daha nazikti arada bana omuz atardı veya kolumdan tutardı, böyle yazınca komik geliyor ama demeye çalıştığım dümdüz dokunmak garip karşılanacağından bu tarz hareketlerle açığa vuruyor bana dokunmak istediğini diye düşünürdüm çünkü başka kimseye yapmıyordu bu hareketleri. Açıkçası sevmiyor beni ve ben bıktım üzülmekten. Unutmak umursamamak istiyorum onun beni sevmediğini. Onunla konuşmanın beni mutlu etmesini istemiyorum. Ben bu adama takıntılıyım zaten ben kendimi bile sevebilen biri değilim nasıl bir ilişki içinde olabilirim farkındayım. Şimdi gelse seni seviyorum dese bile istemiyorum onu, aslında istiyorum ama istememem lazım çünkü o ne istediğini bilmeyen ve hoşlandığı her kıza aşık olan biri benim gözümde. Kötü biri değil ama iyi insanların da kötü özellikleri olabilir. Onu unutmak ve üstümdeki bu mutsuzluğu atmak istiyorum ama nasıl?
Merhaba nasıl davranacağımı bilmediğim konu üzerine konuşmak istiyorum
Merhaba hocam, Son konuştuğumuz sürecin devamı olarak kafamda netleştirmek istediğim bazı noktalar var. Bu ilişkide uzun süredir tartışmalarda karşı taraf daha sert ve savunmacı bir tutum alıyor; ben ise ilişkiyi korumak adına açıklayan, geri adım atan ve çoğu zaman özür dileyen taraf oluyorum. Bu durum zamanla beni yordu. Bu kez ilk defa geri çekilmeyi ve yazmamayı seçtim. Amacım karşı tarafı cezalandırmak değil, aynı döngünün içinde tekrar kaybolmamak. Ancak bu durumda karşı tarafın nasıl tepkiler verebileceğini ve benim bu tepkilere karşı nasıl bir tutum almamın sağlıklı olacağını anlamak istiyorum. Özellikle şunları sormak isterim: - Sınır koyduğumda karşı tarafın suçlayıcı, savunmacı ya da kontrol etmeye çalışan tepkiler vermesi normal mi? - Böyle tepkiler geldiğinde, ilişkiyi güç savaşına çevirmeden ama kendimi de ezdirmeden nasıl cevap vermeliyim? - Sürekli özür dileyen ve toparlayan taraf olmaktan çıkmak için hangi davranışları sürdürmem, hangilerinden kaçınmam gerekir? - Karşı tarafın sorumluluk almasını ve kullandığı dilin farkına varmasını sağlamak için benim tutarlı duruşum nasıl olmalı? Amacım karşı tarafı kırmak değil; ama kendi sınırlarımı netleştirerek daha dengeli ve saygılı bir ilişki mümkün mü, bunu görmek istiyorum. Bu konuda yönlendirmenizi rica ederim. Kısa anlatayım konu bir tartışmada saygısız konuşuldugunda onayanlış konuluyorsun dediğimde hemen bana sende insanlara saygısızlık yapıyorsun sende yapmayacaksın o zaman gibi cümleler ha insanlara ha bana değişen bir şey yok diye bir tutar dal bulup savunmalar beni suçlamalar kötü kelimeleri kendisi söylüyor ama suçu bana yüklüyor Teşekkür ederim, İyi çalışmalar.
Neyi nasıl yapacağımı bilmiyorum
Merhaba hocam, Son seansımızda konuştuğumuz konuyla ilgili bir güncelleme paylaşmak istedim. Partnerimle yaşadığımız tartışmadan sonra, ilk kez geri çekilmeyi ve yazmamayı seçtim. Yaklaşık 3 gündür iletişim yok. Bu süreçte karşı taraftan net bir konuşma girişimi olmadı; yalnızca dolaylı ve kontrol etmeye yönelik mesajlar geldi. Yazmamak bana bir yandan “kendimi koruyorum” hissi verirken, diğer yandan alıştığım rol gereği suçluluk ve yalnızlık duygusu da yaşatıyor. Yine de bu kez döngüyü kırmak ve sürekli toparlayan taraf olmamak için durmayı seçiyorum. Bu noktada şunu netleştirmek istiyorum:Eğer karşı taraf iletişime geçerse, sınırlarımı koruyarak nasıl bir tutum almam daha sağlıklı olur?Yazmamak ne zamana kadar koruyucu bir davranış, ne zaman kaçınmaya dönüşür, bunu ayırt etmekte zorlanıyorum. Geri bildiriminiz benim için yol gösterici olacaktır. Teşekkür ederim. İyi çalışmalar.
Doğru mu yapıyorum ben yapmam gerek
Bir ilişkim var ve sürekli aynı döngüyü yaşıyoruz. Tartışmalarda karşı taraf sınırı aşan sözler söylüyor, hakaret ediyor. Ben genelde susamıyorum, toparlayan ve gönül alan taraf oluyorum. veyata kendimi anlatmak ısrarla konunun çözülmesini mantıklı bir şekilde açıklık getirmeye çalışıyorum Bu sefer ilk kez geri çekildim ve yazmadım. Ama bunu yaparken hem suçluluk hissediyorum hem de çok yalnız kalıyorum. Bir yanım “kendini koruyorsun” diyor, bir yanım “yine sen mi vazgeçiyorsun” diye kendini suçluyor. Asıl zorlayan şey şu: Hep anlayan, alttan alan, düzelten olmak beni çok yordu. Nerede durmam gerektiğini, sınır koymanın bencillik mi yoksa sağlıklılık mı olduğunu ayırt edemiyorum. Ben bu ilişkide neden hep yük alan tarafım, bunu anlamak istiyorum. Ve ben 3 gündür hiçbir şekilde konuşmuyorum bunun karşılığı nasıl olur ya da ayrılık olur mu bu durumda konu kısa ca şu bir tartışmada hakaretli konuştuğu için uyardım partenerim de sende başkalarına hakaret ediyorsun dedi ha bana etmişsin ha onlara dedi aynı şey dedi bende dedim kendini nasıl kıyaslayabiliyorsun dedi ve suçu banaatmaya başladı bende hakaretlerini kaldıramadım telefonu sururatına kapatım o günden beri hiç konuşmadık
Hayatımı toparlayamıyorum
Merhaba ortak arkadaşlar arasında bir ilişki yaşadım başta kıyafetlerimden ödün verdim geçmiş ilişkim hakkında o da ödün verdi ben dürüst şekilde başlamıştım bu kişi beni yara bandı olarak kullandı. Her seferinde yalanlar vardı ortaya çıkınca bitirdi ben çok bağlanmıştım. İlişki içerisinde yakın arkadaşıma anlattığım ne varsa ya da bir yanlış anlaşılmada sürekli diğer tarafa anlatıp bakın ben haklıyım tavırlarına giriyordu. Ama ben arkadaşımın yine de yanında olmaya devam ettim ona iyi niyetimi göstersem de beni kötü gösterecek şeyler bulmaya uğraşıyordu bunların üzerine sünger çektik devam ettik haklı/haksız yönlerimiz vardı ikimizinde. Sonra eski sevgilim uzaktan şarkılarla özlediğine dair göndermeler yaptı. Ama asla bir değişim özür yoktu. Uzun süre dönmedim evdeydim psikolojik okumalar yapıyordum hep kimseyle görüşmüyordum hayatıma devam ediyordum kıyafetlerime dönmüştüm. Acaba ben mi yanlış yapıyorum diye arayınca hiçbir şey olmamış gibi davrandı. Yakın arkadaşıma geçmişten ders aldığım için anlatmadım kapansın konuşulmasın istedim. Arkadaşım bunu öğrenince bana laf sokmaya başladı her şeyin altında bir şey aramaya başladı arkadaşlığımı sorguladım benim onu kıskandığımı ima etmeye başladı beni denemeye başladı ona ne anlattıysam zamanında hepsini anlatmış onlara benim ona içimi açtığım konuları saptırıp para ya da o dönem birisi vardı diye dönmediğimi ima etmiş. Eski sevglim p*s dille imalı şarkılar paylaştı. Kendimi açıklamıyorum çok yoruldum Yeniden kendime nasıl hayat kuracağım bilmiyorum insanlara güvenim kayboldu. O kişiyi tamamen bitirdim. Yönümü kaybettim
"Kaçıngan Bağlanan ve İletişimi Kesen Eşle Terapi Süreci ve İkna Yöntemi Hakkında"
Merhaba, Eşimle yaşadığımız ciddi bir kriz hakkında görüşünüzü almak istiyorum. Eşim şu an 'soğudum' diyerek evi terk etmiş durumda ve uzun süredir aramızda hiçbir iletişim yok. Ben ilişkide 'Kaygılı', eşim ise 'Kaçıngan' bağlanma stiline sahibiz. Bunu ben araştırmalarım sonucunda keşfettim. Ben çözüm için yaklaştıkça o duygusal olarak tamamen kapanıyor. Eşimin geçmişten gelen yakınlık korkusu, duygularını ifade edememesi ve ailesine karşı sınır çizememesi ilişkiyi bu tıkanma noktasına getirdi. Haksızlığa uğruyorum eşim görme, duyma diye susmamı istiyor. Çözüm odaklı yaklaşmıyor. Artık hiç aramıyor ve mesaj atmıyor. Onu anlamaya çalışıyorum fakat onunda bu duyguları atlatması için ne yapabilirim bilmiyorum. Net olarak şunu öğrenmek istiyorum: Bu kadar uzun süredir sessiz kalan ve 'senden soğudum' diyen kaçıngan bir eşi, sessizliği bozarak nasıl ikna edebilirim? Benim ona bu aşamada ulaşmam onu daha çok kaçırır mı, yoksa bir geri dönüş kapısı aralar mı? Bu süreçte nasıl bir iletişim dili kurmamı önerirsiniz?" Kötü niyetli birisi olmadığını bildiğim için evliliğimin bitmesini istemiyorum. Lütfen yanıtlarsanız memnun olurum.
Sağlık anksiyetesini nasıl yenerim?
vücudumda hissetiğim her ağrıda sitres oluyor kaygılanıyor ve panik yapıyorum kalp krizi geçiricem sanıyorum miğdemde bişey oluyor korkuyorum ve sonra tansiyonum düşüyor ve çatpıntım oluyor hastahaneler bişeyimin olmadığını söylüyor ne yapacağımı bilmiyorum hastahanelere gitmekten hep mutsuz olmaktan her an birşey olacak korkusundan çok bunalıyorum her gün en ufak bir sırt ağrısını bile kalp mi başka bişeymi diye düşünerek panik yapıyorum
Davranışlarımı etkileyen çirkinim gibi kötü düşüncelerim var
Okuldayken kendi bazen güzel bazen çirkin hissediyorum ve bu durum bana çok engel oluyor sınıftayken bi anda titreme geliyor vb ve bundan kurtulmak istiyorum arkadaşlarımla iletişimimi etkiliyor bu düşüncelerden kurtulmak için ne yapmaıyım bilmiyorum aynaya bakınca o anda güzel ya da çirkin hissetmem tüm günümü etkiliyor çok rahatsız oluyorum keşke gitse düşünceler bir çözümü var mıdır şimdiden cevabınız için teşekkürlerr ederimm