PsikolojiKategorisi

Zihinsel ve duygusal olarak kendini daha iyi hissetmek bazen küçük farkındalıklarla mümkün. Duygularını anlamak, iç dünyanı keşfetmek ve kendine biraz alan tanımak istiyorsan doğru yerdesin.

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler

Filtrele

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler
Psikoloji

Sevdiklerimi paylaşmayı nasıl öğrenebilirim

merhaba iyi akşamlar öz olmayan bi ablam var bu baskalarıyla dost olabilir evet ama ben baskasıyla arkadaş olursa beni dışlar gibi hissediyorum dışlanmaktan korkuyorum ne yapacağımı bilmiyorum psikolog ilacı kullanıyorum fakat kendimi suan bile dışlanmış olarak hissediyorum ona söylediğimde ise bana dediği tek şey ben bi gün evlenicem bunlara alışmalısın alışmaya çalış ben seni alıştırıcam bu duruma diyor bu konu hakkında ne yapabilirim

Psikoloji

Geçmiş yapılan yanlışları-hataları unutamamak

Kız arkadaşımla 1. yılımızı doldurduk. İlişkimiz başlarında bana birkaç yalan söylemiş, daha sonra bu yalanları söyledi, pişman olduğunu söyledi ve bir daha yapmayacağına dair söz verdi. Ben de kabullendim ancak unutamıyorum, sürekli aklıma geliyor ve ona olan güvenimi kırıyor. Ne yapmam gerekir? Unutamıyorum ve sürekli "yendim" desem de bir yerden patlak veriyor. Onu gerçekten çok seviyorum ama bu böyle. Nedir dermanım.

Psikoloji

Arkadaşımın bu tavrıyla ne yapacağımı şaşırdım

Merhaba bir ortak arkadaş grubundan biriyle sevgili oldum. Benim en yakın dediğim arkadaşım benim her hareketimi içimi döktüğüm her şeyi diğer tarafa taşıyor. Beni yargılamak için yer arıyor resmen ikimizin de haklı/haksız olduğu olaylar oldu. Ben onun tüm özel günlerinde bile yanında oldum. Erkek arkadaşımla olmadı ayrıldık. Ama o kadar göz önünde yaşandı ki bu ilişki çok uyumsuz noktalar vardı o dönem çok hatalar yapmıştı hep affetmiştim. O çok geri dönmek istedi ama ben aynı fedakarlıkları yapmayıp dönmek istemediğim için onlar muhafazakar ben seküler biriyim aynı fedakarlıkları yapmak yerine kendi hayatıma döndüğüm için girdiğim ortamlardan tutun her şeye kadar beni eleştirmeye başladılar. Paragöz kafasıyla baktılar ben yakın arkadaşıma söylemedim kendi iç sesimi duyamaz hale gelmiştim eski sevgilimi aradım o da doğru olan bu dedi devam etti hayatına bende devam ettim ama arkadaşım bunu öğrenince gidip diğer tarafa içimdeki her şeyi anlatmış en ufak bir şey bekliyormuş resmen sanki ben bu insanlara her şeyde hesap vereceğim bana eski sevgilini kötüleyip onu aradın diyor zamanında yaşanan kötü ne varsa onları anlattım o kadar kendisi de bana çok insanla yaşadığı şeyi anlatıyor gidip yüzüne gülüyor ben ona böyle yapmıyorum. Beni izleyip deneyip çözmeye uğraşıyorlar. Kıskanç etiketi yapıştırıyorlar. Ben sadece tükendim ama kendi hatalarıyla yüzleşmek yerine beni karalıyorlar.

Psikoloji

Kendimi ifade edemiyorum

Bilmiyorum sürekli kaybetme korkum var bu durumu çevreme anlatamıyorum yanlış anlaşılıyorum her konuda ağlıyorum kendimi tutamıyorum sürekli onaylanmak istiyorum işin doğrusu kendimi hiç güçlü hissetmiyorum aşırı zayıfım aşırı duygusalım yoruldum güçlü olmak istiyorum ama başramıyorum annemi kaybettim 3 yıl önce halen daha üsütümde etkisi var maddi zorluklarla mücadele ediyorum yaklşık 1 yıldır eşimle beraber Olmuyor ailemle çok içten ve samimi bir ilişkim yok sürekli yanlış anlaşılıyorum sürekli ailede hep hata yapan benmişim gibi hep yalnız kalıyorum merak edilmiyorum arayıp sormuyorum sürekli bağırarak üste çıktığımı düşünüyorum içimde kimseye anlatamadığım bir kıyamet var ama kıyameti mi güvenen hiç kimse yok

Psikoloji

Sürekli ihanet ediyormuşum hissi nasıl biter?

Merhaba, benim 3,5 yıldır devam eden bir ciddi ilişkim var sevgilimi gerçekten çok seviyorum, sorunlarımız olsa bile sağlıklı şekilde iletişim kurup çözebildiğimize inanıyorum. Ama benim kedimle alakalı diğer karşı cinslere karşı sürekli tetikte olmak mı denir bilmiyorum ama öyle bir durumum var sanırım. Bir ortamda özellikle çok aktif bi şekilde gözlem yapıyorum ve birisi bana biraz farklı baksa tak diye algılıyorum mesela ders çalıştığım bir kafede bi çocuk bana düzenli bakıyor diyelim bundan eminsem çocuğa asla bakmam bundan yana bir problemim yok ama bakmayı kesti diyelim bu kez mesela bidaha farketsin devam etsin diye işim olmasa da bi kalkıp tuvalete gidiyorum ne bileyim başka bir şey yapıyorum. Kendimi bu tarz şeylerin önüne geçmek için çok zorladım. Tek bir kişiye de böyle olmuyor bu arada sanırım genel anlamda böyle bir takıntım var. Müzik dinlemeye ciddi anlamda bağımlı insanım kafamda bazen o kişiyle senaryolar da kuruyor oluyorum yürürken müzik eşliğinde. (Ama karşılıklı aşk senaryosu değil o kişi bana aşıkmış senaryosu falan) ve sorguluyorum kendimi tamam diyorum olabilir hoşlanmaya mı başladın ama hayır yani cidden tipim bile değil zaten bana ilgisi apaçık olsa ben anında normale dönücem ve dediğim gibi bir kişi de değil insan ayırt etmeden bu durumu yaşıyorum. Haliyle aldatıyormuş gibi hissediyorum, sevgilime de ucundan anlattım hislerimi yanlış geldiği için anlayışla karşıladı hani sorun değil dedi ama benim içim içimi yiyor. Mesela daha da uç kısmı bir kişiyle alakalı yine böyle bir şey hissettim diyelim müzik dinlerken senaryolarımda artık şey de olmaya başlıyor diyelim kötü bi mesleği var tamam daha iyi bi mesleğe geçer falan diye oldurmaya çalışıyorum hani olmayacak şeyler varsa o kişiyle alakalı. ama hani neden böyle bir şeye gerek duyuyorum ki dediğim gibi sevmiyorum da hoşlanma bile yok ama adı ne bu durumun, niye çoğu kişiye böyleyim psikoloji öğrencisiyim ama henüz cevabını bilmiyorum ve beni çok üzüyor. Hani herkes bana aşık değil ama neden böyleymiş gibi hissediyorum veya böyle oldurmaya çalışıyorum aklım direkt buna gidiyor bilen birinin bana yaptığın aldatma değil demesini çok isterdim. Küçükken de buna benzer durumlar hissediyordum ama sevgilim olmadığı için sorgulama ihtiyacı hissetmiyordum. Bir defasında yapay zekayla konuşurken bile ona karşı böyle düşündüğüm olmuştu. ..

Psikoloji

İç huzurumu tekrar nasıl yakalayabilirim

Merhaba ben uzun zamandır psikolojiyle felsefeyle ve kendini tanıma iyileşme süreçleriyle ilgileniyordum daha içe dönük yaşardım daha az sosyallesmek isterdim ama günün sonunda gerçekten de kendimi iyi hissederdim güzel bi uyku uyurdum daha özgüvenli takılırdım ama şu an bi süredir çok dışa dönük yaşıyorum aslında hoşuma gitmiyor da değil gidiyor ama sadece eski iç huzurum yok içimdeki çocuğu unutuyorum gibi hissediyorum eskiden istediğim şeyler de oluyor aslında ailemle daha iyi anlaşıyorum ve sınırlarımı koruyarak arkadaş ortamım büyüdü daha iyi arkadaşlar tanımaya başladım ama geceleri uyku uyuyamıyorum çok güzel bi günden sonra bile ağlıyorum o ortamdayken tam anlamıyla orda değilmişim kaygılarım beni ordan uzaklaştırıyor gibi midem bulanıyor çoğu zaman ama insanlardan eskisinden daha fazla öfkeleniyorum ve öfkemle çok şeye zarar verebilirim ama vermiyorum vermediğimde de tüm vücudum titriyor ve o duyguları bi sekilde boşaltmak için ağlamaya başlıyorum bu doğru bise evet bastirmamaktan iyi ama gerçekten iyi hissetmiyorum borderline olabilir mi diye düşünüyorum eskiden bu durum mutlu ederdi beni dışa dönük olmam insanlarla iletişim kurmak ve sağlıklı iletişim kurmak ama şimdi sınırlarımı daha fazla korumam gerektiğini düşünüyorum eski gücümü var huzurumu istiyorum aslında son zamanlarda gerçekten uyuyamıyorum her hareket edisimde istemsizce uyanıyorum her rüyadan sonra uyanıyorum artık uyandığımda da yorgun hissediyorum hiç dinlenemiyorum çünkü eskiden kendime nasıl iyi geleceğimi bulurdum yapardım ama şu an Bilemiyorum içime dönmek istiyorum bunu nasıl yapabilirim biraz kendimle kalmak istiyorum ic huzurumu tekrar elde etmek istiyorum

Psikoloji

Sınav kaygısı var ve ben başarılı olmak istiyorum

Sınav senem ve ben mezunum korkuyorum ya yapamazsam diye sınav esnasında çok panik oluyorum Ne yapacağımı bilmiyorum çok destek aldım ama olmadı Herşeyi denedim bu durumda ne yapmam gerekir kendime nasıl güvenebilirim kendime inanmak istiyorum başarılı olmak istiyorum bunların hepsini nasıl yapabilirim bana destek olabilir miisn veya bana bit yol çizebilir misin bu sene geçsin düşen kurmaya çalışıyorum yardımcı olur musun

Psikoloji

Çok stresli zamanlar geçiriyorum nasıl atlatabilirim

amcamı kaybetim çok kaygılı günler geciyorum stres dolu günler psikoloji bozukluğu yasıyorum birine bişey olucak korkusu oluyo bu durumdan çıkamıyorum her an bişey olucak korkusu oluyo cok kotu günler geciriyorum bu psikolojiden çıkamıyorum eski hayatıma dönmek istiyorum eski düzenime mutlu görünmeye calışıyorum ama içim paramparça bi yanım eksik gibi oluyo herseyden bunladım korku sarıyo içimi bu korkudan cıkmak istiyorum ve bunladım

Psikoloji

Eşimle iletişim sorunu yaşıyorum. Ona nasıl bir yaklaşımda bulunmalıyım?

Eşimin ailesinin yaptığı haksızlıklara tepki verdiğim için eşimle ayrıldık. Eşim ailesiyle benim aramda kaldığında tamamen geri çekildi. Hiç aramadı yazmadı. Hep ben yazdım aradım çok nadir cevap verdi. Bu bir kişilik özelliği mi, kaçınma mı, yoksa ailesine bağlanma problemi mi var acaba?Ben haksızlığa uğradığımda savunulmak istedim. Bu beklentim sağlıklı miydi, yoksa eşimden yapamayacağı bir şey mi istedim? Eşim savunamıyorum ben kendimi diyor. Ama böyle oldu için biz sorun yaşıyoruz. Çok mu üzerine gittim acaba diye düşünüyorum, kendimi suçlamaya başladım. Geceleri uyuyamıyorum artık. Eşim ‘istemiyorum’ deyip tamamen sessiz kalıyorsa, bu bir karar mı yoksa duygusal kaçış mı? Artık onun psikolojisini anlayamaz oldum. Bana benim sözüm geçmiyor, evin erkeği benim gibi laflar söylüyor. Hep ezildim senin yanında diyor. Bende problem çıkaran senin ailen ben tepki verdim kendimi savundum diye mi suçlu oldum dedim. Benden her şeyi görmezden gelmemi istiyor. Zararı olan kişilere neden sessiz kalayım diyorum. Eşim olarak karısını savunmadı. Yinede onu düşünüyorum. Ama o hiç düşünmüyor beni. Bir insan gerçeği görmesine rağmen neden sessiz kalır? Üstelik bekar değiliz evliyiz. En son kızdım git aile olmak evlenmek ne demek öğren dedim. Ona bunu dediğim için bile üzülüyorum. Çok duygusal kırılgan bir insanım. Kimseyide kıramıyorum. Bazen bu yüzden mi hep üzülen ben oluyorum diyorum.

Psikoloji

Kendimi mutsuz yalnız ve stresli hissediyorum

kendımı yalnız mutsuz canım hiç birseyi yapmak istemiyor kaygılarım endişelerim var sürekli bir yerlere dalıp gidiyorum hayattan soğumuş iştahım kapanmış bir haldeyim bir yerlere gidip bir şeyler yapmak istemiyorum kendimi çok üzüyorüm ve başım çok ağrıyor iki aydır evliyim eşimle fazla sohbet edip konuşmuyoruz sürekli susuyoruz bazen içimden geçenleri söyleyemiyorum ve bu beni çok üzüyor bana yardımcı olun lütfen lütfen