PsikolojiKategorisi

Zihinsel ve duygusal olarak kendini daha iyi hissetmek bazen küçük farkındalıklarla mümkün. Duygularını anlamak, iç dünyanı keşfetmek ve kendine biraz alan tanımak istiyorsan doğru yerdesin.

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler

Filtrele

Soru sor
Filtrele
filtre ikon
Kategoriler
Psikoloji

İnsanların beni kandırmasından nasıl kurtulurum?

Merhaba ben içe dönük bir karakterim ama güvendiğim ortamlarda kendimi açarım. Daha önce beni yara bandı olarak kullanan bir ilişkim oldu ben devam ettim ona inanıp kendi sınırlarımı çizmeyi kendime güvenip sağlam durmayı başaramadım sürekli kendimden verdim o ise benim tüm bana yaptıklarımdan sonra sessiz kaldığım için ogünü arkadaşlarımızla kötü geçirmelerine sebep olduğum için benden ayrıldı. Bana yalan söyledi sonra beklentim karşılanmıyor dedi bitirdi. Bunu benim yapmam lazımdı. Çevremdekiler arkamdan konuştu yüzüme güldü bir arkadaşım bu zayıf noktalarımı bilen de birisiydi kendisi terapi aldıktan sonra tüm emeklerimi hiçe sayıp benimle arkadaşlığını bitirdi. İnsanlara ağzının payını veremiyorum çünkü bu yönlerimi bildikleri biraz sessiz kaldığımı gördüklerinde hemen pençelerini çıkarıyorlar bana karşı. Bana haksızlık ediliyor ama yalnız kalmayayım diye veya çok sesim çıkmıyor diye sessiz kalıyorum bazen. Bahsettiğim arkadaşlığımı bitiirirken ben de içimdekileri söyledim artık. Sürekli ona yazdığım için alışmıştı buna sonra engelledi beni. Kendime güvenip hareket etmek istiyorum o süper arkadaş ortamlarım beni gerçekten seven insanlar hiç olmadılar hayatımda. Şu an kalanlar ise yüzüme gülüp arkamdan konuşanlar bunu sadece bana yapmıyorlar ama işte bir tek ben farkındayım bunun. Ortamlara girmekten çok çekinir oldum. Bu son yaşadığım ilişki hayata karşı güvenimi emeğimi boşa çıkardı. Tahammülüm bitti. Güler yüzlü olmak istiyorum ama insanların beni kandırmasından yoruldum

Psikoloji

açılmak istiyorum ailemle nasıl paylaşmalıyım

ya ben açılmak istiyorum. 18 yaşındayım ve ailem ne der diye biraz endişeli olduğum için aileme söylemeye çekiniyorum ama gerçekten artık dayanamıyorum yaklaşık 3,4 aydır aklımda içimde tutmaktan çok yoruldum. annem farklı şehirde ben babam ablamla yaşıyorum. ablamla bu durumu paylaştım ve bana saygı gösterdi. babamla konuşmayı düşündüm ama ne desem nasıl kendimi ifade etsem o da bana saygı duyar bilmiyorum lütfen yardım eder misiniz?

Psikoloji

Annem yanımda soyunuyor

merhabalar öncelikle belirtmek isterim ki aklımdan çıkmayan ve beni gün be düşündüren kafamı karıştıran bir okadarda üzen bir durum yaşıyorum annemi çok seviyorum oda beni çok sever ancak duş alırken yanımda soyunuyor banyoya girmeden önce cıplak kalıyor ve banyo kapısını kapatmıyor duş alırken benimle sohbet ediyor vücudunu görüyorum ve bunu niye yapıyor beni çok mu seviyor nerden bu rahatlık anneme geliyor bu durum beni gün be gun duşunduruyor küçüklüğümden beri yanımda soyunur ancak bu halen devam ediyor ve vücudu net yanımda cıplak brakıyor annemi seviyorum ancak niye böyle davranıyor annem sor durumlara düşüyorum onu cıplak görünce

Psikoloji

Korkunç bir rüyaydı bana bu rüya hakkında yardım eder misiniz?

Merhabalar bir rüya görmüştüm gece vakitleriydi saat 23. 50 ya da 00. 00'da uyuyup 1. 46'da uyandığım korkunç bir rüyaydı bana bu rüya hakkında yardım eder misiniz?Rüyamda ilkte şey gördüm bir adam vardı ve onun bir köpeği vardı beyaz bir köpeği Sibirya kurdu gibi ve bu adam büyük 6 gen şeklinde sığınak benzeri bir yerin kapısını açıyordu kapı banka kapısı gibiydi böyle yuvarlaktı ve beyazdı. Sonra içeri girdi bu adam ve içerisi böyle metal plakalarla çevrilmiş bir kare koridor şeklinde uzanıyordu. Sonra rüya başka bir sahneye geçti ama olay yeri aynıydı. Etraf karanlıktı ve bir köpeğe tutulan fener ışığı vardı ama köpek kuduz ve saldırgandı. Beyaz bir köpekti aynı adamın köpeği gibi ve bir tarafı şey kesilmiş gibiydi ve şey belki biraz iğrenö olacak ama o kesilmiş yerin içini görebileceğim kadar netti bu görüntü ve köpek bir havalandırmaya sıkışmıştı ve ışığın tutulduğu yere saldırmaya çalışıyordu. Sonra başka bir sahneye geçti rüya ve ben vardkm telefondan ilk gördüğüm rüyayı izliyordum bir videodan YouTube videosu gibi işte ve odam karanlıktı onu hatırlıyorum. Sonra başka bir sahneye geçti kuzenim vardı ve onunla beraber bir evde ayakkabı deniyordum ayakkabı konversti onu biliyorum ve siyah beyaz bir konversti. Fakat olduğumuz yer bana hiç tanıdık gelmiyordu.

Psikoloji

İlişkimde soğukluk var

Bir yıldır devam eden bir ilişkim var ilişki içinde çok defa kavgalarımız oldu ve bu kavgalar bizi çok yordu bu yüzden aramızdaki duygusal bağ zedelendi ve çok çabuk kopmaya müsait duruma geldi. Farklı karakterleriz ama birbirimizle olmak istiyoruz bunu ikimizde biliyor ve dile getiriyoruz . Onun bana çok hataları oldu en büyük şey eski ilişkisini sürekli dile getirip beni kıyaslama içine sokmak oldu bunun canımı yaktığını söyledim ama anlamadı çok geç oldu artık öyle bir şey yapmıyor ama bu benim içimden çıkmıyor . Diğeri kavga anında bana ettiği hakaretlerin sonradan özrünü yapsa bile benim unutamamam. Her şeyi atlattık artık iyiyiz şu aralar ama bu sefer de araya durduk yere bir soğukluk girdi bana karşı soğuk davranmaya başladı ve onun soğuk bir cümlesi dahi beni hemen etkiliyor ve direkt ben de öyle davranmaya başlıyorum . Sürekli davranışlarımız birbirimizi etkiliyor onun modu düşükse benim de direkt düşüyor mutluysa mutlu oluyor her şeyimi ona bağlamış gibiyim ve şu an ikimizde birbirimize karşı soğuğuz ama onu seviyorum da bu duygularla başa çıkamıyorum .

Psikoloji

Stres yüksekliğini nasıl çözebiliriz?

Stresim çok yüksek sürekli beynimin içinde kuruyorum Her an yeni bir sorun yaşayacağımı,başıma bir şey geleceğini düşünerek günlerim geçiyor anı yaşayamıyorum sakin kalamıyorum gün içi çok fazla gelgitler yaşıyorum ve gereksiz yere çevremi kırıp kötü oluyorum Hayatımda o hafta bir konu yoksa Alkol içtiğim günleri düşünüp sürekli olmayan senaryoları kuruyorum kafamın içi sürekli kazan gibi oluyor hayata odaklanamıyorum ve bundan kurtulmak istiyorum

Psikoloji

Hiçbir şey hissedemiyorum bu düzelir mi?

Uzun zamandır bir şey hissetme halim yok, mutlu olmak bile. Heyecan, sevmek, özlemek bunları hissetmem gerektiğini bildiğimde öyle tepki veriyorum ama içimde herhangi bir duygu olmuyor. Mesela arkadaşım seni özledim diyor ben de onunla olmaktan keyif alıyorum ama onun hissettiği gibi bir şey hissetmiyorum. Ya da üzgün bir olay yaşandığında otomatik verilmesi gereken bir tepki olur ya o şekilde yaklaşıyorum. Hislerim hep mi böyleydi bir olay mı tetikledi bunu hatırlamıyorum ama birini sevmek istiyorum. Birine gerçekten samimi hisler beslemek istiyorum ama o da olmuyor. Hayatıma kimseyi alamıyorum. Bunun üzerine destek almayı düşünüyorum ama o kadar yıldır böyle ki bir şey değişir mi bilmiyorum

Psikoloji

Sevgili konusunda of kafam çok karışık

Bilmiyorum kafam çok karışık Emreyi hak etmediğimi düşünüyorum kendimi güzel hissetmiyorum kafam çok karışık 3 yıllık sevgilim var daha önce anlattım aramız düzeliyor ama yetersiz hissediyorum kendimi eski heyecanı gözlerinde göremiyorum kafam çok dolu ne yapacağımı bilmiyorum Emreyi çok seviyorum ama bilmiyorum vazgeçmek ayrılmak istiyorum ama vazgeçemiyorum eski halimize dönüyoruz yavaştan ama bir şeyler eksik sanki eski heyecan yok gözünde bir birimize olan güvenimiz tam artık güveniyoruz çok kıskanıyor beni değer veriyor ya nasıl anlatayım bana sahip çıkıyor koruyor kolluyor ama bir şeyler eksik gibi hissediyorum of kafam çok dolu ne yapacağım bilmiyorum çok seviyorum eski heyecan eski neşemiz yerine gelsin istiyorum eskisinden daha güzel olalım istiyorum çok şey yaşattı arkamdan konuştu arkadaşıyla birlikte yakın kız arkadaşımla konuştu arkadaş olarak bende hatalıyım o ne yaptıysa bende 100 katını yaptım ikimiz de de çok hatalar oldu ama asla kopmadık bir birimizden bana kalsa bu ilişki bırak 3 yılı 1 sene bile sürmezdi ilişkimizi ayakta tutan o ama kendimi yetersiz hissediyorum yıl başında 4 . Yılımıza gircez tanışalı tam 4 yıl olacak ama ben bu ilşikide bi evlilik gelecek göremiyorum bilmiyorum ya emeklerim boşa gidecek gibi hissediyorum napcan bilmiyorum

Psikoloji

İnsanların böyle davranmasından yoruldum artık

Merhaba son 2 senedir her konuda çok zorlanıyorum. Aile içinde sürekli bir çalışamadığım için hizmetçi muamelesi görüyorum. Kardeşim benden küçük çalıştığı için anneme uyum sağladığı için ona karşı arkasını toplamak içimden geliyor ki yapıyorum dedi. Bu söz öyle dokundu ki bana sanki bana karşı bomboş içi. Bir şey yapılmasın akşama kadar bana söylenir durur. Yalnızım sürekli odamdayım. Bu onlara bana istedikleri gibi davranma hakkını verdiklerini sanıyorlar. Hiçbir sebep yokken kardeşim benimle konuşmuyor. Sürekli üstten tavırları var. Annem sürekli her şeyin acısını benden çıkarıp duruyor bana gelince bağırıyor. Ama kardeşim evi otel gibi kullanıyor aksine onun odasını bile topluyor kendi çalıştığı halde. erkek arkadaşını bile evde ağırlıyor bana karşı bile savunduğu oldu. Ama ben onlarla hayatımdaki kimseyi hiçbir şeyi paylaşmak bile istemiyorum. İçimden bile gelmiyor. Sanki üvey gibiyim evde. Bana gelince idare et denilir. Ama diğerine her fikri sorulur. Bu aileye karşı içimde gram sevgi kalmadı. Biliyorum ki birazcık imkanım çevrem olsa bu evden kurtulmak isterim. İşimde arkadaşlık hayatımda sevgilim vs hepsi o kadar kötü iledi ki artık ben de bıraktım çabalayacak gücüm kalmadı. Erkek arkadaşım bana öyle şeyler yaşattı sonunda ayrıldı benden. En yakınım dediğim arkadaşım yaptıklarının lafını yaptı arkadaşlığımı bitirdim. Stresli durumlar yüzünden liseden beri hep mide bulantısı öğürme yaşıyorum.

Psikoloji

nasil kendimi anlayabilirim

uc senelik iliskim bitti ama aramizda son birkac yil boyunca surekli ayril baris oldu surekli benden ayrilmak istedi sebepler sundu bazilari sacmaydi ama yine ayrildik her seferinde affettim cunku sevgim agir basti bu yil boyunca kotu hissediyordum kendi sebeplerince onunla fazla konusamjyorduk yine fazla bir sey demiyordum kafam cok doluyken ayrilmak istedim ayrildik baskalariyla konusmaya basladim sanirim beni seviyor onu unutmka istiyorum baskalariyla konusurken aklima veliyor bana ihnart ediyorsun diyor zihnimjn icinde yankilaniyor tekrar olmaya calisiyor ama artik yoruldum devam etmek istemiyorum seviyorum gibyim ama bilmiyorum kafami karistiruyor baskaisni ssvsin ben de baskasina gideyim cok yoruldm bu donguden bir baskasia konusuken neden boyleyim bir ay olacak cok canim yaniyor