PsikolojiKategorisi
Zihinsel ve duygusal olarak kendini daha iyi hissetmek bazen küçük farkındalıklarla mümkün. Duygularını anlamak, iç dünyanı keşfetmek ve kendine biraz alan tanımak istiyorsan doğru yerdesin.
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Filtrele
Soru sor
Filtrele
Kategoriler
Kişisel gelişim.
Benim sorum iki başlıkta olucak size zahmet olmaz ise bana ayrı ayrı iki başlıkta cevap vere bilir misiniz ?Başlık şöyle ?Entelektüel birisi olmam için napmalıyım, kendimi geliştirme gerçekleştirme ve hayat amacımı bulmam için, iyi bir insan ola bilmem için hangi yolları deneyimlemeliyim ve hayat amacımı nasıl bula bilirim, içimde ki boşluğu arayışı doldurmam ve kendimi huzurlu mutlu tamamlanmış hissetmem için, ne önerirsin ? Bunun dini ahlaki ve piskolojik yönleri nelerdir ? Anlayarak ve için bir cevap verir misiniz ?2. sorumDaha kişisel bir sorun benim disiplin problemim var nasıl daha kararlı sonuç odaklı disiplinli olurum süreklilik ve çalışma disiplini kazana bilirim benim en büyük kişisel problemlerinden birisi sürekliliği kazanamamak çok iyi başlıyorum ama devam ettiremiyorum bunu gerçekten nasıl çöze bilirim. yani şöyle cevaplar alıyorum parçala böl küçük adımlarla ilerle yorma az az ama yorulmadan çok çalış deniliyor ama bunlar benim için çözüm olmuyor sürekliliği devam ettiremiyorum. Asıl amacıma ve hedefime ulaşmam için gerçekten disiplinli ola bilmem için gerçek ve radikal bir yöntem var mı varsa nasıl olmalı bu benim için gerçekten çok önemli bunun altında ailevi nedenlerde ola bilir disiplinli sorumluluk sahibi bir ailede yetişmedim ama ben öyle olmaz istiyorum ama olamıyorum farkındalık var ama fiile dökememek var. Disiplinsizlikten kastım örneğin ders çalışamamak iş herhangi bir görev sabır edememe ve süreklilik sağlayamama.
içsel düşüncelerimle ilgili bir sorum var
Yoğun hisler yaşayabiliyorum ama bu beni duygusal biri yapmıyor. Tepkim daha çok içsel bir sıkışma, sinir ve mesafe oluyor. Bir şey mantığıma oturmadığında zihnim çok uğraşıyor ama bunu dışarı dramatik biçimde göstermem. İnsanların beni yanlış etiketlemesinden yoruldum. Ben çabuk incinen biri değilim, sadece içimde olup biteni düzenli bir yere oturtma ihtiyacı hissediyorum. Bunu yapamadığım dönemlerde neden böyle bir tepki veriyorum, bunu anlamak istiyorum. Bu tarz bir iç yoğunluk normal midir, yoksa başka bir şeyin işareti olabilir mi?
disiplin, uyku sorunu
Son zamanlarda kendimi biraz yorgun ve kaygılı hissediyorum. Özellikle kontrolü kaybedecekmişim gibi bir korku oluştu bende,daha çok akli denge olarak ya da bedensel olarak düşünüyorum ve bu düşünce rahatsız ediyor. Uyku düzenim bozuldu, geç yatıyorum ve kalkmakta zorlanıyorum. Uykusuz olduğum günlerde kaygım daha da artıyor. Çalışıyorum ama düzeni tam oturtamadığım için moralim bozuluyor. Birkaç kez rüyam çok gerçek gibi geldi ve uyanmak zor olduğu için biraz tedirgin oldum. Bunların neden olduğunu tam anlayamıyorum, o yüzden destek almak istedim.
Dişlerimi sevmiyorum bundan dolayı erkek tarafından sevilmeyeceğimi düşünüyorum
İki dişim önde bundan rahatsızım sanki konuşuyorken insanlar sürekli ağızıma bakıyor ve bir erkek tarafından sevilmeyeceğimi düşünüyorum bir ortamdayken bu sebepten dolayı rahat konuşamıyorum gülemiyorum beni yargılayacaklarını düşünüyorum bu yüzden kendime olan özgüvenimi kaybediyorum bana ne kadar güzel olduğumu söyleselerde bunu beni üzmemek adına söylüyorlarmış gibi geliyor gün geçtikçe daha çok bu düşüncem hayatımın merkezine yerleşiyor kendimi yetersiz hissediyorum özgüvensizim
Çok fazla kaygılanıyorum napmam lazım durduk yere oluyor hatta nefes almakta bile zorlanıyorum
Ani değişimlerim oldugunu düşünüyorum ruh halim çok hızlı değiyor sağlıklı değil ilacımı da kullanıyorum ve bitmek üzere fakat bir işe yaramadı psikoloğa gidelim diyorum aileme götüren yok iyisin diyorlar ne yapmam gerek yardımcı olursanız sevinirim selectra ve ricus kullanıyorum yanlız bir kişi ciddiye alma durumu daha yüksek ben hep yanlızım küçükken bir olay yaşadım ondan ani değişimlerimin olduğunu düşünüyorum nasıl iyi olucam
Kendimi nasıl anlayabilirim?
Her şeyden korkuyorum. Olasılıklar beni o kadar korkutuyor ki evden dışarı çıkmak hatta iletişim kurmak bir işkence haline geldi. Geçen yaz 2 ay boyunca sdece meyveyle beslenebildim. 45 kiloya düştüm. Üniversitem başlayınca o ruh halinden biraz kurtuldum. Hiç yakın arkadaşım yok. Resim çizerken, gitar çalarken, sanat üzerine okumalar yaparken biraz rahatlıyorum. Nadiren de olmayan şeyler görüyorum. Sol elimde bir göz, ayak bileklerimde zincirler veya olmadık anlarda siluet karaltılar. 2 senedir bu durumu yaşıyorum. Son zamanlarda aynada kendimi yabancı görmeye başladım. Düşüncelerim baya karışık. Ve sık sık kendimi,çevremi, hayatımı, geçmişimi, geleceğimi sorguluyorum: neden? Biraz kayboldum, çok yoruldum. Yol arıyorum.
Kendimi hiç beğenmiyorum çok çirkinim çok yetersizim
Kendime her baktığımda kötü hissediyorum sadece çok nadir kendini iyi hissediyorum 172 boy 68 kiloyum ama kendimi iri büyük obez çirkin gibi hissediyorum efektsiz fotoğraf bile çekilemiyorum birinin beni sevebileceğine inanmıyorum sevsem bile o bana bakmaz diye düşünüyorum Ne yapmam gerekiyor asla bilmiyorum daha da kilo vermeye çalışıyorum ama yetmiyor bilmiyorum işin içinden çıkamıyorum o yüzden destek almak istedim umarım yeterli olur
Stres heyecanı nasıl azaltırım
Stresten yemek yiyemiyorum 2 kilo verdim her saniye midem bulanıyor artık bıktım Kafamı çok takıyorum su bile içtiğimde kusuyorum artık dayanamıyorum bu ne zaman geçecek doktora gittik serum ilaç verdi hiçbir işe yaramadı her yerde kusma korkusuyla yaşıyorum yemek yemem lazım ama 2 gündür doğru düzgün yemiyorum iyice zayıflamaktan korkuyorum neden geçmiyor bu açlık hissi hiç yok acıkmıyorum günlerdir bıktım bu durumdan
İnsanlarla ıletısım sorunu yaşıyorum
Merhabalar evlendıkten sonra aıle bınasına yerlestım bı kaç sene sonra ınsanlarla ıletısım kuramıyorum basbasa kalınca yoğun bır stres yaşıyorumve aıle ıcı skntılarımı olmadık şeyleri anlatıyorum sonra nıye anlattım dıye pısmanlık yaşıyorum ınsanlar sankı benımle kaynaşmıyor mesafeli hep hıssedıyorum şuan bır davet oturmaya gıdemıyorum eve geldıkten sonra kendımle yogun ıc savaş yaşıyorum nıye bu kıyafetı gıydım herkes bana baktı neler konuşmuşlardır arkamdan dıye kuruntularım var yardım edınnnnn ne olurrr yoruldum artıkkkk
Carl Jung mutluluk konusunda ne demek istedi?
Merhaba bir konu hakkında ikilemde kaldım, düşüncenizi öğrenmek isterim. Psikolog Carl Jungun 5 maddelik mutluluk formülünü okumuştum: Fiziksel ve ruhsal sağlık; Evlilik, aile ve arkadaşlık gibi sağlıklı ikili ilişkiler; İyi yaşam standardı ve işinden memnuniyet; Doğadaki güzellikleri ve sanatı anlayabilme yeteneği; Zorlukların üstesinden gelmeye yardımcı olan bir dini ya da felsefi düşünceye sahip olmak. Benim fikrime göre, bu yaklaşımla muhtemelen 4 puan alırdım. Genel olarak mutluluk maddelerini belirlemek zor bir iştir. Örneğin, psikolojik rahatsızlığı olan bir insan kendini mutlu hissedemez mi? Sanki bu ölçüt, insanın dışarıdan mutlu görünmesine odaklanmış gibi. Bir diğer konu ise insanın gözünün doyması ve şükredebilme derecesi. Öyle insanlar var ki, bu maddelerin çoğu hayatında yok ama mutlular; diğerlerinde ise maddelerin çoğu (belki de hepsi) var ama yine de mutlu değiller. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Yung yanlış mı söyledi?